Pozitivní vývoj světového trhu s přírodní kosmetikou

vivanes111.jpg Na mezinárodní scéně se segment přírodní kosmetiky vyvíjel nadmíru uspokojivě.  

Podle odhadu britské společnosti pro průzkum trhu Organic Monitor činila míra růstu v roce 2010 kolem 4 procent a experti počítají se stabilně vzestupným vývojem. K jednoznačným dokladům celosvětového trendu a potenciálu tohoto segmentu patří skutečnost, že četné velké mezinárodní společnosti vstupují na trh s vlastními značkami přírodní kosmetiky a k jeho oživení přispívají také mladé dynamické podniky. Mezinárodně činná společnost pro průzkum trhu Kline Group odhaduje celosvětový obrat s přírodní kosmetikou v současné době na zhruba 23 mld. USD.

Německý trh s přírodní kosmetikou píše dějiny

Opravdovým příběhem úspěchu je vývoj německého odvětví přírodní kosmetiky, které v roce 2010 zaznamenalo růst o 11 procent (2009: + 7%). To znamená, že v loňském roce se na tomto celoevropsky obratově nejsilnějším trhu s přírodní kosmetikou prodalo zboží v hodnotě přibližně 795 mil. EUR (2009: 717 Mio. EUR). Certifikovaná přírodní kosmetika, kosmetika z prodejen zdravé výživy a kosmetika neobsahující látky považované za problematické dohromady zaznamenala v období od roku 2006 do roku 2010 přírůstek obratu ve výši 180 mil. EUR. S obratem kolem 795 mil. EUR stoupl její tržní podíl na přibližně 6,2 procenta celkového německého trhu kosmetiky, který docílil obratu 12,8 mld. EUR.

vivanes11.jpgDrogistické řetězce - německá špička v obratu

Podíl distrubučního kanálu drogerií na trhu přírodní kosmetiky se v Německu v roce 2010 zvýšil o 4 procenta na více než 35 procent. Parfumerie zvětšilly svůj tržní podíl o 4,6 procent (2009: 4%) a obchodní domy o 1,7 procent (2009: 1,4 %), obrat lékáren zůstal stabilní na zhruba 13 procent. Klasická místa pro nákup přírodní kosmetiky se naproti tomu musela vyrovnat s újmou: Specializované bioprodejny zaznamenaly ve srovnání s rokem 2009 úbytek o 1,7 procenta na 17,7 procent, tržní podíl prodejen zdravé výživy poklesl ze 13,7 procenta na 12,3 procent. Pozitivní tendencí na celkovém trhu kosmetiky je zřetelně rostoucí dosah přírodní kosmetiky. Statistika Gfk ukazuje, že 14,4 procenta německých zákazníků se v uplynulém roce při nákupu rozhodlo pro přírodní kosmetiku. V roce 2006 to bylo jen 9,5 mil. spotřebitelů.  

Pozitivní trend na mezinárodních trzích

Také ve Francii, která je v Evropě druhým největším trhem přírodní kosmetiky, se tento segment těší velké oblibě: Podíl na celkovém trhu  dosahuje přibližně 4 procent. Obrat italských specializovaných maloobchodů – sem patří lékárny, erboristerie (bylinářství) a prodejny biopotravin – má rovněž trvale příznivý vývoj: Do roku 2014 by měl podle společnosti Organic Monitor a italské certifikační organizace CCPB stoupnout ze současných 250 mil. EUR na 394 mil. EUR. Itálie zaujímá v evropském žebříčku třetí místo za Francií a Německem. Velký potenciál pro budoucnost přírodní péče o krásu znalci momentálně vidí v Rusku. Poptávka tam roste a stále více firem objevuje možnosti této země.

Kosmetika se na celém světě „zelená“

V Německu a mnoha sousedních evropských zemích existují osvědčené směrnice, odpovídající certifikace pro přírodní kosmetiku a dnes již široká nabídka certifikovaných produktů. To zákazníkům zaručuje transparentnost a kontrolovatelnou kvalitu. Mimo Evropu tomu tak ještě není všude ve stejné míře. Hranice mezi kosmetikou blízkou přírodě, obsahující rostlinné přísady, a pravou přírodní kosmetikou, která se například obejde bez chemických konzervačních látek, jsou plynulé. Zřetelně však lze pozorovat jedno: Kosmetické výrobky jsou vcelku čím dál „zelenější“. Mnoho výrobců mění svoje receptury a vzdává se použití minerálních olejů, parabenů, PEG a syntetických parfémujících látek (Kline Group).

Vivaness_kosmetika_445.jpgUSA: Zákazníci nakupují přírodní kosmetiku za zhruba 5 mld. USD

Podle organizace Organic Monitor se podíl certifikovaných produktů na trhu v posledních třech letech zdvojnásobil ze 4 na 8 %. K tomu přistupuje rostoucí tendence směřující k přesvědčivé a transparentní kvalitě. V závislosti na tom, jak je definován pojem přírodní kosmetika, se odhady tržního objemu v USA různí. V současné době tento objem činí 4 až 5 mld. USD. Experti očekávají, že v příštích třech až pěti letech vzroste tržní objem na 6, respektive 8 mld. USD.

Suroviny a ayurveda z Indie

Ať už regionální nebo exotické – kvalitní suroviny jsou u výrobců přírodní kosmetiky všude na světě stále žádané. Důležitým dodavatelem je zde Indie. Jako země roku bude subkontinent v popředí zájmu veletrhů BioFach a Vivaness 2012. Proto se vyplatí věnovat pozornost indické tradici krásy, v níž hraje velkou roli přirozenost. Aktuální studie indické společnosti pro výzkum trhu RNCOS dokládá dynamický vývoj na indickém trhu kosmetiky. Studie s názvem Indian Cosmetic Sector Analysis předpovídá pro období 2011 až 2014 průměrnou míru ročního růstu zhruba ve výši 18 %.

india_kosmetika_1.jpgZákladem tohoto pozitivního vývoje je razantně se měnící životní styl a rostoucí povědomí spotřebitelů o odpovídajících produktech. V rámci ctižádostivých plánů Indie, která usiluje o rychlý rozvoj biosektoru, bude mít i přírodní kosmetika pravděpodobně velký význam. Suroviny Indie vyváží již mnoho let. Subkontinent je navíc kolébkou ayuervédské nauky a dodává navíc celou řadu drahocenných součástí přírodních vůní a přírodní kosmetiky. Kromě toho se kosmetika inspirovaná tisíciletou indickou naukou o zdraví na Západě těší čilé poptávce. Její tajemství spočívá v tom, že speciální tradovaná kompozice rostlin povzbuzuje pleť k tomu, aby se sama regenerovala. Ať už relaxující či stimulující masážní oleje, péče o obličej nebo dekorativní kajály – ayurveda přispívá k pohodě a zvyšuje radost ze života. Ayurvédská kosmetika je zásadně ryze rostlinného původu a její receptury jsou pro přírodní kosmetiku jako stvořené.

Vivaness 2012: Celosvětový boom přírodní kosmetiky

V lednu 2011 oslavil Vivaness, vůdčí veletrh přírodní kosmetiky a wellness, konaný souběžně s BioFach, vůdčím světovým veletrhem bioproduktů, svoje páté narozeniny.

vivaness_logo_male.jpgPříležitost k oslavě tohoto výročí si nenechali ujít ani vystavovatelé, jichž se tu sešlo 198 z 22 zemí. Mezi vystavujícími firmami byli zastoupeni jak lídři světového trhu, tak mladé firmy. O 15 výrobců víc než v loňském roce znamenalo pro „přírodní krásku“ Vivaness zřetelné plus. Veletrh doplňovala zvláštní expozice BREEZE, v rámci níž se představilo 10 trendovních, méně známých a mladých značek.

Vivaness_hala_445.jpgÚspěšná premiéra této přehlídky dává tušit, že skvělé bude i její druhé kolo - v době od 15. do 18. února 2012, kdy mezinárodní trh přírodní kosmetiky opět ukáže to nejkrásnější, co může nabídnout. Očekává se, že na veletrhy BioFach a Vivaness 2012 – tentokrát bude zemí roku Indie – na norimberské výstaviště zavítá opět více než 2 500 vystavovatelů a 44 000 odborných návštěvníků. 

Zdroj: Vivaness

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27 1 2 3 4 5 6 7
28 8 9 10 11 12 13 14
29 15 16 17 18 19 20 21
30 22 23 24 25 26 27 28
31 29 30 31        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,