Téma měsíce září 2009: Měsíc biopotravin

Logo_mesicbio2009_1.jpg   Jubilejním pátým rokem letos v září oslavíme práci ekologických zemědělců. Měsíc ekologického zemědělství a biopotravin je ideální příležitostí pro zemědělce, výrobce i obchodníky, jak zvýšit mezi spotřebiteli afinitu k biopotravinám.    

Jubilejní pátý ročník

Plakat_MB09_Final_1.jpgJubilejním pátým rokem letos v září oslavíme práci ekologických zemědělců. Měsíc ekologického zemědělství a biopotravin je ideální příležitostí pro zemědělce, výrobce i obchodníky, jak zvýšit mezi spotřebiteli afinitu k biopotravinám.

Akce je největší a nejvýznamnější propagační aktivitou zaměřenou na ekologické zemědělství a biopotraviny v České republice

Měsíc ekologického zemědělství a biopotravin je zastřešující kampaní pro nejrůznější akce, probíhající v září, s cílem představit produkty ekologického zemědělství co nejširšímu publiku spotřebitelů a budovat dlouhodobou důvěru v biopotraviny.

Kampaň finančně podporuje Ministerstvo zemědělství ČR. Koordinátorem kampaně je agentura Green marketing, kreativní podporu zajišťuje agentura Outcomm.

V průběhu září proběhne v rámci kampaně na 65 různých akcí, jak celostátních, tak akcí regionálního či místního dosahu. Téměř 15 akcí proběhne přímo na ekologických farmách, mezi nejvýznamnější patří tradiční Den otevřených dveří na ekologické farmě Dvůr Ratibořice, biodožínky na ekofarmě Country Life nebo Bio zemědělský den a jezdecké závody na Sasově.

V letošním roce také proběhne 12 biojarmarků, od těch největších v Praze a Brně, až po první ročník biojarmaku v Třebíči či Českém Těšíně.

Měsíc biopotravin také využívají obchodníci a lákají spotřebitele na speciální nabídky či slevy. Mimo jiné takto podpoří prodej biopotravin maloobchodní společnosti Tesco, Interspar a Albert. Řada e-shopů také v září nabídne svým zákazníkům výrazné slevy na nákup. Stranou nezůstávají ani gastronomická zařízení, například Restaurant Triton hotelu Adria v Praze nabízí po celé září speciální slevu na bio-menu.

Budování důvěry v biopotraviny

Stejně jako předchozí roky, má i letošní Měsíc ekologického zemědělství své heslo, a to „Biopotravinám mohu důvěřovat". Cílem kampaně je totiž podpořit důvěru veřejnosti v ekologické zemědělství informováním o nezávislém kontrolním systému a garancí dodržování pravidel v celém dodavatelském řetězci biopotravin, tak zvaně „od vidlí, až po vidličku".

Lidé již díky několika informačním kampaním ví, co to jsou biopotraviny, nicméně zatím dostatečně neznají důvody, proč biopotraviny kupovat a jsou někdy skeptičtí k dodržování pravidel a principů ekologického zemědělství.

Organizátoři letošní kampaně proto budou veřejnost prostřednictvím internetové stránky www.mesicbiopotravin.cz detailně informovat o pravidlech a systému kontroly ekologického zemědělství a garancích, které každá potravina označené značkou „BIO" spotřebitelům přináší.

Koruna pro BIO pomůže Nadaci Partnerství

nalepka_Koruna_pro_BIO_do_skol_1.jpgJednou z nejvýznamnějších akcí letošního ročníku Měsíce biopotravin je jistě celoměsíční kampaň Koruna pro BIO do škol, do které se zapojilo 9 partnerů. Z maloobchodníků je to obchodní řetězec Interspar, z výrobců biopotravin to jsou Biopekárna Zemanka, Biopark, Kostelecké uzeniny, bio-nebio, Pro-bio, Country Life a United Bakeries.

foto_hanka_zemanov___s_Nat__lkou_1.jpgMotivem akce je podpora programu „Biopotraviny do škol", který je dlouhodobě realizován Nadací Partnerství. Na projekt „Biopotraviny do škol" darují všichni účastníci projektu 1,- Kč z každého výrobku, který bude viditelně označen logem projektu „Koruna pro Bio do škol", prodaného v období 1.9. - 30.9.2009. Kmotrou kampaně se stala Hana Zemanová, autorka úspěšné biokuchařky a dlouholetá podporovatelka biopotravin.

Jak jsou o kampani informováni spotřebitelé?

Agentura DEMA provedla v posledním srpnovém týdnu průzkum mezi Pražany, jehož cílem bylo jednak zjistit, jak vnímají biopotraviny, ale také zda a jak moc jsou informování o nadcházející kampani Měsíc biopotravin.

Přesto, že kampaň oficiálně začala až 1. září, každý osmý Pražan (12 %) věděl o tom, že září je vyhrazeno kampani zaměřené na biopotraviny a ekologické zemědělství. Podíl občanů, kteří uvádějí, že by je zajímalo, o co jde, jaké akce se plánují a čeho konkrétně se budou týkat, je stejně velký (44 %) jako podíl těch, kteří striktně konstatují, že je to nezajímá, protože mají na starosti jiné, důležitější věci (44 %).

Do cílové skupiny těch, kteří vědí, že září je ve znamení „bio", patří dvojnásobně častěji ženy (17 %) než muži (7 %), mnohem častěji lidé mladšího (19 %) a středního věku (15 %) než senioři (4 %), osoby s maturitou (14 %) nebo vystudovanou vysokou školou (24 %) než s nižším vzděláním (3 %). Patří sem i každý pátý rodič dětí ve věku do 15 let (21 %). Povědomí o chystané kampani je nejvyšší u osob aktivně se zajímajících o problematiku bioproduktů (52 %, tj. u každého druhého) a u těch, kteří je pravidelně nakupují (51 %, tj. rovněž u každého druhého).

Mezi těmi, kteří nevědí, že je září vyhlášeno jako měsíc biopotravin, ale zajímalo by je, co se chystá, jsou častěji ženy (55 %), lidé středního (49 %) a staršího věku (45 %). Zajímá se také každý druhý rodič předškoláka či školáka (53 %) a více než každý druhý z těch Pražanů, kteří sledují informace o produktech ekologického zemědělství jen okrajově, i z těch, kteří si produkty kupují občas či výjimečně.

Všechny informace kdykoli dostupné

Na internetové stránce www.mesicbiopotravin.cz se dozvíte nejen detaily o akcích, probíhajících po celé září ve vašem kraji, ale můžete také načerpat informace o pravidlech a systému kontroly ekologického zemědělství a garancích, které vám každá potravina označené značkou „BIO" přináší.

Mediálními partnery akce jsou weby Bio-info.cz, NaZeleno.cz, Chytrá Žena.cz a časopis Moderní obchod.

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft srpen rgt
Po Út St Čt So Ne
31       1 2 3 4
32 5 6 7 8 9 10 11
33 12 13 14 15 16 17 18
34 19 20 21 22 23 24 25
35 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,