O Českou biopotravinu roku soutěžilo 39 výrobků

CeskaBiopotravina2009_logo_1.jpg Do prestižní soutěže v oboru biopotravin „Česká biopotravina roku 2009“, jež byla vloni vyhlášena již po osmé, nominovalo 18 výrobců biopotravin celkem 39 výrobků v 6 kategoriích. V únoru odborná porota vybrala vítěze, kteří budou 8. dubna slavnostně vyhlášeni na konferenci Bio Summit v Praze.  

Soutěž „Česká biopotravina roku" má za cíl podporovat vynikající kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin a zviditelnit nejkvalitnější biopotraviny vyráběné v České republice. Každoročně ji vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců

I v letošním roce budou kromě hlavní ceny vyhlášeni vítězové jednotlivých produktových kategorií, konkrétně kategorií mlýnské a pekárenské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a výrobky z masa, nápoje, výrobky z ovoce a zeleniny a pochutiny a ostatní potravinářské výrobky.

Tradičně nejvíce obsazenou kategorií je kategorie mlýnské a pekárenské výrobky. Porotci vybírali z celkem 10 výrobků, které nominovalo 5 výrobců biopečiva: Jan Zeman-Biopekárna Zemanka, Antonín Kolinger ASON, Racio, Country Life a SEMIX PLUSO.

Do kategorie mléko a mléčné výrobky nominovali dvě mlékárny celkem 7 výrobků. Společnost LACRUM Velké Meziříčí nominovala smetanu ke šlehání a Mlékárna Valašské Meziříčí kysané nápoje a jogurtová mléka.

Složitý výběr měli porotci v kategorii maso a výrobky z masa, kde museli vítěze vybrat z celkem 6 nominací. Své loňské novinky do této kategorie přihlásili společnosti Biopark, Roman Řezníček, Váhala a spol. a Masokombinát Plzeň.

Čtyři výrobci nominovali své výrobky do kategorie nápoje. Konkrétně to byli Miloslav Košek - EKOPLANET, BIO OVOCE A ZELENINA VERICH, Moštovna Lažany a Tradice Bílých Karpat.

Tentokrát slaběji zastoupenou kategorii výrobky z ovoce a zeleniny naplnila svými biodžemy společnost Heliavita, která nominovala švestkový a meruňkový džem.

V kategorii pochutiny a ostatní potravinářské výrobky spolu boj o přízeň poroty svedly výrobky společností VETO ECO a Amylon. Zatímco výrobce VETO ECO nominoval celkem 9 výrobků z tofu, Amylon se pokusil zvítězit s vanilkovým pudingem v prášku.

Do kategorie biovýrobky pro gastronomii nebyla tentokrát nominována žádná novinka. Je to škoda, jelikož oblast gastronomie a veřejného stravování nabízí pro výrobce biopotravin obrovský, zatím nevyužití potenciál. Například v Rakousku dosahuje obrat biopotravin v gastronomických zařízeních téměř 100 milionů EUR (2,5 mld. Kč), což je více, než celý český maloobchodní obrat s biopotravinami.

Porota vybírala vítěze na svém zasedání v polovině února. Přihlášené výrobky byly hodnoceny podle kritérií, odrážející nejen chuť, způsob zpracování a výroby a použité suroviny, ale také celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky, obal, přes celkový vzhled až po použitý marketingový mix. Hodnotící kritéria soutěže také slouží k informování, inspiraci a jako měřítko pro začínající i stávající výrobce biopotravin.

Všechny nominované biopotraviny jsou detailně představeny v samostatném článku.

Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 8. dubna 2010 na podvečerním koktejlu u příležitosti konání konference Bio Summit 2010 v Kongresovém centru U HÁJKŮ, Praha 1.

Zlatým partnerem soutěže Česká biopotravina roku je společnost BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o., člen mezinárodní skupiny Bureau Veritas Certification, která působí ve více než 100 zemích a je lídrem celosvětového certifikačního trhu. Konferenčními a veletržními partnery soutěže jsou Veletrhy Brno, BioFach a Bio Summit

Mediálními partnery soutěže jsou časopisy Moderní obchod, Food Servis a informační portály Bio-info a Nazeleno.cz.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,