Unilever oznamuje nové ambiciózní závazky pro svět bez odpadu

UnileverLogo_1.JPG Mezinárodní společnost Unilever se včera zavázala, že do roku 2025 odstraní více než 100 000 tun plastových obalů a sesbírá a zpracuje více plastových obalů, než prodá.  

Unilever, majitel světoznámých značek jako Dove, Rexona, Algida, Ben & Jerry’s, Lipton, Hellmann’s, Coccolino či Domestos, představil nové ambiciózní závazky v oblasti redukce plastu – chce snížit plastový odpad a dokáže pomoci vytvořit cirkulární ekonomiku pro plasty.

Unilever potvrdil, že do roku 2025:

  • omezí používání panenského plastu na polovinu snížením absolutního použití plastových obalů o více než 100 000 tun a urychlením používání recyklovaných plastů;
  • pomůže sesbírat a zpracovávat více plastových obalů, než prodává.

Díky tomuto závazku se Unilever stane první významnou světovou společností, vyrábějící rychloobrátkové zboží, která se zavázala k absolutnímu snížení plastů ve svém portfoliu.

Unilever je již na cestě ke splnění svých stávajících závazků, aby všechny jeho plastové obaly byly do roku 2025 opakovaně použitelné, recyklovatelné nebo kompostovatelné a aby do roku 2025 bylo v jeho obalech použito alespoň 25 % recyklovaných plastů.

Závazek společnosti Unilever vyžaduje, aby společnost do roku 2025 pomohla sesbírat a zpracovat přibližně 600 000 tun plastů ročně. Dokážeme to realizovat prostřednictvím investic a partnerství, zlepšujících infrastrukturu nakládání s odpady v mnoha zemích, v nichž společnost Unilever působí.

Nové globální závazky v oblasti cirkulární ekonomiky platí také pro pobočku společnosti Unilever v České a Slovenské republice.

„Chceme i u nás posilovat partnerství a napomoci k tomu, aby co nejvíce plastu kolovalo v uzavřené smyčce a nekončilo na skládkách. Už nyní budujeme užší spolupráci se společností EKO-KOM, která v Česku provozuje systém sběru a recyklace obalových materiálů, a spouštíme několik dalších projektů s našimi lokálními partnery. Měly by vést k podpoře zvýšení procenta recyklace obalů a k vyššímu využití recyklátu v obalech,“ upřesňuje dopad nových závazků společnosti i na jednotlivých trzích Michaela Franeková, generální ředitelka společnosti Unilever pro Česko a Slovensko.

Od roku 2017 Unilever transformuje svůj přístup k plastovým obalům jako součást strategie „Less Plastic, Better Plastic, No Plastic“.

V rámci pilíře „Less Plastic“ Unilever zkoumá nové formáty obalů a dodávky produktů spotřebitelům – včetně koncentrátů, jako je například nový Cif Eco-refill, který eliminuje 75 % plastu, a doplňovací čerpací stanice pro šampony a prací prostředky, které jsou rozmístěny v obchodech, na univerzitách a mobilních prodejních automatech v jihovýchodní Asii.

Pilíř „Better Plastic“ vedl k průkopnickým inovacím, jako je nový detekovatelný pigment, který používají značka Axe (Lynx) a TRESemmé, díky kterému je černý plast recyklovatelný, protože jej nyní skenery v recyklačních zařízeních rozpoznají a vytřídí, a „festivalová láhev“ Lipton, vyrobená ze 100% recyklovaného plastu, jež se do systému vrací nazpět díky zálohování.

Unilever ve třetím pilíři „No Plastic“ přinesl na trh inovace, včetně šamponových kostek, doplňovatelných tablet zubní pasty, deodorantových tyčinek v kartonu a bambusových zubních kartáčků. Také je zapojen do projektu Loop, který zkoumá nové způsoby dodávání a sběru opakovaně použitelných produktů přímo z domovů spotřebitelů.

Unilever ve třetím pilíři „No Plastic“ přinesl na trh inovace, včetně šamponových kostek, doplňovatelných tablet zubní pasty, deodorantových tyčinek v kartonu a bambusových zubních kartáčků. Také je zapojen do projektu Loop, který zkoumá nové způsoby dodávání a sběru opakovaně použitelných produktů přímo z domovů spotřebitelů.

Zdroj: tisková zpráva

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,