Polsko: Vyhlídky na 5. Organic Marketing Forum ve Varšavě

Organic_Marketing_Forum_logo.jpg Hlavní body konference: pozitivní vývoj partnerství, jasné strategie v komunikaci se spotřebiteli, „Bio“ jako klíčová hodnota udržitelného hospodářského rozvoje a ústřední faktor k jednotné Evropě, která je bio, fair, udržitelná a ekologická.  

Poptávka střední a východní Evropy po západních bioproduktech stále stoupá, na druhé straně roste i nabídka kvalitních východoevropských biosurovin na západních trzích. Páté Organic Marketing Forum (OMF) ve Varšavě tento vývoj důsledně potvrdí a podpoří další nutné kroky. Toto mezinárodní setkání zpracovatelů a prodejců bioproduktů a surovin se v hlavním městě Polska bude konat již popáté a to 6. a 7. května.

audience.jpgPo vzrůstu počtu účastníků o 20 % v letech 2008 a 2009, je i v letošním roce očekáván další nárůst návštěvníků. Fórum s konferencí, doprovodnou výstavou a exkurzemi po varšavském okolí je organizováno EkoConnectem – Mezinárodním centrem pro ekologické zemědělství střední a východní Evropy e.V. Pokračující záštita polského ministerstva zemědělství a venkova jakož i IFOAM EU Group garantuje výtečnou kvalitu akce a neméně k tomu přispěje i partnerství s CDR, ORA, Ekoland a nově s Polska Ekologia. Partneři podporují EkoConnect v organizaci konference.

Hlavním čtvrtečním řečníkem bude Martin Ott. Kromě dalších úloh je Martin Ott prezidentem dozorčí rady FiBLu ve Švýcarsku a po mnoho let zná důvěrně vývoj bio-hnutí v Evropě. Dlouho před pádem železné opony navštěvoval Martin Ott země střední a východní Evropy. Jeho vliv na rozvoj bio-hnutí v některých zemích není nadsazený. Bude jistě napínavé poslechnout si návrhy a rady podložené jeho dosavadním působením.

Komunikace se spotřebiteli je zřetelně klíčovým faktorem pro zajištění budoucnosti. Bio není obchodem, který se dá omezit jen na cenu. Potřebuje vlastní hodnoty, udržitelnost, korektní a férové jednání a mělo by zasáhnout co nejvíce zákazníků adekvátními distribučními kanály. Tématu komunikace se bude věnovat řada přednášek, které seznámí účastníky s různými zkušenostmi.

Existuje stále více nových požadavků na protagonisty biotrhu. Někteří přednášející představí nová pravidla a ukáží možnosti, jak na ně.

Tématu biodiverzity má každý plná ústa. Proto je skvělé, že budeme mít na OMF expertku, která představí způsob, jak může být zajištěn odbyt a profit pomocí rozmanitých produktů. Staré odrůdy a rasy nabízejí spoustu předností – víc než si někdy myslíme.

lidi.jpgDalší příspěvek ukáže, že je potřeba myslet „nově“. Role kosmetiky má význam už od pradávna – pro krásu, zdraví, přírodu, ale i pro prodej. Pěstování, myslivost a rybaření jsou taktéž pra-součásti života. Veřejnost je již na ekologické zemědělství zvyklá, naopak téma bio-akvakultury je stále relativně nové. První pravidla pro akvakulturu poukazují na to, jak je důležité se o zkušenosti podělit a přispět k vytvoření evropské sítě pro akvakulturu. Přednáška má přispět právě k tomuto tématu.

Inovativní produkty získávají srdce zákazníků. Rozvoj produktů „Me too“ není určitě ani udržitelný ani nevede k cíli. Uslyšíme příspěvky prohlubující toto téma. Po tématu inovativní procesy se na jiném místě ukáže, že adekvátně k produktu je potřeba myslet i na obal. Na jednom příkladu předvedeme, jaké zkušenosti zakusí ten, kdo se touto cestou vydá.

Dovoz je v některých zemích stále výzvou. Pokud výrobky a suroviny mířící do střední a východní Evropy musí nejdříve projet západoevropskou zemí, neboť předpisy v některých z těchto zemí stále představují bariéru pro trh, je něco špatně. Komise EU pomůže svou prezentací zjednodušit život v tomto ohledu.

Také stále přibývá Kavkazských republik nabízejících paletu produktů. V přednášce „Kavkaz – spící obr“ bude představena kapacita tohoto regionu. Přeshraniční obchod má přitom vlastní pravidla spolupráce. O své znalosti se s přítomnými podělí podnik s velkými zkušenostmi v oblasti mezinárodního obchodu.

„BioBrotBox“ (biokrabička na chléb) je v Německu velmi známá iniciativa, která si chce získat srdce prvňáčků (a jejich rodičů). Zemědělci, zpracovatelé, obchodníci, politici, známé osobnosti a další množství jednotlivců a dobrovolníku spolupracuje na tom, aby mohli na začátku školy nabídnout prvňáčkům první „zdravou“ bezplatnou svačinku. Poté, co se tato myšlenka rozšířila i do Rakouska, bude možná zajímavá i pro další země.

„Bio“ je víc než ekologické zemědělství. Je to součást „jedinečnosti“. Tématem poslední přednášky je, jak může každý tuto jedinečnost využít v komunikaci se zákazníky. Přednáška pomůže neodkladně využít naučená fakta v každodenní práci.

Klip2.jpgSoučáčástí nabídky OMF jsou i semináře. Nároky a možnosti specifických oblastí trhu budou tématem tří doprovodných workshopů. Zpracování masa, mezinárodní spolupráce a GMO budou prodiskutovány právě zde. Moderátoři workshopů přispějí velkým dílem svých zkušeností. Nabízí se zde platforma pro spolupráci mezi obchodníky se společnými zájmy z různých zemí. Některé workshopy jsou nové, jiné byly realizovány úspěšně již v loňském roce, další se budou věnovat specifickým tématům, ostatní budou zajímavé pro všechny návštěvníky OMF.

Účastníci OMF 2009 jednomyslně odsouhlasili „Varšavské prohlášení“ jako moratorium GMO. Jaký je stav v polovině roku 2010? Polský parlament pracuje aktivně na schválení GMO – stejně jako Německo se svým omezeným NE ke GMO-kukuřici a plánovaným ANO ke GMO-bramborům. Co je potřeba udělat, abychom přiměli politiky k demokratickému rozhodnutí? Téměř 80 procent Evropanů odmítá GMO. Koexistence GMO a konvenčního či ekologického zemědělství je nemyslitelná. To se ozřejmilo při loňském OMF. Co dál? Seminář s tématem GMO poskytne inspiraci.

OMF je mezinárodní konferencí a je očekávaná účast z přibližně 30 zemí. Výstava v halách EXPO XXI ve Varšavě se těší stále větší oblíbenosti a nabízí dobrý pohled na kapacitu výrobců a dodavatelů. Atmosféra ve výstavních halách vybízí k rozhovorům a uzavírání obchodů.

Návštěvníci OMF navíc rozhodnou z navrhnutých produktů o nejlepším, oceněným logem „Best of Organic“, které v roce 2009 předal osobně polský ministr zemědělství.

Čtvrteční společenský večer „Get Together“ je tím správným místem pro navázání nových kontaktů v uvolněné atmosféře při dobrém jídle a pití. Kde jinde, než právě zde, byste měli prohloubit nově navázané kontakty či si jen tak odpočinout.

Exkurze do podniků v okolí Varšavy umožní hlubší pohled na polskou „bio-realitu“ a tím i srovnání s domácím trhem.

Rostoucí počet a pozitivní zpětnou vazbu účastníků můžeme chápat jako významné přispění OMF k rozvoji bio-hnutí ve střední a východní Evropě, stejně jako k přibývající spolupráci v rámci „Bio-Evropy“. Páté Fórum přispěje k uskutečnění dalších důležitých kroků.

Další informace najdete na: www.organic-marketing-forum.org.

 

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44             1
45 2 3 4 5 6 7 8
46 9 10 11 12 13 14 15
47 16 17 18 19 20 21 22
48 23 24 25 26 27 28 29
49 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,