Rozmotání vlákna: Příběh bavlny

Fair_trade_logo_1.jpg Fairtrade krátkým filmem upozorňuje na podmínky práce v textilních továrnách rozvojového světa.  

Oficiální premiéru měl dnes film nadace Fairtrade Foundation ukazující odvrácenou stránku módního průmyslu a cestu, jak každý z nás může přispět ke zlepšení života textilních dělníků v rozvojových zemích. Film byl zveřejněn v předvečer 5. výročí tragického zřícení textilky Rana Plaza v Bangladéši, při kterém zemřelo 1138 lidí (zraněno jich bylo přes 2 500). Premiéra filmu symbolicky zahájila kampaň Fashion Revolution Week, která se koná celosvětově od 23. do 29. dubna a zahrnuje i akce v České republice a na Slovensku. Dvanáctiminutové video lze shlédnout zde.

Výrobky s certifikací FAIRTRADE vznikají za podmínek, které zaručují spravedlivější obchodní podmínky, dodržování lidských a pracovních práv (včetně zákazu dětské a nucené práce) a šetrnost k životnímu prostředí. Přestože z fairtradových výrobků jsou u nás asi nejznámější káva nebo čokoláda, netýká se certifikace pouze potravin, ale také například výrobků z fairtradové bavlny. Výrobky z ní na českém a slovenském trhu prodávají například obchody Nila, Tuktuki nebo Etikbutik, z fairtradové bavlny je ale vyrobeno například i pracovní oblečení zaměstnanců řetězce Kaufland a textilní nákupní tašky, které nabízejí Lidl a DM drogerie.

Fashion Revolution je mezinárodní kampaň požadující spravedlivější výdělky a bezpečnější a hygieničtější podmínky pro práci textilních dělníků v rozvojových zemích. Do kampaně je k dnešnímu dni zapojeno více než 100 zemí z celého světa včetně České republiky a Slovenska. Fashion Revolution přináší informace o tom, jakým způsobem funguje dnešní módní průmysl, a současně zkoumá naše spotřebitelské zvyklosti. Hlavním znakem kampaně jsou fotky v oblečení naruby.  Spotřebitelé prostřednictvím těchto fotek a hashtagu #whomademyclothes vyzývají na sociálních sítích oděvní značky k transparentnosti a dožadují se odpovědi na otázku, kdo (a za jakých podmínek) vyrobil jejich oblečení. Oděvní firmy, které se nezdráhají informovat o podmínkách panujících v jejich textilních závodech, v reakci na to sdílejí fotky ze své produkce s hashtagem #imadeyourclothes a ukazují tak svým zákazníkům, kdo jejich oblečení vyrábí.

Počet aktivních účastníků kampaně rok od roku roste, loni se na sociálních sítích objevilo 113 tisíc postů s hashtagem #whomademyclothes, které jen během dubna zaznamenaly 533 milionů zobrazení. Roste navíc i počet oděvních firem, které na kampaň reagují, loni jich bylo již více než 2400. Více informací k dopadu kampaně zde.  

V České republice se nejvíce akcí v rámci letošního Fashion Revolution Week bude konat v Brně, půjde například o Sustainable Fashion Talk v Moravské galerii v Brně – Uměleckoprůmyslovém muzeu nebo Inspirativní ráno #58 v Místodržitelském paláci (Víte, co nosíte? Cesta k transparentnímu módnímu průmyslu). Další informace o akcích konaných v rámci kampaně Fairtrade Fashion Week najdete na Facebooku.

Fairtrade Česko a Slovensko je členem konsorcia, které zajišťuje propagaci akce Fashion Revolution Week v České republice. Více informací o přínosech Fairtrade pro pěstitele bavlny naleznete zde.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44         1 2 3
45 4 5 6 7 8 9 10
46 11 12 13 14 15 16 17
47 18 19 20 21 22 23 24
48 25 26 27 28 29 30  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,