Nová studie potvrzuje zdravotní rizika GMO
Dosud největší studie zaměřená na zdravotní účinky tří geneticky modifikovaných druhů kukuřice od firmy Monsanto prokázala řadu nových vedlejších účinků spojených s jejich konzumací.
Výzkumná práce vědců z ústavu CRIIGEN (Comité de Recherche et d'Information Indépendantes sur le génie Génétique) a francouzských univerzit v Caen a Rouenu jasně prokázala negativní zdravotní účinky konzumace GMO kukuřic (MON810, MON863 a NK603) na játra a ledviny, orgány zajišťující detoxifikaci organizmu, stejně tak na srdce, nadledvinky a slezinu.
Jejich výzkum se mohl uskutečnit díky tom, že Evropská komise získala a zveřejnila původní data vlastních výzkumů firmy Monsanto a umožnila tak poprvé jejich podrobné přezkoumání a přehodnocení.
Výzkumní pracovníci se shodli na tom, že všechny tři studované druhy GMO kukuřice obsahují nová rezidua pesticidů, která zůstávají obsažena v potravinách i krmivu a mohou představovat vážné zdravotní riziko pro konzumenty. Vědci proto požadují okamžitý zákaz dovozu a pěstování těchto geneticky modifikovaných druhů kukuřice a doporučují další dlouhodobé (až dva roky trvající), multi-generační studie na nejméně třech různých druzích zvířat.
Zdroj: International Journal of Biological Sciencies



















