USA: stoupá popularita privátních značek prodejců biopotravin

OOrganicsLogo_1.jpeg Rostoucím trendem mezi americkými maloobchodníky jsou privátní značky biopotravin. Umožňují totiž nasazení levnějších cen a tím oslovení většího počtu zákazníků, kteří se snaží šetřit, kde to jde.  

Podle článku ve Wall Street Journal čísla tento trend jasně potvrzují: počet privátních značek biopotravin mezi maloobchodníky roste. Supervalu Inc., čtvrtý největší americký maloobchodník, rozšířil letos sortiment své bioznačky Wild Harvest ze 150 položek na 312. Safeway Inc., třetí největší maloobchodník v USA, dokonce vloni začal biopotraviny pod svojí značkou O OrganicsTM nabízet dalším maloobchodníkům. V sortimentu má přes 300 položek.

O_Organic_jogurt.jpgCeny biopotravin v privátních značkách jsou mnohem blíže cenám ekvivalentních konvenčních potravin a tím atraktivnější pro spotřebitele. Například v prodejně Newflower Market v arizonském Tucsonu stojí půlkilové balení arašídového másla pod značkou výrobce 4,79 dolarů, zatímco stejný výrobek v privátní značce maloobchodníka stojí jen 2,99 dolaru, což je srovnatelná cena s konvenčním výrobkem.

Podle výzkumné agentury Nielsen se za poslední rok privátní maloobchodní značky podíleli na celkových prodejích biopotravin ve sledovaných maloobchodech 22,7 %.
Před rokem byl tento podíl 13,6 %. Celkový obrat s biopotravinami v privátních značkách maloobchodníků vzrostl za poslední rok o 34 % a dosáhl 1,1 miliardy dolarů. V roce 2005 dosáhl obrat s biopotravinami v privátních značkách jen 166 milionů dolarů.

Dlouhé roky se meziroční nárůsty prodejů biopotravin v USA pohybovaly v oblasti 20 %. Tento růst se ovšem za poslední rok zpomalil. Podle výzkumné agentury SPINS se za posledních 52 týdnů zvýšil obrat v kategorii biopotravin o 4,6 %.

„Rozhodnutí vyrábět v maloobchodních značkách není jednoduché", řekl Wall Street Journalu Clind Landis, ředitel marketingu výrobního družstva z Norway, Iowa. „Konkurujeme totiž sami sobě". Vytrvalé požadavky maloobchodníků ale nakonec výhrady družstva převážily.

Komentář Green marketing:

V České republice tvoří maloobchodní privátní značky biopotravin přes 32 % počtu biopotravin nabízených v největších maloobchodních řetězcích. Vyplývá to z pravidelného šetření agentury Green marketing.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červen rgt
Po Út St Čt So Ne
23 1 2 3 4 5 6 7
24 8 9 10 11 12 13 14
25 15 16 17 18 19 20 21
26 22 23 24 25 26 27 28
27 29 30          
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,