Vivaness 2013: Přírodní kosmetika – atraktivní sortiment se značným hospodářským růstem

vivaness_logo_male.jpg Jedním z hybatelů mezinárodního kosmetického trhu je přírodní kosmetika. Odvětví přírodní kosmetiky může být právem hrdé, a to také v únoru ukázal veletrh přírodní kosmetiky a wellness Vivaness 2012 – ve svém oboru velmi významná událost.  

Důvodů ke spokojenosti je dost. Celosvětový trh s kosmetikou se stává stále “zelenějším”. Odborníci odhadují současný objem veškerého odvětví přírodní kosmetiky na 9 mld. amerických dolarů a předpovídají roční nárůst okolo 5 %. Veletrh Vivaness nabízí aktérům této celosvětové branže jedinečnou platformu pro výměnu informací a zkušeností mezi výrobci surovin, výrobou a obchodem. Kromě toho se veletrh Vivaness díky své kongresové činnosti etabloval jako vynikající vědomostní fórum. Další veletrh se bude konat od 13. do 16. února 2013. Na mezinárodním veletrhu BioFach 2012 a výše zmiňovaném veletrhu Vivaness 2012 se představilo 2 420 vystavovatelů, z nichž 204 na veletrhu Vivaness. Celkem na tyto dva souběžně probíhající veletrhy zavítalo 40 315 odborných návštěvníků.

Sortiment certifikované přírodní kosmetiky v Německu vykázal v roce 2011 obrat 815 mil eur, podíl na trhu tak činil 6,5 %. Země, která je domovem bezpočtu průkopníků v oblasti přírodní kosmetické péče, si tak drží přední místo v Evropě a odborníci ji rádi nazývají nejvyspělejším trhem pro přírodní kosmetiku, před kterou stojí pouze USA. Za zmínku stojí i činnost, kterou vyvíjí klasický kosmetický průmysl. I tento již pomalu získává „zelený nádech“ a díky vybraným výrobkům se tak rovněž řadí k průkopníkům přírodní kosmetiky. Toto je spojeno s řadou nových požadavků.

Vivaness_kosmetika_445.jpgKosmetický průmysl se úspěšně etabluje v zeleném odvětví

Na celém světě se kosmetické odvětví těší z nových odbytových trhů, přírodní kosmetika si už našla své pevné místo u spotřebitelů z celého světa. Před deseti lety by si nejspíš nikdo v Německu netroufl ani pomyslet, že přírodní kosmetika - sortiment pro tak úzký okruh zákazníků - někdy dosáhne současných 6,5 % podílu na trhu a obratu 815 mil. eur. Agentura pro výzkum trhu GfK, Norimberk, uvádí, že jen od roku 2006 vzrostl v Německu obrat v tomto odvětví o 50 %. Počet zákazníků pak stoupal plynule až do roku 2010. Výrobky přírodě blízké kosmetiky, jejichž nové uvedení na trh bylo zaštítěno velkým reklamním rozpočtem, zaznamenala v posledním roce lehký pokles zákazníků. To vedlo k mírnému nárůstu prodeje pravé, certifikované přírodní kosmetiky.

V celkovém poměru, dle agentury GfK, se však v roce 2011 více zákazníků rozhodlo pro přírodě blízkou, tedy necertifikovanou kosmetiku. Konvenční kosmetický průmysl měl tak možnost se v zeleném odvětví úspěšně usadit. Elfriede Dambacher, majitelka společnosti naturkosmetik konzepte a zároveň vydavatelka Naturkosmetik Branchenreport, vidí značné výzvy, které na průkopníky tohoto odvětví nyní čekají: „Dnešní doba vyžaduje jasné zařazení dle značky či USP (Unique Selling Proposition = jedinečný prodejní argument), které certifikované přírodní kosmetice posouvá přidanou hodnotu. K tomu patří především transparentnost napříč celého hodnotového řetězce daného produktu a samozřejmě důvěryhodné, autentické koncepty.“ Síla značky, inovace a vhodné nákupní místo s kompetentním poradenstvím jsou dle Elfriede Dambacher, expertky v tomto oboru, dalšími aspekty, které nelze opomíjet, má-li trh s přírodní kosmetikou opět posílit.

Potencionálních zákazníků je dle agentury GtK dostatek. Faktem zůstává, že zákazníci kupující přírodní kosmetiku se zaměřují na kvalitu. Statistiky uvádějí, že tito zákazníci utratí za kvalitní kosmetické výrobky 180 eur ročně, což je 2,5krát více, než kolik utratí zákazníci kupující výhradně konvenční kosmetiku. U nich činí částka 71 eur. Do kontrolované přírodní kosmetiky však i zákazníci zaměření na kvalitu stále investují pouze nepatrnou část, tedy pouhých 23 eur. Je tedy nutné učinit z příležitostných kupujících stálé zákazníky.

Vivaness_12.jpgMezinárodní kosmetický průmysl sází na trvalou udržitelnost

Britská společnost pro průzkum trhu Organic Monitor, která se soustředí hlavně na bio produkci a myšlenku trvalé udržitelnosti, vymezila hodnotu světového trhu pro přírodní péči o krásu na 9 mld. amerických dolarů. Pojem přírodní kosmetika je však v každé zemi různě definován. Záleží na tom, jak dalece a jestli vůbec jsou do statistiky zahrnovány také výrobky přírodě blízké. Dle šetření mezinárodně působící agentury pro průzkum trhu Kline Group činí objem trhu dokonce 25 mld. amerických dolarů. Všeobecně se ale zjišťuje, že se celosvětový kosmetický trh stává „zelenějším“. Odvětví stále častěji klade důraz na trvalou udržitelnost a profiluje se jak na základě přirozenosti, ochrany klimatu a přírodního bohatství, tak i na základě sociálních projektů a projektů podporujících férový obchod. V roce 2012 tak bylo zapsáno sedm kosmetických firem na listinu „World‘s Most Ethical Companies“ – tedy mezi 100 nejetičtěji hospodařících společností světa, kterou vypisuje americký Ethisphere Institute.

Nové trhy: Slibný vývoj v zemích BRIC

Touha mnohých spotřebitelů po větší přirozenosti a trvalé udržitelnosti je patrná po celém světě. Dle prognózy britské společnosti pro průzkum trhu Euromonitor, Londýn, poroste světový trh přírodní kosmetiky a biokosmetiky do roku 2015 v průměru o 5 % ročně. Velký potenciál růstu je předpokládán hlavně u nově industrializovaných zemí. Kromě toho také tzv. BRIC země – Brazílie, Rusko, Indie a Čína – se řadí ke slibným oblastem, na které se výrobci kosmetiky v současnosti velmi zaměřují. Velká pozornost se nyní soustředí především na ruský trh. Některým firmám se již podařilo se na ruském trhu prosadit a vytvořit distribuční strukturu, jiné se zase snaží prosadit své značky prostřednictví vlastních obchodů a oživit tak odbyt. Mnoho východoevropských zemí, jako je Polsko, Česko, Slovensko, Chorvatsko, Rumunsko, Slovinsko, Maďarsko, Bulharsko a také Ukrajina, je zásobováno přírodní kosmetikou ze západní Evropy. Odbyt probíhá prostřednictvím nejrůznějších obchodních sítí – od lékárny přes obchody s drogerií, specializované obchody a masový trh a ž k online-obchodům. V některých zemích jsou aktivní i místní podniky, které zásobují domácí trh a z části také vyvážejí.

Také Dálný východ nezůstává pozadu. Spotřebitelé v Japonsku se již dlouho zajímají o přírodní kosmetiku. Trh nepřetržitě roste. Dle agentury Euromonitor by měl nárůst i v příštích letech činit asi 4 %. Co se obratu týče, má Japonsko nejsilnější kosmetický trh na světě.

Odvětví přírodní kosmetiky prochází neustálým vývojem a stává se tak bohatým zdrojem pro vytváření nejrůznějších analýz a diskuzních fór. Příležitost k jednomu z takových fór přináší také Oborový kongres přírodní kosmetiky, který se bude konat v Berlíně, ještě před zahájením veletrhu v Norimberku Vivaness 2013 (13. – 16. únor 2013), tedy 25. a 26. září 2012.

Všichni vystavovatelé a jejich aktuální informace o produktech:
www.ask-Vivaness.de

Zdroj: BioFach

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft září rgt
Po Út St Čt So Ne
35             1
36 2 3 4 5 6 7 8
37 9 10 11 12 13 14 15
38 16 17 18 19 20 21 22
39 23 24 25 26 27 28 29
40 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,