Trend v kosmetice: přírodnost, udržitelnost a férovost

Vivaness_1.jpg Odborní nákupčí, kteří chtějí získat přehled o trhu přírodní kosmetiky, nových trendech a produktech, postavení značek na trhu a mezinárodním vývoji, by si měli poznamenat termín 17. – 20. února 2010.  

V té době se koná mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky a wellness Vivaness, na němž kolem 180 vystavovatelů jako každoročně zobrazí trh v celé jeho šíři. Vedle bezprostředního zážitku z výrobků a přímého kontaktu s výrobci na samotném veletrhu poskytne Vivaness Forum - doprovodný kongresový program - odborníkům z výroby, marketingu a obchodu nejnovější čísla a prognózy světových expertů a nabídne užitečný pohled do budoucnosti trhu přírodní péče o krásu!

Trh přírodní kosmetiky odolává krizi

Vivaness.unknownMezinárodní trh přírodní kosmetiky dál roste. Ukazuje se, že hospodářsky složitá situace má na toto trvale stabilní růstové odvětví kupodivu malý dopad. Podle analýzy mezinárodního institutu pro průzkum trhu Information Research (IRI) se sídlem v německém Norimberku, dosáhla přírodní kosmetika v maloobchodních potravinářských prodejnách a drogeriích v Německu za první pololetí 2009 navýšení obratu o 7,6 %. V roce 2008 narostl celoněmecký trh s certifikovanou přírodní kosmetikou o necelých 10 % na 672 milionů EUR a její tržní podíl na celkovém obratu kosmetiky tak dosáhl 5,3 %.

Obor přírodní kosmetiky je i v mezinárodním měřítku z větší části odolný vůči krizi. Britská společnost pro průzkum trhu Organic Monitor v Londýně předpovídá i nadále dobrý růstový potenciál. Podle jejího odhadu stoupla evropská prodejní čísla v roce 2009 o 13 %. V roce 2010 by mohl tržní objem v Evropě dosáhnout 2 mld. EUR. Nejrychlejší růst zaznamenávají Francie a Německo. Na světové úrovni patří Spojené státy americké, jakož i Asie s těžištěm v Japonsku a Koreji nadále k trhům s nejsilnější poptávkou.

Drogistickým řetězcům a potravinářskému maloobchodu se daří

V Německu mají podle institutu IRI největší potenciál pro přírodní kosmetiku drogerie a maloplošné supermarkety. Drogerie, zejména prodejny drogistického řetězce dm, přispěly v roce 2008 více než třetinou k obratu přírodní kosmetiky v Německu, přičemž tendence je vzestupná. Také tradiční potravinářský maloobchod ve větší míře sází na přírodní kosmetiku a v témže roce dosáhl tržního podílu zhruba 8 %. Specializované bioprodejny a prodejny zdravé výživy, které představují klasické distribuční kanály certifikované přírodní kosmetiky, společně dosáhly necelých 40 % podílu na obratu. Zde je však tendence mírně sestupná. Biosupermarkety přitahují zákazníky velkoryse řešenými odděleními přírodní kosmetiky s kvalitním výběrem a dosahují tím přírůstků. Zákazníci v přibývající míře oceňují možnost vyzkoušet si výrobky přímo v obchodě a váží si kompetentního poradenství – velké plus specializovaných obchodů!

Velké inovační tempo a férovost

Obličejová kosmetika si podle analýzy institutu IRI vede zvlášť dobře v rámci jednotlivých sortimentů. Podíl tohoto segmentu na celkovém trhu ve výši necelého 1 % je sice ještě malý, ale tento sortiment zaznamenal od ledna do července 2009 s téměř 18 % velmi dynamický růst, zatímco produkty blízké přírodě a konvenční produkty se musely vyrovnat se stagnací nebo dokonce ztrátami. K rostoucí popularitě přírodní kosmetiky přispívají – vedle přesvědčivosti samotných produktů a všeobecného trendu k přírodnosti – v neposlední řadě dostupnost produktů ve všech distribučních kanálech, zvýšená mediální prezence a množství inovací.

 

Vivaness_1.unknownNěmecké i zahraniční firmy si upevňují postavení díky inovačním produktům. Mnohem více než v dřívějších letech investují do výzkumu a zajištění vysoce efektivních, vybraných přírodních surovin a testů účinnosti. Výrobci přírodní kosmetiky vyvíjejí nové postupy a vynakládají finanční prostředky na nejmodernější výrobní zařízení. Kromě toho obrací mnoho průkopníků pozornost na témata jako trvalá udržitelnost, ochrana životního prostředí a biodiverzita. Spravedlivé a partnerské zacházení s dodavateli surovin patří k důležitým aspektům podnikové kultury. Stále více výrobců přírodní kosmetiky aktivně informuje o projektech získávání surovin, na nichž se často pracuje celé desítky let, a prezentuje příběhy skrývající se za produkty. Sociální zodpovědnost vlastního podniku, tzv. Corporate Social Responsibility, je pro takové výrobce od počátku součástí jejich firemní filosofie. V dnešní době jsou etické hodnoty pro stále více zákazníků důležitým argumentem, který spolurozhoduje při nákupu.

Téma roku veletrhů BioFach a Vivaness: Organic + Fair

Dvojice veletrhů BioFach a Vivaness 2010 obrací pozornost na spravedlivý obchod s bioprodukty. Téma roku zní Organic + Fair. Hlediska spravedlivého obchodu a přidaná hodnota bioproduktů – ať už potravin nebo kosmetiky – razantně nabývají na významu. Férovost se však nevztahuje jen na podpůrné projekty v rozvojových zemích, ale má širší pojetí. Jádro zde tvoří partnerství se zemědělci a dodavateli surovin na regionální, národní i mezinárodní úrovni. kteří za svou práci dostávají férové ceny. Současně tu jde o dlouhodobou spolupráci, poradenství a budování sociálních struktur, jakož i podporu stávajících sociálních projektů.

Výrobci kosmetiky tímto způsobem spolufinancují zdravotní a vzdělávací programy. Z toho profitují jak lidé v rozvojových zemích, tak i sociální zařízení v Evropě. Nová skupina zákazníků označovaná zkratkou LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) je zvlášť nakloněná produktům, které pomáhají zachovat neporušené životní prostředí pro následující generace a umožňují zdravé životní podmínky – a to na celé zeměkouli. Posun v hodnotovém žebříčku spotřebitelů je v plném proudu. Mnozí výrobci přírodní kosmetiky k němu položili základní kámen již před desítkami let formou podpory projektů. Dnes tyto kontakty tvoří základ pro kvalitu surovin na jedné straně a pro ochranu životního prostředí a biodiverzitu na straně druhé.

BioSummit09_logo_1.jpgTématikou spravedlivého obchodu, etiky v podnikání a trvalé urdržitelnosti nejen v oboru biopotravin ale právě také v oboru přírodní kosmetiky, se kromě Vivaness Forum bude zabývat také konference Bio Summit, která proběhne 8.4. v Praze. Pokud se tedy nedostanete v únoru do Norimberku, nezoufejte a rychle se registrujte na www.biosummit.cz.

Zdroj: Tisková zpráva BioFach

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft prosinec rgt
Po Út St Čt So Ne
49   1 2 3 4 5 6
50 7 8 9 10 11 12 13
51 14 15 16 17 18 19 20
52 21 22 23 24 25 26 27
53 28 29 30 31      
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,