Tchibo na cestě ke 100% udržitelnému podnikání

Tchibo_k__va110.jpg Tchibo vnímá svoji odpovědnost vůči lidem i  životnímu prostředí a promítá ji do dlouhodobé firemní strategie již od roku  2006.   

Snaží se tak zajistit, aby zákazníci dostávali výrobky s puncem značky Tchibo i v budoucnu: praženou kávu té nejvyšší kvality a oblíbené spotřební zboží. Dnes již pochází více než čtvrtina kávy Tchibo z trvale udržitelné certifikované produkce. Průběžně se zvyšuje podíl certifikované bavlny a dřeva ve výrobcích Tchibo a společnost se prostřednictvím propracovaných programů zasazuje o zlepšování životních podmínek lidí i zachování přírody. Dlouhodobým cílem společnosti je 100% udržitelné podnikání ohleduplné k lidem a šetrné k přírodě.

Udržitelně pěstovaná káva

Zákazníci si chtějí pochutnávat na kávě té nejvyšší kvality i zítra nebo za pár desítek let, a proto se Tchibo soustřeďuje na více věcí, než jen na výslednou vůni a chuť. Dbá na ochranu životního prostředí a zlepšování životních podmínek pěstitelů kávy a jejich rodin. Podporuje pěstitelské metody, které jsou ekologické, společensky přijatelné a zajistí obživu i budoucím generacím farmářů. Spolupracuje se všemi organizacemi, které udělují mezinárodně uznávané certifikace ─ Rainforest Alliance Certified™, Fairtrade, UTZ Certified a Bio. Tchibo společně s dalšími partnery podporuje pěstitele kávy také v tom, aby se chopili výzev, o kterých se v rámci standardů neuvažuje, nebo pouze nedostatečně. Jde hlavně o opatření ke snížení našich dopadů na globální změnu klimatu.

„Podíl kávy z trvale udržitelné produkce se zvýšil z 13 procent v roce 2011 na více než 25 procent v roce 2012,” říká Richard Hodul, generální ředitel Tchibo Praha. „Na kávových barech Tchibo se už od roku 2011 podává výhradně káva s certifikátem Fairtrade. Kávové kapsle pro systém Cafissimo obsahují od poloviny loňského roku 100% kávu z trvale udržitelné zemědělské produkce, stejně tak pochází ze 100% certifikované kávy z trvale udržitelných zdrojů i káva pro prémiovou řadu Privat Kaffee,“ doplňuje Hodul.

Káva s modrým slonem

Tchibo_k__va_African_blue.jpgOd roku 2011 Tchibo realizuje projekt podpory rodin pěstitelů na úpatí hory Mount Kenya. Společně se skupinami na pomoc ženám vymezilo Tchibo čtyři oblasti, ve kterých přímo i nepřímo podporuje ženy tisícovky farmářů a jejich rodin. Pomáhá vytvořit infrastrukturu pro dodávky vody, poskytuje ženám výukové materiály a školení, asistenci při pořizování domácího dobytka a stavebního materiálu na výstavbu chlévů a plotů. Tyto projekty jsou stavebními kameny k zajištění živobytí žen a umožňují jim nadále zlepšovat jejich životní podmínky. Právě z této geografické oblasti pochází káva Tchibo Privat Kaffee African Blue. Pod obalem s motivem slona se ukrývají kávová zrna 100% Tchibo Arabica s certifikací Rainforest Alliance z trvale udržitelné produkce.

Guatemala a káva s tukanem

Tchibo_k__va_Guatemala_grande.jpgDalší důležitou oblastí, odkud pochází káva Tchibo, je Střední a Jižní Amerika. I zde Tchibo podporuje odpovědnou produkci kávy. Například v guatemalské oblasti Huehuetenango spolupracuje s Rainforest Alliance na zlepšení hospodaření s vodou, odpadem a zlepšení bezpečnosti práce. Podporuje vzdělání asi 400 dětí migrujících dělníků v období sklizně. 

Zachování zdrojů, ochrana klimatu a pracovní podmínky Tchibo překvapuje každý týden své zákazníky novou kolekcí výrobků na určité téma z každodenního života. Také při jejich výrobě se zasazuje o zachování přírody, ochranu klimatu a zlepšování životních podmínek lidí v továrnách, kde se zboží pro Tchibo vyrábí. Vloni Tchibo prodalo 12,8 milionů výrobků z udržitelné bavlny (bio bavlny nebo bavlny z ekosociálního projektu „Cotton made in Africa“), což představuje 20 % celkové produkce. Zahradní nábytek z tvrdého dřeva se již více než 10 let vyrábí 100% ze dřeva s certifikací Forest Stewardship Council (FSC®).

Zdroj: tisková zpráva společnosti Tchibo

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft prosinec rgt
Po Út St Čt So Ne
49   1 2 3 4 5 6
50 7 8 9 10 11 12 13
51 14 15 16 17 18 19 20
52 21 22 23 24 25 26 27
53 28 29 30 31      
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,