Průzkum zjišťoval proč lidé nakupují na farmářských trzích

nalok.jpg Portál o lokálním nakupování www.Nalok.cz a výzkumný tým GeoQol z katedry sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty UK mapovali motivaci lidí pro nakupování na farmářských trzích v České republice.  

Březnového dotazování mezi registrovanými uživateli www.Nalok.cz se zúčastnilo 444 respondentů.

Z výsledků vyplývá, že jako hlavní motivaci pro nakupování na farmářských trzích většina respondentů (dohromady 78 %) uvádí fakt, že nakupováním chtějí podpořit české farmáře.

Druhou nejčastější motivací (76 %) bylo, že jídlo z farmářských trhů má lepší chuť, je kvalitnější a je vnímáno jako zdravější. Tento výsledek potvrdil výstupy některých starších šetření, která rovněž prokázala, že pro většinu zákazníků farmářských trhů je hlavní spíše „hedonistické“ hledisko nakupování potravin, a také stále rostoucí zájem o čerstvé, kvalitní a zdravé potraviny.

Na třetím místě v žebříčku motivací pro nákup na trhu je pak skutečnost, že spotřebitelé nakupováním na trzích podporují lokální ekonomiku a mají zájem nakupovat české produkty (celkem 64 % dotazovaných). Důležitou roli hrají také atraktivita trhů a jejich celková atmosféra, trhy se stávají oblíbeným místem pro trávení volného času a vnímání trhu a nakupování jakožto společenské události roste.

Zhruba jedna třetina respondentů již využívá farmářské trhy jako místo, kde nakupuje potraviny, které poté již nevyhledává při nakupování jinde. Zbytek respondentů pak stále využívá trhy spíše jako zpestření svých nákupů, nikoliv však jako hlavní nákupní místo.

Tomuto faktu odpovídají také výsledky otázky na frekvenci návštěv trhů, kdy 41 procent respondentů navštěvuje trhy několikrát za rok a dalších 37 procent respondentů zhruba jednou za měsíc. 18 procent respondentů však odpovědělo, že navštěvuje farmářské trhy jednou týdně, nebo i častěji. Zde je nutné podotknout, že registrovaní uživatelé portálu www.Nalok.cz jsou příznivci lokálního nakupování.

Průměrný věk respondentů v anketě byl 39,7 let, 72 procent tvořily ženy. Průměrná velikost domácnosti respondentů se pohybovala kolem tří osob a počet dětí do patnácti let byl 0,6, to znamená, že respondenti této ankety jsou většinou ženy ve středním věku, které realizují většinu nákupů potravin pro domácnost, kde žijí s partnerem bez dětí, nebo nejčastěji s jedním dítětem.

Zdroj: Nalok.cz

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft září rgt
Po Út St Čt So Ne
36   1 2 3 4 5 6
37 7 8 9 10 11 12 13
38 14 15 16 17 18 19 20
39 21 22 23 24 25 26 27
40 28 29 30        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,