O nejlepší výlohu se SODASANEM

V měsíci listopadu pořádala společnost PRO-BIO, obchodní společnost s r.o. soutěž pro prodejny biopotravin a zdravé výživy “O nejpěknější výlohu SODASAN“ .  

SODASAN je značka ekologicky šetrných čistících a pracích přípravků, jejichž suroviny pocházejí z ekologického zemědělství a projektů Fair Trade. Hodnocena byla především  estetická stránka a nápaditost. Vítězem se stala bioprodejna Bazalka BIO www.hka.cz/bazalka v Gočárově ulici v Hradce Králové.  „Porotu zaujal především celkově harmonický vzhled její výlohy a originalita použitých doplňkových předmětů. Prodejna velmi dobře využila nabízeného prostoru výlohy a  podařilo se jí tak představit sortiment čistících prostředků SODASAN v celé jeho šíři": říká manažerka podpory prodeje společnosti PRO-BIO, s r.o. Barbora Hernychová.

Cenou pro tuto prodejnu jsou právě výrobky značky SODASAN v hodnotě 10 000 Kč. Druhé místo obsadila prodejna Zdravíčko v Kyjově www.zdravicko.com a třetí Zdravá výživa Jitřenka v Hostinném.

Soutěže se celkem zúčastnilo 43 prodejen zdravé výživy a biopotravin..



Rozhovor s Petrem Lukešem, spolumajitelem prodejny Bazalka Bio


Bio Obchod: Pane Lukeši, Vaše nová Bazalka Bio byla otevřena teprve nedávno, jaká je její současná situace a jak jste s ní spokojeni?

Bazalka: Otevření samoobslužné prodejny Bazalka Bio znamenalo pro naši firmu doslova velký třesk. Provedli jsme velký kvalitativní skok v oblasti nabídky zboží, logistiky, systému prodeje, přístupu k zákazníkovi. Změny se výrazně dotkly i dvou našich starších provozoven, které do té doby běžely svým ustáleným rytmem. Celý zbytek loňského roku byl tedy o nalezení nové rovnováhy firmy. Nyní již víme, že naše vize se ubírají správným směrem. Mnoho našich stálých zákazníků, kteří nás v podstatě přiměli samoobsluhu otevřít, změny oceňuje. V prodejnách i v restauraci se objevují stále nové tváře. Těší nás, že díky bezbariérovému přístupu a prostorovému uspořádání nové prodejny jsme vyhledáváni rodiči s kočárky.

Letos v lednu oslaví Bazalka 15 let svého působení v Hradci Králové. Ve své podstatě až po této době se nám podařilo uskutečnit náš původní sen, který jsme měli na začátku našeho podnikání.

BO: Jaký úspěch má nově zařazený sortiment čistících prostředků SODASAN?

B:Již několik let nabízíme ekologické čistící prostředky ECOVER. Výrobky SODASAN máme v nabídce necelý rok. Před podzimní propagační akcí se tyto výrobky prodávaly minimálně. Po nepřehlédnutelné propagační akci se prodej těchto výrobků výrazně zvedl. Mezi nejoblíbenější výrobky SODASAN u nás patří mýdlo na skvrny, olivová mýdla na ruce a univerzální biočistič. Teprve delší čas ukáže, zda jsou zákazníci s výrobky SODASAN spokojeni a zda-li budou se pro ně vracet. Zajímavostí je, že prodejnost výrobků ECOVER se v době propagační akce ani nyní nesnížila.

BO: Jaký typ zákazníků k Vám chodí nakupovat nejčastěji a co je nejprodávanějším artiklem?

B: Složení našich zákazníků je velmi pestré. Není u nás žádná vyhraněná skupina. Dětský koutek má stále své návštěvníky, dva nákupní vozíky také nezahálí. Už se nestává, že pánové čekají s jistou dávkou nelibosti před prodejnou na své drahé polovičky. V poslední době se více objevují zákazníci ve věku 50 až 60 let, kteří hledají novou kvalitu ve svém stravování.

Obdobně je na tom i spektrum prodávaného zboží. Důležitá je celistvost nabízeného sortimentu a důvěra našich zákazníků v jeho kvalitu. Velmi často jsme žádáni o radu a doporučení.

BO: Přestože se nabídka biopotravin u nás neustále zvyšuje, stále ještě nejsou určité druhy zastoupeny v dostatečné nabídce. Co v biokvalitě chybí Vašim zákazníkům?

B: Nelze v současné době říci, že by nějaký druh biopotravin vyloženě scházel. Určitou slabost mají chlazené polotovary nemléčného charakteru. Z EU se k nám hrne stále spousta nových výrobků, ale moc bychom uvítali, kdyby se jejich rozmanitost stala inspirací pro naše pěstitele a především výrobce. Stalým evergreenem je pro nás nabídka biozeleniny, která nám nedává spát.

BO: Prozradíte nám své další plány do budoucna, pokud nejsou tajemstvím?

B: Myslíme, že jsme naši firmu, co se týká její velikosti, dostali na optimální úroveň. Proto naším dalším cílem je udržet a rozvíjet kvalitu poskytovaných služeb. V restauraci, která slouží i jako výrobna pro obě prodejny, není již mnoho místa pro další sortiment. I přes stále se zvyšující se podíl biosurovin v našich vlastních produktech nejsme schopni vyrábět výhradně bioprodukci. Jednou z vizí je časem vlastní malá bio výrobna.

Rádi bychom našli regionální ekozemědělce, kteří by byli pro nás schopni pěstovat více druhů biozeleniny, která by se tak dostala čerstvá dříve k zákazníkovi.

Na poli obalových materiálů bychom rádi spolupracovali s výrobci biologicky odbouratelných plastových tašek a dosáhli tak jejich masivnějšího používání v nejrůznějších obchodech.

Další plány souvisí s naším přesvědčením, že každá lidská bytost je veliká individualita, která hledá svou vlastní cestu. Mnohokrát jsme se přesvědčili, že na začátku změny náhledu na tento svět byla snaha zajímat se o své stravování. Současné trendy v bioobchodě směřují k celkové transformaci běžného potravinářského sortimentu do bio kvality. Je to veliký krok vpřed. Naše cesta je však stále se zajímat  především o dietetickou stránku našeho jídelníčku, a to nejlépe v biokvalitě.

Děkuji za rozhovor

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,