Velká Británie: růst etického nakupování pokračuje

Podle zprávy britské The Co-operative Bank neměla finanční krize negativní vliv na etické nakupování. Zelené nakupování roste přesto, že celkové útraty britských domácností klesají.  

Ze zprávy o vývoji nákupů za etické služby a výrobky, kterou banka každoročně vydává, vyplývá, že nákupy Britů za poslední dva roky vzrostly o 18 procent. Celkový objem britského trhu s etických zbožím dosáhl v roce 2009 celkem 52 miliard ERU, v roce 2007 to bylo 44 miliard. Spotřeba rostla přesto, že celkové útraty britských domácností vloni poklesly o 2 procenta.

Největší nárůsty spotřeby byly zaznamenány u výrobků Fairtrade, Freedom Food a v etickém bankovnictví. Naopak, útraty za biopotraviny, dobíjecí baterie a látkové dětské plenky v posledních dvou letech mírně klesly.

Útraty za etické potraviny a nápoje se za poslední dva roky zvedly o 27 procent na celkem 7,8 miliardy EUR, což představuje 8 procent všech potravin a nápojů. Prodeje fairtrade potravin vzrostly o 64 procent na 900 milionů EUR, zatímco prodeje potravin se značkou Freedom Food se za poslední dva roky ztrojnásobily na 146 milionů EUR. Prodej vajec z bezklecových chovů se zvýšil o 42 procent na 536 milionů EUR v roce 2009 a prodej masa z volně chované drůbeže se zvýšil o 34 procent na 209 milionů EUR. Velkého nárůstu také dosáhly prodeje ryb z udržitelných chovů, konkrétně o 154 procent na 214 milionů EUR.

Vůbec největší kategorií ovšem byly etické výrobky osobní spotřeby, jejichž spotřeba rostla o 29 procent na 2,2 miliardy EUR. Prodej etických oděvů vzrostl o 72 procent na 212 milionů EUR, zatímco kosmetika rostla o 34 procent na 583 milionů EUR.

Ukazuje se, že etické nakupování roste mnohem rychleji než celkové útraty veřejnosti. Pro skeptiky, kteří etickým výrobkům v době krize předpovídali rychlou ztrátu popularity, je to určitě překvapení. Podle zprávy dosáhla v roce 2009 útrata britské domácnosti za etické zboží a služby 917 EUR, což je třikrát více, než v roce 1999.

Zdroj: Organic Monitor

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44             1
45 2 3 4 5 6 7 8
46 9 10 11 12 13 14 15
47 16 17 18 19 20 21 22
48 23 24 25 26 27 28 29
49 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,