USA: Některé podniky stále zaznamenávají růst

Ne všechny americké společnosti trpí úvěrovou krizí. Obchod Kristina's Natural Ranch, nabízející biopotraviny, zvýšil prodej o 15 %, tvrdí jeho majitel Jim Belcher.  

Několik dalších firem, doručujících biopotraviny zákazníkům přímo domů, má stejnou zkušenost. Vemon Peterson z Abundant Harvest Organics říká, že jeho firma zaznamenává růst o 1 % až 2 % týdně. Jeho firma každý týden zásobuje více než 1 600 zákazníků balíčky s bioprodukty. T&D Willey Farms ve městě Madera má ustálenou základnu 850 zákazníků. Tom Willey si myslí, že jakmile jsou jednou lidé přesvědčeni o vysoké důležitosti biopotravin pro jejich zdravý životní styl, raději ze svého života vyloučí jiné věci než dobré a kvalitní potraviny. Zákazníci, kupující biopotraviny prostřednictvím systémů biobedýnek, připravují jídlo častěji doma a nenakupují předpřipravená jídla v supermarketech. Jejich strava se tak stává hodnotnější.

Některé špičkové restaurace nicméně snížily odběr bioproduktů. Biofarma Il Giardino Oragnico oznámila, že pokles v jejich dodávkách restauracím činní 10 %. Majitelé farmy ovšem prodávají své produkty také na farmářském trhu a uvádějí, že jejich stálí zákazníci se nijak v nákupu produktů jako je rukola, cikorka a rajčata neomezují.

Čerstvé bioovoce se v nákupním košíku američanů vyskytuje nejčastěji (27 %), biozelenina je hned v závěsu (26 %). Mléčné bio produkty, vejce a mléko nakupuje 18 %, resp. 17 % respondentů. Mražené bioprodukty jako zelenina, ovoce a zmrzlina, nakupovalo jen nízké procento zkoumaného vzorku spotřebitelů, konkrétně 5 až 6  %.

Budoucí vývoj trhu

Organic Trade Association (OTA, Asociace obchodníků s biopotravinami) očekává, že prodej biopotravin a bionápojů dosáhne tento rok více než 23 miliard amerických dolarů, což je meziroční nárůst o 18 %.  Mluvčí OTA tvrdí, že někteří výrobci biopotravin hlásí slušné přírůstky v prodejích, včetně gigantů jako jsou Hain-Celestial a Nature´s Path. Avšak jasnější obrázek se ukáže až v únoru, kdy OTA dokončí výroční průzkum zaměřený na výrobce.

Asociace navíc očekává růst základny zákazníků, protože ceny budou klesat a v běžných prodejnách se bude rozšiřovat paleta nabízených biopotravin.

John Foraker, výkonný ředitel Annie‘s Inc., která prodává bio těstoviny a sušenky, tvrdí, že jeho firma stále posiluje navzdory klesající ekonomice. Cassie Green, majitelka Green Grocer Chicago, řekla že období stálého růstu vystřídaly měsíce stagnace. Stejné i vyšší množství zákazníků přichází do obchodu, ale nakupují méně. Hain Celestial Group, která vlastní tucty značek biopotravin a bioproduktů, oznámila meziroční růst prodejů o 22 %.

Zdroj: OTA, NPD

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft květen rgt
Po Út St Čt So Ne
18         1 2 3
19 4 5 6 7 8 9 10
20 11 12 13 14 15 16 17
21 18 19 20 21 22 23 24
22 25 26 27 28 29 30 31
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,