Průzkum mezi spotřebiteli biokosmetiky

Nemecko_kosmetika_1.jpg Spotřebitelé jsou dnes stále kritičtější a mnohem lépe informovaní než dříve.   

Nová generace zodpovědných zákazníků klade důraz na udržitelný způsob života a kupuje odpovídající produkty. Autentičnost, transparentnost, sociální odpovědnost výrobců, ekologický původ, spravedlivý obchod a ohleduplnost k životnímu prostředí jsou důležitými kritérii při nákupním rozhodování. 

To potvrzuje analytik společnosti GfK Dr. Robert Kecskes. Jak může doložit pomocí vyhodnocených údajů, je nadprůměrně velký podíl zákazníků kupujících přírodní kosmetiku zastoupen především ve skupině tzv. „zodpovědných puristů“ a „zodpovědných inscenátorů“, kterou identifikoval institut pro výzkum trhu se sídlem v Norimberku. 

Nová hodnotově zaměřená střední vrstva kupuje přírodní kosmetiku ve specializovaných prodejnách biopotravin, hlavně však v drogeriích, kterým se znovu podařilo zvětšit svůj podíl na trhu. Ty zaujímají čelní místo mezi prodejními kanály. Jako další rychle rostoucí místo nákupů se etabluje internetový obchod. Pronikání trhu, dostupnost a známost značek neustále stoupají. To má stejně pozitivní dopad jako kontinuální angažovanost výrobců formou reklamy, velkolepých eventů nebo účasti na odborných veletrzích, ale také prostřednictvím inovativních produktů a rozšiřování distribuce. 

Očekává se další růst spotřeby

Průzkumníci trhu a experti se shodují v tom, že přírodní kosmetika se bude na trhu pozitivně vyvíjet i v příštích letech. Nejen v Německu je situace v sektoru růžová. Spotřebitelské chování nakloněné přírodní kosmetice a podobné trendy jako v Německu se rýsují také v jiných evropských zemích. 

Hlavní evropské trhy se vzhledem k rostoucí přízni spotřebitelů nadále vyvíjejí pozitivně. Na Evropu připadá dobrá pětina celosvětového trhu přírodní kosmetiky, který podle společnosti pro výzkum trhu Kline & Company, Parsippany, New Jersey (USA), dosahuje obratu více než 13 mld. USD. Důležitými odbytišti jsou vedle německého trhu s 920 mil. EUR (2013) Francie s přibližně 400 mil. EUR (2013) a Itálie s odhadovanými 410 mil. EUR (2014). 

Co vlastní víme a očekáváme?

Institut pro průzkum trhu GfK provedl na zadání mezinárodního svazu přírodní kosmetiky a biokosmetiky Natrue v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii, Polsku a Švédsku rozsáhlou spotřebitelskou anketu s využitím kvalitativních a kvantitativních metod. 

Výsledky ukazují, co spotřebitelky vědí o přírodní kosmetice a biokosmetice a co od ní očekávají. Kolem 45 % všech dotázaných Evropanek chce svým nákupním rozhodováním brát ohled na přírodu a životní prostředí. Blaho zvířat, výrobní proces a recyklace obalů považují za důležité hlavně věkové skupiny od 45 do 54 let a od 55 do 64 let (51 %, resp. 49 %). Necelá třetina (29 %) dotázaných chce předejít zdravotním rizikům, a proto věnuje velkou pozornost uvedeným obsaženým látkám. Pro více než každou pátou (21 %) z dotázaných žen – z nichž patří 30 % do věkové skupiny od 25 do 34 let – je přírodní kosmetika a biokosmetika součástí zdravého a přirozeného životního stylu.  

Studie s názvem „Exploring the territory of natural and organic cosmetics“ (GfK, Natrue) také zřetelně objasnila, co spotřebitelky ze zúčastněných zemí očekávají od přírodní kosmetiky a co si pod ní představují: Většina ví, že existuje rozdíl mezi pojmy „přírodní“ a „biologický“, a 90 % účastnic studie uvedlo, že v přírodní kosmetice a biokosmetice neschvalují geneticky pozměněné ani umělé látky. Rozdíl mezi pojmy přírodní a biologický ovšem dovede přesně vysvětlit jenom 30 % Němek, naproti tomu 51 % Švédek.  

Zdroj: BioFach

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27     1 2 3 4 5
28 6 7 8 9 10 11 12
29 13 14 15 16 17 18 19
30 20 21 22 23 24 25 26
31 27 28 29 30 31    
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,