Značení produktů z kraje Vysočiny

Na třetím pracovním semináři „Podpora regionálních produktů a služeb kraje Vysočina“, který se konal v sídle kraje Vysočina v Jihlavě, byl oficiálně odstartován systém značení původu regionálních produktů z Vysočiny.  

Byly odsouhlaseny Zásady pro udělování a užívání značky, Certifikační kritéria, Žádost o udělení značky a složení Certifikační komise. Regionálním koordinátorem je ZERA Zemědělská ekologická regionální agentura, o.s., Náměšt nad Oslavou, národním koordinátorem je Regionální environmentální centrum ČR, Praha. Značení produktů na Vysočině bylo zapojeno do celorepublikového systému „Domácí výrobky" (www.domaci-vyrobky.cz). Prvním a vzorovým zájemcem o značku se stala společnost Moravia Lacto, a.s. z Jihlavy, její zástupce- Ing. Coufal řekl, že v současné době má mlékárna ekonomické a technické podmínky dostatečné pro zavedení nové regionální značky.

Každý region v České republice má svůj vlastní neopakovatelný charakter, daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel. Také výrobky a produkty pocházející z určité oblasti nesou část tohoto charakteru - je do nich vložena práce tamních řemeslníků a zemědělců i část jejich duše.

Hlavním cílem regionálního značení výrobků je zviditelnění tradičních regionů (známých např. svou zachovalou přírodou, zdravým prostředím, lidovými tradicemi) a využití jejich socio-ekonomických výhod. Do systému regionálních značek „Domácí výrobky" se od roku 2004 zapojilo již 5 regionů - Krkonoše, Šumava, Beskydy, Moravský kras a Orlické hory. K nim právě přibyla také Vysočina.

jejich produkce, s Regionální značka pomáhá výrobcům v reklamě a propagaciodbytem jejich produktů a v neposlední řadě se zvýšením prestiže výrobků v tuzemsku i v zahraničí prostřednictvím dobrého jména regionu. Značka zároveň posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem, podněcuje zapojení obyvatel do dění v regionu a zprostředkovává kontakty mezi výrobci a dalšími lokálními aktéry.

Tím, že je region prostřednictvím značky prezentován navenek jako celek, dochází efektivně k posílení jeho image. Propagace probíhá například formou článků, tiskových zpráv, letáků, katalogů výrobků, sezónních novin či společných stánků pro jarmarky a prodejních míst v regionu.

Zákazník, který si koupí produkt označený jednou ze značek systému „Domácí výrobky", má jistotu, že tento produkt splňuje následující kritéria:

- původ výrobku v daném regionu

- kvalita

- šetrnost k přírodě

- jedinečnost (tradice, místní výrobce, řemeslná práce, motiv regionu, výjimečná kvalita).

Zásady, Certifikační kritéria, Žádost o udělení značky a další informace o značce „VYSOČINA regionální produkt®" jsou uvedeny na www.domaci-vyrobky.cz.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,