VIVANESS 2014: kosmetické suroviny – klíčový faktor

Vivaness_logo_2014_150.jpg Smíme dělat všechno, co je proveditelné? Tato otázka zaznívá stále častěji i v kosmetické branži, v níž se o ní na celém světě intenzivně diskutuje.   

Rostoucí světová populace, ubývající zdroje surovin, ohrožená biodiverzita a změny klimatu představují jen několik aspektů, které nás odkazují do patřičných mezí. Na místě je  zodpovědné jednání – na straně průmyslu i spotřebitelů. V důsledku tohoto vývoje lze již dnes pozorovat „greening“ celého kosmetického sektoru. Ten je čím dál „zelenější“. 

Trendy, inspiraci a novinky mezinárodního trhu přírodní kosmetiky každoročně prezentuje kolem 200 vystavovatelů více než 40 000 návštěvníkům na mezinárodním odborném veletrhu přírodní kosmetiky VIVANESS, který se od roku 2007 v Norimberku koná souběžně s vůdčím světovým veletrhem biopotravin BIOFACH – příště v době od 12. do 15. února 2014.

Dnes se s ním setkáváme stále častěji: s dobře informovaným a uvědomělým spotřebitelem, který ví, co chce, a někdy také velmi rozhodně formuluje to, co nechce. Etická a sociální hlediska, jakož i ochrana životního prostředí hrají pro spotřebitele při nákupu stále důležitější roli. U stálých zákazníků věrných certifikované přírodní kosmetice to není nic nového. Ti se mohou spolehnout na výrobce přírodní kosmetiky, kteří se těmto hodnotám cítí být od samého začátku zavázáni. Nenarušené životní prostředí a biologicky rozmanitá příroda jsou pro ně pramenem surovin. Navíc mají tyto firmy požadavek vyrábět přírodní kosmetiku eticky nezávadně, spravedlivě a udržitelně. Produkty ztělesňují přesvědčení výrobců a jejich lásku k přírodě. 

Zelená je oblíbenou barvou kosmetické branže

Kosmetický průmysl je všeobecně čím dál „zelenější“. Jednak díky přísnějším zákonům a předpisům na ochranu životního prostředí a biologické rozmanitosti, jednak také proto, že ochránci spotřebitelů a ekologické organizace kladou odpovídající požadavky. Rostoucí roli však hraje i skutečnost, že samotní spotřebitelé jsou dnes citlivější. Na Facebooku, Twitteru a Youtube se prudce šíří malé a velké skandály, jak ukázaly elektronické petice týkající se složek působících na hormony nebo diskuse o palmovém oleji. Kriticky hodnotit se musí i přírodní suroviny. Ve výrobě kosmetiky se například často používá palmový olej. Když se ale palmovému oleji obětují cenné pralesy a vyhání se indigenní obyvatelstvo, není to samozřejmě ve smyslu udržitelné výroby kosmetiky. Výzkum a vývoj musí být inovativní a musí hledat rozumné, férové a udržitelné alternativy. Nelze připustit plenění přírody ani vykořisťování drobných zemědělců v třetím světě. Cílem jsou naopak spravedlivé vztahy nebo spíše podpora sociálně a ekonomicky slabších a celosvětový rozvoj ekologického zemědělství. 

Za to se aktivně zasazují výrobci přírodní kosmetiky. Ti zároveň plní i společenský úkol, neboť zákazník zítřka si přeje transparentnost, naplnění hodnot a ohleduplnost k životnímu prostředí. Průzkumníci trendů konstatují, že konzum budoucnosti bude spravedlivější a silněji zaměřený na hodnoty. Analýzy životního cyklu dospěly k závěru, že spotřebitelé v západním světě svým nákupním a spotřebním chováním v současnosti ještě z velké části přispívají k znečišťování životního prostředí. Takže i spotřebitelé musí změnit své myšlení. To si uvědomuje rostoucí počet lidí, kteří jsou také ochotni změnit své chování. Vzhledem k nově vzniklému světadílu z plastového odpadu o velikosti Indie – tzv. „Great Pacific Garbage Patch“ – je jistě nezbytné aktivně jednat. Výrobci přírodní kosmetiky soustavně hledají řešení pro udržitelnější výrobu a balení. Běžné certifikační směrnice pro kontrolovanou přírodní kosmetiku proto vedle předpisů týkajících se složek obsahují také požadavky na udržitelné a ekologické balení přírodní kosmetiky. 

Zdroj: Vivaness

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27 1 2 3 4 5 6 7
28 8 9 10 11 12 13 14
29 15 16 17 18 19 20 21
30 22 23 24 25 26 27 28
31 29 30 31        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,