Výzkum DEMA potvrdil, že většinu nákupu biopotravin obstará 12 procent Čechů

V souvislosti se zahájením kampaně „Září – Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství 2010“ poskytla výzkumná agentura DEMA data, týkající se zájmu českých občanů o biopotraviny.  

Ze zprávy agentury DEMA vyplývá, že celkově mezi obyvateli České republiky staršími 18 let převažují ti, kteří projevují určitý zájem o biopotraviny a produkty ekologického hospodaření, nad lhostejnými.

Největší část občanů (51 %) však získává poznatky a informace z uvedené oblasti nesystematicky – pouze občas si něco přečte nebo poslechne. Viditelně méně je těch, kteří sledují pozorně tuto tématiku v tisku, televizi, rozhlasu či knihách (8 %) nebo aktivně vyhledávají informace, účastní se různých akcí, zkoušejí nové produkty a podobně (4 %). Více než každý třetí občan (37 %) vytěsňuje problematiku biopotravin zcela ze svého zájmu.

Graf_Dema_obliba_biopotravin_zari_20101.jpgZdroj: DEMA a.s.

Z demografického hlediska se celkově zájemci o téma biopotravin rekrutují výrazně častěji z řad žen (75 %) než mužů (50 %), z občanů středního (67 %) než mladšího (60 %) a seniorského (61 %) věku, osob s maturitou (71 %) nebo s vysokoškolským diplomem (76 %) než těch, co mají nižší vzdělání (51 %).

Pokud jde o příjmovou stránku, častěji se jedná o občany z domácností disponujících středními (od 10 do 15 tisíc Kč; 72 %) a vyššími příjmy (nad 15 tisíc Kč; 66 %) čistého na hlavu než těch, kteří spadají do nižší kategorie, tj. méně než 10 tisíc Kč měsíčně na jednoho člena (56 %).

O tématiku biopotravin se zajímají více než dvě třetiny (70 %) rodičů dětí předškolního nebo školního věku – stejně jako u základního zjištění zde převažuje okrajový zájem nad pozorným sledováním a aktivním přístupem.

Komentář Bio-info

Výsledky průzkumu potvrdili obecně známá fakta: o biopotraviny se intenzivně zajímá a tedy je pravidelně nakupuje minoritní část obyvatel České republiky. Velikost skupiny lze z tohoto a dalších průzkumů odhadnout na 8 až 12 procent obyvatel České republiky. Jsou to srovnatelná data s kterýmkoli jiným trhem na světě, včetně těch nejvyspělejších. Rozdíl oproti nim je v Česku ten, že kupní síla této "přesvědčené" skupiny není tak velká, jako například v Rakousku, Německu či Velké Británii, kde jsou průměrné nákupy za biopotraviny výrazně vyšší.

Průzkum znovu vyvrací mýtus, že biopotraviny jsou luxusní zboží pro nejmovitější zákazníky. Naopak, o biopotraviny se zajímá více skupina s nižšími příjmy, než skupina s vysokými příjmy.

A výsledek, že o biopotraviny se výrazně více zajímají ženy než muži, a především ženy - maminky dětí předškolního a školního věku, je jen potvrzením toho, co snad již pochopili i čeští výrobci a obchodníci: pro maminky je starost o zdraví svých potomků prioritou a proto se intenzivně snaží nabídnout jim to, co považují za nejlepší.  Výživa pro ně hraje významnou roli. Kupují většinou biopotraviny, jsou zaměřeni na zdravou výživu. Nenakupují na základě náhlého impulsu, ale intenzivně se informují a jsou prakticky jedinými kupujícími, kteří pečlivě čtou etikety. Více o této skupině zákazníků, někdy nazývaných LOHAS, píše Bio-info zde.

Zdroj: Tisková zpráva DEMA a.s.

 

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,