TESCO chce být zodpovědným sousedem

Třídit odpad, šetřit energii, podporovat neziskový sektor a pomáhat lidem vést zdravý životní styl – to jsou některé ze závazků, které představila společnost Tesco Stores ČR a. s.  

Pod názvem „Tesco, váš zodpovědný soused" představuje firma Plán zodpovědného sousedství zahrnující čtyři hlavní oblasti: péči o životní prostředí, propagaci zdravého životního stylu, podporu neziskového sektoru a snahu stát se součástí komunity.

Plán zodpovědného sousedství, který má za úkol přispět ke zlepšení podmínek ve společnosti, ve které žijeme a pracujeme, se od nynějška stává nedílnou součástí klíčových ukazatelů úspěchu firmy Tesco.

Všechny aktivity spojuje jednotné logo, které reprezentuje čtyři části plánu: péči o životní prostředí, propagaci zdravého životního stylu, podporu neziskového sektoru a snahu stát se součástí komunity. Logo je doprovázené sloganem „Tesco, váš zodpovědný soused".

Cílem společnosti Tesco je snížit dopad jejího podnikání na životní prostředí, a to prostřednictvím komplexní ekologické politiky. Ta zahrnuje nejen vlastní aktivity, ale také motivaci zákazníků k tomu, aby se i oni chovali k životnímu prostředí odpovědně. Tesco se chce do ochrany životního prostředí zapojit uvedením nových služeb a nových výrobků v obchodech Tesco. „Je to například zvýšení procenta tříděného odpadu v našich obchodech doprovázené informační kampaní o recyklaci," informuje Miroslav Friml, ředitel stavebního oddělení společnosti Tesco Stores ČR a. s.

Vedle toho Tesco letos plánuje otevřít své první nízko-energetické obchody, ve kterých budou využívány obnovitelné zdroje energie. „Tesco se celosvětově zavázalo k tomu, že ve svých provozovnách sníží do roku 2020 spotřebu energie o 50 procent. K tomuto plánu budeme přispívat i v rámci dílčích projektů v České republice. Projektů v této oblasti bude neustále přibývat a my pevně věříme tomu, že budou pro životní prostředí velkým přínosem," říká Miroslav Friml.

Podpora zdravého životního stylu

Společnost Tesco se rozhodla připravit řadu aktivit, které zákazníkům mohou pomoci zlepšit stravovací návyky a celkový životní styl. Tesco v této souvislosti přichází s novou řadou výrobků s názvem Tesco Healthy Living. Jedná se o přibližně 50 výrobků, u nichž je ponížen obsah tuku, cukru a soli.
Tesco chce také posílit informovanost zákazníků o možnostech zdravého životního stylu a posílit propagaci konzumace ovoce a zeleniny 5 x denně.

V souvislosti se spuštěním programu „Tesco, váš zodpovědný soused" Bio Obchod položil paní Janě Matouškové, Corporate Affairs manažerce společnosti Tesco, několik otázek:
BO: Jaké plány máte v souvislosti s iniciativou Zdravý životní styl v oblasti sortimentu biopotravin?
Jana Matoušková: Co se týče oblasti Zdravého životního stylu, v polovině května jsme na trh uvedli dvě nové značky výrobků - Tesco Healthy Living a One Body. Tesco Healthy Living je řada potravin pro zdravý životní styl. U výrobků Tesco Healthy Living jsme ponížili parametry, které považujeme z hlediska zdravého životního stylu za klíčové. Snížili jsme obsah soli, tuku a případně cukrů. Řada výrobků Tesco One Body obsahuje 42 výrobků vhodných pro doplňkové sportovní aktivity. Zákazníci pod touto značkou naleznou steppery, trampolíny, švihadla, činky, veslovací trenažéry, gymnastické či masážní míče, karimatky na cvičení, zátěže na zápěstí nebo na kotníky či posilovače břišních svalů. Na podzim tohoto roku chystáme další aktivitu v oblasti zdravého životního stylu, a to uvedení nové řady bio výrobků s názvem Tesco Organic.
BO: Kolik biopotravin Tesco Organics uvedete na trh? Plánujete spolupráci s českými ekologickými zemědělci a výrobci biopotravin?
JM: Plánujeme uvést přibližně 80 bio výrobků. Na všech chceme spolupracovat s lokálními dodavateli.
BO: Jaký je vztah společnosti Tesco ke GMO potravinám a k masu od zvířat krmených GMO krmivem? Povolujete GMO suroviny ve vašich vlastních výrobcích?
JM: Vycházíme z naší firemní politiky, která nepovoluje GMO v žádných výrobcích vlastní značky.
BO: Některé britské obchodní řetězce (Asda, M&S) nedávno oznámily, že nebudou nadále používat ve vlastních výrobcích umělá barviva a ochucovadla, ztužené tuky a aspartam. Jak se k těmto krokům staví Tesco a plánujete podobné kroky v České republice?
JM: Tyto kroky plánuje naše mateřská společnost Tesco ve Velké Británii. Ta na trh uvede novou řadu výrobků, které tyto látky nebudou obsahovat. Tato informace bude výrazně uvedena na obale těchto výrobků.
BO: Děkuji za rozhovor.

Jak se daří BioBio v Česku?

V polovině dubna letošního roku uvedla společnost PLUS - DISCOUNT spol. s r.o. na český trh jako první diskontní řetězec biopotraviny vlastní značky. Jak se vydařil start značky BioBio se Bio Obchod zeptal pana Davida Koláře, vedoucího oddělení marketingu:
BO: Jak hodnotíte prodeje biopotravin BioBio po prvním měsíce na českém trhu? Vyvíjí se prodeje podle očekávání nebo jste něčím překvapeni?
David Kolář: Reakce našich zakazníků byla velmi pozitivni a velmi nás to samozřejmě těší. S průběhem prodeje biopotravin BioBio jsme spokojeni, zájem je opravdu veliký a předčil veškerá naše očekávání.
BO: Jaký typ zákazníků nejčastěji BioBio nakupuje?
DK:Nabídka biopotravin BioBio oslovila nejen naše stávající zákazníky, ale přilákala i nové a od některých z nich jsme obdrželi i písemná poděkování za zavedení takto široké nabídky biopotravin za velmi dostupné ceny.
BO: Jaká je odezva na reklamní kampaň a bude dále pokračovat?
Reklamí zaváděcí kampaň hodnotíme velmi pozitivně. Potěšilo nás i dobré ohodnocení našeho TV spotu v odborném tisku. Kampaň skončila na konci května a pokračování kampaně v tak velkém rozsahu neplánujeme. Samozřejmě ale s podporou značky BioBio počítáme i v následujících měsících.
BO: Platí stále, že od června se sortiment rozšíří o české bio hovězí maso?
DK: Naše oddělení category managementu a kvality pracuje na tom, abychom tento avizovaný termín stihli a v průběhu měsíce června nabízeli i české bio hovězí maso.
BO: Děkuji za rozhovor.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Dáváte přednost nákupu biopotravin ve specializovaných prodejnách nebo v supermarketu?

 Kalendář akcí

lft 2017 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
39             1
40 2 3 4 5 6 7 8
41 9 10 11 12 13 14 15
42 16 17 18 19 20 21 22
43 23 24 25 26 27 28 29
44 30 31          
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Vlastimil: Chci objednat husu asi 4-5 kg na Svatého Martina. Jak ji mohu objednat?...
Je libo domácí svatomartinskou husu nebo kachnu?,
Roman: druhým rokem dělám právě prevenci ohledně varroa. A to tím že vždy...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,