Patagonia se nebojí říci: Kupujte méně

patagonia_logo_1.jpg Americký výrobce outdoorového oblečení Patagonia vede své zákazníky k tomu, aby šetřily planetu.  

Nová kampaň amerického výrobce sportovního oblečení Patagonia vyzývá firmy i spotřebitele, aby více přemýšleli o tom, jak využívají přírodní zdroje.

Abychom přežili

„Umíme si vůbec představit, jak by vypadala ekonomika, která neničí naši planetu?“ Kampaň firmy Patagonia Odpovědná ekonomika se bude během následujících dvou let snažit najít odpověď na tuto otázku. A co si firma představuje pod odpovědnou ekonomikou? Systém se zdravým komunitním životem a smysluplnou prací pro lidi, kteří si z přírody berou pouze to, co mohou doplnit zpět.

Dá se vůbec zvrátit současný trend růstu emisí CO2, překyselení oceánů, odlesňování a úmrtnosti živočišných druhů? Patagonia hledá příklady, řešení a nové osobnosti, kteří přinesou změnu.

Podle zakladatele firmy Yvona Chouinarda jde o nejambicióznější a nejdůležitější kampaň, jakou kdy firma uskutečnila, neboť se přímo dotýká fungování byznysu jako takového.

Patagonia, která byla založena před 40 lety, je průkopníkem v podnikání s maximálním ohledem na životní prostředí, dodavatele či okolní komunity. Od roku 1996 využívá na své výrobky výhradně biobavlnu, své zákazníky také transparentně informuje o tom, v jaké továrně jsou vyráběny její produkty.

Patagonia445.jpgNekupujte to. Pokud to nepotřebujete

Patagonia je také první globální firmou, která téma menší spotřeby jako nevyhnutelné cesty otevírá i směrem ke svým zákazníkům. Již v roce 2011 firma šokovala svou celostránkových inzercí v New York Times s titulkem „Nekupujte tuto bundu“.

Ve stále probíhající kampani Common Threads Partnership nadále navrhuje svým zákazníkům oboustranný závazek. Zákazník se zaváže nakupovat pouze to, co skutečně potřebuje a posunout pro další využití vše, co již nepotřebuje. Firma na oplátku deklaruje závazek vyrábět užitečné produkty, které dlouho vydrží, opravit ty, které se porouchají, dále odkoupit zpět oblečení, které je ještě v dobrém stavu na to, aby posloužilo druhým a stejně také recyklovat to, které již dosloužilo.

Patagonia tak uzavírá se zákazníkem dohodu o vzájemné odpovědnosti za životní cyklus výrobků, která je postavena na pěti „R“ - reduce, repair, reuse, recycle, reimagine.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft únor rgt
Po Út St Čt So Ne
5           1 2
6 3 4 5 6 7 8 9
7 10 11 12 13 14 15 16
8 17 18 19 20 21 22 23
9 24 25 26 27 28 29  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Kuba: lehátko [url=http://www.seznam.cz]seznam[/url] https://www.seznam.cz/...
Lidl již prodal 10 milionů porcí fair trade kávy,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,