Rozhovor Bio-info: Rainer Plum, zakladatel biokosmetiky Tautropfen

Rainer Plum je jedním z „otců zakladatelů“ německého bio hnutí, v oboru biokosmetiky a biopotravin pracuje již více než 30 let. V roce 1980 společně se svoji ženou Silvií založil značku přírodní kosmetiky TAUTROPFEN. Včera vystoupil v Praze na konferenci Bio Summit .  

Společnost TAUTROPFEN Naturkosmetik und ätherische Öle Rainer Plum vlastnil a vedl až do roku 2003, kdy ji prodal. Až do roku 2004 nicméně sloužil jako výkonný ředitel společnosti. Biokosmetika značky Tautropfen patří k předním značkám v oboru biokosmetiky v Evropě a do České republiky ji dováží společnost Organic Time Group spol. s r.o.

Rainer Plum je také známý řečník a lektor, pravidelně pořádá vzdělávací semináře a workshopy po celé Evropě a Japonsku pod svoji vlastní firmou Rainer Plum Consulting. Mezi klienty, kterým pravidelně poskytuje konzultační služby, patří například řetězec biosupermarketů Basic AG, výrobce dětské biovýživy Holle Babyfood GmbH nebo významný německý výrobce čajů a koření Ulrich Walter Gmbh.

V roce 2007 Rainer založil internetovou platformu s názvem new ethics institut, jež na adrese www.new-ethics.com spotřebitelům zprostředkovává informace o etických společnostech, jež jsou zodpovědné, férové a transparentní.

Posláním Rainer Pluma je propagovat a podporovat ukázkové příklady etických iniciativ a společností s cílem učinit z planety Země lepší místo pro život a zachovat ji pro další generace.

Rainer Plum vystoupil na pražském Bio Summitu

Rainer Plum vystoupil jako řečník a moderátor diskusní sekce na konferenci Bio Summit 8. dubna v Praze. Jeho příspěvek měl název Nejnovější trendy na trhu s bio kosmetikou a výrobky osobní hygieny.

Rainer_Plum_1.jpg

Redakce Bio-info požádala pana Pluma o rozhovor u příležitosti jeho vystoupení na pražské konferenci Bio Summit.

Jste jedním z největších odborníků v oboru bio a kontrolované přírodní kosmetiky. Mohl byste čtenářům vysvětlit základní rozdíl mezi biokosmetikou,  kontrolovanou přírodní kosmetikou a tak zvanou “přírodní kosmetikou”? 

Na světě zatím neexistuje žádná právně závazná definice či pravidla ani pro přírodní, ani pro bioskosmetiku. Vzhledem k obrovské popularitě kosmetiky vyráběné z biosurovin funguje ve světě několik soukromých norem a výrobci se mohou rozhodnout, zda si nechají své výrobní postupy a své výrobky dle takových norem certifikovat nebo ne. Nejznámější a nejpoužívanější standardy jsou NaTrue, COSMOS a Ecocert.

Proč si myslíte, že biokosmetiky zažívá takový obrovský úspěch a stále rostoucí zájem spotřebitelů?

Stále více spotřebitelů se zajímá o to, zda jsou kosmetické a hygienické prostředky, které používají na své tělo, bezpečné a nezatíží tělo nebezpečnými chemickými látkami. Zároveň je ale také zajímá, zda nejsou při jejich výrobě používány postupy, které by zatěžovaly životní prostředí a přírodu. Biokosmetika také značně profituje z úspěchu biopotravin, jelikož spotřebitelé, kteří kupují biopotraviny zároveň chtějí, aby kosmetické přípravky, které používají, byly stejně přírodní a šetrně vyráběné, jako biopotraviny.

Jaké kvality spotřebitelé nejvíce vyhledávají u biokosmetiky?

Spotřebitelé očekávají, že každá surovina použitá v kosmetickém přípravku, která může být Bio, tedy pocházet z ekologického zemědělství, také bio bude. Stejně tak jako u biopotravin.

Před lety jste založil jednu z nejúspěšnějších značek biokosmetiky na světě: Tatropfen. Mohl byste nám říct o této značce pár slov a jakou pozici má na dnešním trhu?  

Tautropfen jsme s moji ženou Silvií založili v roce 1980, mnoho let předtím, že se přírodní kosmetika stala trendem. V roce 1989 se Tautropfen stal první kosmetickou značkou, která získala certifikát Demeter (značka bio-dynamického zemědělství, nejpřísnější formy ekologického zemědělství). Takže už i jako začínající firma Tautropfen vždy představoval kvalitativně nejvyšší úroveň a definovala většinu dnes běžných kvalitativních norem. Tautropfen je dnes v německy mluvících trzích jedna z pěti vůdčích značek na trhu a je také velmi silná v Japonsku.  

Jste také činný jako poradce a školitel. Jaké jsou podle vás nezbytné předpoklady pro úspěšný maloobchodní prodej biokosmetiky?  

Podle mého názoru existuje sedm faktorů úspěchu: Místo: umístění prodejny v místě, které je pro prodej kosmetiky vhodné, Produkty: vhodně vybraná řada výrobků, Prezentace: jasně osvětlené a přátelské prostředí, Lidé: vzdělané a dobře vyškolené prodavačky, Cena: nastavení cen odpovídající cílové skupině zákazníků, Publicita: práce s médii je velmi důležitá a v neposlední řadě Zákazník: radikální orientace na potřeby zákazníků!

Co je v poslední době nejdůležitější událostí v oboru biokosmetiky?

Rozhodně nejdůležitějším vývojem je snaha jednotlivých kontrolních organizací o harmonizaci norem po celém světě s cílem vytvořit pravidla, která umožní jednotné uznání odlišných norem a usnadní zákazníkům orientaci ve značení.

Jaká doporučení byste dal výrobci kosmetiky, který by chtěl začít vyrábět řadu biokosmetiky?  

Zaprvé je nesmírně důležité znát trh, na který se pouští, stejně tak konkurenci, která na něm již působí. Za druhé je nutné vytvořit cílenou marketingovou strategii, a za třetí mít k dispozici dostatek provozního kapitálu.

Jak se díváte na budoucnost oboru biokosmetiky?

V následujících letech očekávám soustavný růst obratů kontrolované přírodní kosmetiky a biokosmetiky, což na druhou stranu povede k rostoucí konkurenci a oboru přinese značné výzvy.

Děkuji za rozhovor. Za redakci Bio-info se ptal Tom Václavík.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft srpen rgt
Po Út St Čt So Ne
31       1 2 3 4
32 5 6 7 8 9 10 11
33 12 13 14 15 16 17 18
34 19 20 21 22 23 24 25
35 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,