Rozhovor Bio-info.cz: František Lomský, Iswari Superfood a Parvati

Iswari_majitel140.jpg Na otázky odpovídá František Lomský, majitel společností Iswari Superfood a Parvati.    

Jak se současný trh liší od situace, kdy jste společnost Iswari zakládal a jak se podle Vás změnilo vnímání biopotravin? A jak se změnili (Vaši) zákazníci?

Společnost Iswari vznikla v roce 2010, čili je na trhu sedm let. Veliký posun vidím v zájmu spotřebitelů o zdravé a kvalitnější stravování. Také povědomí o superpotravinách je někde úplně jinde. Velká většina zákazníků obchodů se zdravou výživou termín superpotraviny zná, na rozdíl od roku 2010, kdy jsme museli trpělivě lidem vysvětlovat, co že to vlastně superfoods je.

Společně s tím je vidět i velký nárůst na straně dodavatelů, kteří se snaží vstoupit na trh nebo se posunout z mainsreamové produkce blíže ke zdravému stravování. Spotřebitelé tak mají na výběr mnohem větší nabídku než dříve. Potravin skutečně kvalitních a také takových, kde je jasný záměr přiživit se na moderním trendu. Některé produkty, samozřejmě zdaleka ne všechny, se jako kvalitní spíše tváří.

Značky Iswari a Parvati půjdou vždy cestou prémiovosti, kvality, 100% přírodního zpracování za používání výhradně veganských a biocertifokovaných surovin. A v neposlední řadě nadprůměrných chuťových kvalit. V tom se zákazník nikdy nezmění. Vždy bude žádat potraviny nejen zdravé, ale zejména chutné. Vždyť jídlo by nemělo být rutinou, ale zážitkem.  

Zmínil jste Vaši druhou značku Parvati. Můžete nám říct, co Vás vedlo k jejímu založení?

V zásadě se jednalo o dva důvody, které souvisí s majetkovým uspořádáním firmy Iswari. Iswari je značka, kterou sdílí dvě sesterské firmy, portugalská Alma Valor a naše česká Iswari Superfood. Obě firmy taktéž sdílejí stejné produktové řady. Přibližně polovina receptur vznikla u nás v ČR, druhá polovina v Portugalsku. Iswari tak nabízí prakticky stejné produkty na všech trzích, které mají mezi sebou obě větve Iswari geograficky rozdělené. Zjednodušeně řečeno, Portugalci vyrábí a dodávají pro země od Francie na západ, my od Německa na východ. Protože však vnímáme poptávku i po produktech, které nezapadají do portfolia Iswari, rozhodli jsme se je nabízet pod zcela novým samostatným brandem. A navíc zde je benefit, že značka Parvati není regionálně nijak omezena.

S kolika produkty jste začínali a kolik jich zákazníkům nabízíte dnes?   

V prvním roce jsme začínali prakticky jen se superfoods. Brzy ale začalo být zřejmé, že tento trend bude masivní a samotný superfoods nás neuživí. A budoucnost nám dala za pravdu. Trh se superpotravinami je dnes velmi rozmělněný. Vydali jsme se tedy cestou speciálních mixů, hlavně snídaňových. Byla to trefa do černého, ale dnes se situace se snídaňovými kašemi opakuje. Dokonce jeden náš distributor nám beze studu zkopíroval receptury a začal vyrábět vlastní kaše, byť naší senzorické kvality nedosáhl. Je totiž dost těžké udělat skutečně kvalitní výrobek za velmi nízkou cenu.  

Rozhodli jsme se tedy více diverzifikovat naši nabídku a můžeme tak dnes nabídnout několik produktových řad, které často zahrnují velmi originální a inovativní výrobky. Vedle raw bio čokolád, proteinových smoothie či velmi lahodného španělského nápoje Horchata de Chufa z tygřích ořechů mám na mysli zejména 100% přírodní kompletní stravu pro profesionální i volnočasové vytrvalostní sportovce. Jsme jednou z prvních společností v Evropě a pravděpodobně i na světě, která zareagovala na poptávku ze strany sportovců po kvalitní přírodní výživě. Řadu jsme vytvořili ve spolupráci s profesionálními sportovci, přesně podle jejich potřeb. V ČR se na spolupráci podílela členka reprezentačního triatlonového týmu Petra Kuříková a ze zahraničí dvojnásobní mistři světa v Adventure Sport, Jacky a Mimi Boisset z Francie.

Jakým směrem plánujete Váš budoucí vývoj? Jaká je Vaše vize?

Neplánujeme momentálně žádná velká překvapení. Po letošní smršti novinek bychom rádi naše řady doplňovali, aktualizovali a celkově stabilizovali na trhu. Pokud jde o vizi, věřím tomu, že správnou cestou je držet se kvality. Čili jak Iswari, tak Parvati se bude napříč sortimentem orientovat na výhradně biocertifikované suroviny, které budou „free from“, čili bez lepku, živočišných přísad (laktózy, syrovátky, atd.), GMO, konzervantů, aromat a rafinovaných cukrů. Rádi bychom tak zůstali čitelní v tom, že uvedené dvě značky představují vždy a u všech produktů to nejčistší, co příroda nabízí, prostě top kvalitu složením i chutí.

Co Vám ve firmě dělá největší radost, pokud jde o Vaše výrobky?

Na to je jednoduchá odpověď. Jsou to naše raw čokolády, přestože na nich naše celkové tržby nestojí. Máme ale radost z toho, že se nám podařilo vyladit ruční výrobu čokoládových tabulek, které jsou řemeslnou ruční prací. Je to radost z procesu samotné výroby, kdy na jejím konci je lahodný voňavý produkt, navíc zabalený v krásném designovém obalu od naší britské grafičky, ilustrátorky Stephany. Vydal jsem kdysi několik knížek a zážitek z odlévání čokolády bych přirovnal k tomu, když z tiskárny přivezou výtisk nové knihy, která krásně voní čerstvou tiskařskou barvou a novým papírem. Navíc se nám podařilo sehnat dodavatele vynikající silně aromatické kakaové hmoty Arriba Nacional z Ecuadoru. Jde o rodinnou farmu, která dobře prosperuje bez vykořisťovatelské práce. Melou pro nás kakaové boby při teplotě do 42 °C a tato surová kakaová hmota jde u nás rovnou do výroby.

Co máte nejraději na tom, co děláte?

Že se profesně mohu věnovat mé zálibě, tedy potravinám a výživě. Dále že jsem zodpovědný za každý úspěch i neúspěch, který vždy padá na moje bedra, byť se učím nebrat si tyto zkušenosti příliš osobně, protože prostě patří k životu. A rád bych zmínil, že na své práci mám rád i to, že pracuji s kolegy, díky nimž se každý den těším do práce. 

Děkuji za rozhovor, za Bio-info.cz se ptal Tom Václavík

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Kterou značku biočajů máte nejraději?

 Kalendář akcí

lft 2017 rgt
lft srpen rgt
Po Út St Čt So Ne
31   1 2 3 4 5 6
32 7 8 9 10 11 12 13
33 14 15 16 17 18 19 20
34 21 22 23 24 25 26 27
35 28 29 30 31      
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Eurona: Dobrý den, obracím se na vás s dotazem v čem perete oblečení? já...
Biotrička s potiskem živočichů,
Eurona: Ty jo oblečení vyrobené z plísně? Tak to slyším poprvé, ale je to...
AMWA Organic přináší kolekci bio froté do koupelny,