Nová cesta müsli - přes web2.0

mymuesli_logo_1.jpeg Sotva nějaký jiný vznik soukromé společnosti vyvolal v posledních dvou letech více rozruchu než internetový portál Mymuesli, který se specializuje na prodej směsí bio-müsli, míchaných samotnými zákazníky  

Tento mladý podnik z německého Pasova využívá všechny dostupné prostředky komunikace moderní mediální společnosti, aby své produkty přiblížil lidem. Nyní také startuje jeho projekt maloobchodního prodeje a vlastní pilotní prodejna.

Závratný nástup

mymuesli_schale4.jpgMíra popularity, které tento projekt během dvou let své existence získal, je závratná. Píše o něm nejen odborný tisk, ale i magazíny o životním stylu, časopisy zvučných jmen jako U-mag, Tomorrow, Men´s Health nebo Brandeins. A všechny takto prezentované informace jsou samozřejmě cenné. V prvním roce  založení získala firma tři ceny: cenu Financial Times Deutschland enable2start-Preis, Startup des Jahres (Skokan roku) od ds media a online cenu Bavorska Bayern-online-Preis. V roce 2008 se připojují úspěchy v soutěži „ S multimédii úspěšně zakládat" a cena pro mladé podnikatele Young Business Award vyhlašovaná Společností pro německý zásilkový obchod (Bundesverband des deutschen Versandhandels). V roce 2009 získává firma cenu Země nápadů (Land der Ideen). I přes tyto úspěchy tato strmá kariéra triu mladých zakladatelů nestoupla do hlavy. Stále jsou plní nápadů. Nyní chtějí ke svému úspěšnému internetovému obchodu www.Mymuesli.com připojit další podnikatelský záměr: maloobchodní produkt Mymuesli2go a otevřít pilotní prodejnu. Samozřejmě úspěšný koncept web2.0 zůstává na síti.

Jednoduchý nápad

Mymuesli se v roce 2007 představilo na webu jednoduchým sdělením: „U nás si každý může své müsli namíchat sám a přes internet objednat." Zpráva byla jednoduchá, ale chytla se, jakoby na ni všichni čekali. Hubertus Bessau (28) z Emdenu a Philipp Krais (28) ze Sigmaringenu dokončili roku 2000 studium podnikové ekonomie. Max Wittrock (26) vystudoval práva a žurnalistiku. Všichni v Pasově. V roce 2005 tito kamarádi ze studií dostali nápad: prodávat müsli směsy, které si namíchají sami zákazníci. Svůj projekt odstartovali až na konci studií na jaře 2007, příprava projektu s počátečním kapitálem 3000 Euro se protáhla. Stránky www.mymuesli.com programovali sami, zaměstnance tehdy neměli žádné. Během krátké doby se dostali do internetových blogů a vše se začalo v pravém slova smyslu rozjíždět. Pro moře objednávek již nestačil pronajatý prostor 40 m2 v centru města. V listopadu 2007 si tak pronajali sklad a další prostory, mimo jiné také pro kanceláře, v komplexu v průmyslové zóně Sperrweis na okraji města. Prostory se jim rozrostly na 1500 m2. Zaměstnávají 70 pracovníků na poloviční a 10 pracovníků na plný úvazek.

Marketing a komunikace základem úspěchu

Tento mladý podnik platí za ukázkový příklad web2.0-marketingu. „Internet je jednoznačně nosným pilířem naší firmy. Blogy a fóra byly a jsou hnací silou, která vytvořila jojo-efekt," říká Max Wittrock. Blogy a žurnalisti jdou ruku v ruce. Tajemství mladí podnikatelé vidí však také v pestrých obalech a jednoduše i v samotné myšlence.

mymuesligeschenkset_var1.jpg„PR je dost důležitým bodem úspěchu, a to ve všech médiích", nechává se slyšet se svými společníky a kamarády Wittrock. Sám se stará o blog společnosti, který je k dispozici i všem spolupracovníkům. Uživatelé web stránky a blogů pocházejí ze všech věkových skupin a při zadání pojmu „mymuesli" do vyhledávače Google se během 0,21 vteřiny zobrazí 79 200 výsledků. Jako nejdůležitější médium vedle blogu považuje televizi. Jejich vlastními silami natočené spoty běží na D-Max, Pro 7 a Sat 1 jak v Německu, tak v Rakousku, kde reklama běží také na RTL 2. Na otázku, kolik stojí televizní reklama, Wittrock odpovídá vyhýbavě: „Investice se nám bohatě vyplácí."

Nějaké spoty je možné najít i na YouTube a Sevenload. Zde se jedná hlavně o osobitou produkci vytvářenou nejjednoduššími prostředky, jako je například kurz vaření, který vznikl jednoduše při snídani, nebo o videa přidaná zákazníky. Dalším spolehlivým místem pro propagaci Mymuesli jsou sociální sítě jako Facebook a Twitter. Zákazník je zde přímo požádán o pomoc, reklamní strategie je obsažena v mottu: „Prosím, řekněte nám svůj názor a doporučte nás dál." Wittrock doplňuje, že se o svých zákaznících dozvídají díky zpětné vazbě. „Přesto zákazník není dokonale čitelný, víme jen tolik, kolik nám je ochoten sdělit."

Spoléhají sami na sebe

Opačná strana mince ale je ta, že vklady zákazníků musí být zpracovány. Denně 1500 mailů - to je výzva. „Tři hoši" z Mymuesli nevyužívají žádných nástroj drahých reklamních agentur. „Sázíme na důvěru z ulice", říká Wittrock. „Značka tak dostává na autentičnosti, ale je nutná opatrnost. Musíte být stále „in", okolí změny rychle zpozoruje."

mymuesli_jungs_1_1.jpgMladí společníci mají své úkoly ve firmě přesně rozděleny: Hubertus Bessau se stará o marketing a IT. Philipp Krause je „finančním ministrem" a nákupčím. Max Wittrock má na starost public relations. Rozpočet na reklamu pánové nevyzradili. Nejvíce by také rozpočet mohla zatěžovat televizní reklama, i když reklamní upoutávky byly natočeny ve vlastní režii. Spot byl natočen na zahradě kamaráda.

Sociální marketing samozřejmostí

Vedle zájmu o úspěch v národních i mezinárodních soutěžích je pro tyto mladé podnikatele důležité propojení firmy s regionem. Proto sponzorují mezi jinými například místní pasovský hokejový klub, který se samozřejmě může chlubit hokejovým müsli. Také mají slabost pro sociální projekty:  z nové série dětského müsli je částka 10 centů z každého balení věnována nadaci Hänsel & Gretel, která se zabývá problematikou zneužívání dětí.

Svým müsli zásobují i mateřské školky a školy. Tyto projekty jsou pro firmu stimulem k vytváření a realizování dalších myšlenek a koncepcí. „Když má sociální angažovanost navíc i svůj ekonomický smysl, dosáhli jsme ideálního stavu", říká Wittrock.

Další rozvoj

V prvním roce se tržby pohybovaly nad miliónovou hranicí. Aktuální tržby Wittrock neprozradil, pouze to, že jsou vysoké.

Ve švýcarském Binningenu nedaleko Basileje existuje druhá pobočka Mymuesli. Balírna, kterou vede Sarah Kraiss, sestra zakladatele Philippa Kraisse. Odtud jsou posílány plechovky s jednotlivými směsmi do Velké Británie.

Další zahraniční poptávce se nebrání. Zasílání do zahraničí probíhá přes DHLgeogreen, jež je šetrné k životnímu prostředí. Zvýšená cena pro je zákazníky akceptována. To platí i o ceně müsli. Podle složení se pohybuje mezi 3,90 až 25 Eury. Průměr leží mezi 4 a 7 Eury za 375 gramů směsy plus dopravné. Zajímavostí je, že zákazníci mohou teoreticky využít 566 bilard možností namíchání svého müsli. Ze 100 000 analyzovaných objednávek bylo pouze 42 objednávek 100 % identických. Takže: ať žije individualismus!

Vše v biokvalitě

Bio je důležité téma: všechny složky směsí jsou certifikovány jako bio. Společnost Mymuesli je členem spolku Biokruh (Biokreis), který má hlavní sídlo v Pasově.

mymueslipower_muesli2.jpgDůležitým a zajímavým pilířem produktové nabídky jsou „firemní" a „tématické" směsy: Fotbal- müsli, Běžec-, Triatlon-, atd. Na těchto směsích pracují pasovští společně s experty na výživu. Například na müsli pro běžce spolupracovali s experty z časopisu pro běžce Runners World a vznikly tři druhy müsli: Basis-, Power- a regenerační směs. Spolupráce také vznikla s renomovaným Institutem pro sportovní výživu sídlícím v Bad Neuheimu. Novinkami jsou 3fit for fun-kreation směsy. Mají nízký obsah tuků,  vysoký obsah vápníku a proteinů. Budou k dostání nejen online, ale také ve vlastní kamenné prodejně.

Z internetu do kamenných prodejen

mymuesli2go_sorten_klein.jpgMaloobchodní koncept firmy je očekáván s velkým zájmem. Mymuesli2go by mělo být nabízeno ve specializovaných prodejnách, kioscích, konvenčních obchodech nebo kavárnách. Kelímek s průhledným víčkem je hotov, stroje koupeny. Hotovy jsou i směsi a vlastní design výrobku. Vše je pod střechou. Existuje už i poptávka. Další možnosti pro směsi Mymuesli2go vidí zakladatelé v prodejnách s biopotravinami. A další nové projekty na sebe nenechají dlouho čekat. Za všechny: vznikající müsli kuchařka s recepty zákazníků, která byla představena návštěvníkům frankfurtského knižního veletrhu.

mymuesli_passau_front.jpgVelkým projektem je bezpochyby ale pilotní prodejna Mymuesli shop na pasovské pěší zóně. Obchod na Rosengasse (20 m2) má být směsí coffeshopu „s nejlepší kávou ve městě v cool atmosféře" a Mymuesli2go. K dispozici jsou také speciální nápoje Neumarkter Now a Dr. Martins Coco-Drink . Dle motta: „Dal bych si müsli", všichni tři společníci a kamarádi doufají v další úspěchy a dalšímu rozšíření jejich původní myšlenky. Z napodobovatelů a konkurence nemá Mymuesli strach. „Jsme nelepší," uzavírá Max Wittrock sebevědomě.


Zdroj: Bio-markt.info, Karin Heinze, přeložila Věra Janků

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27 1 2 3 4 5 6 7
28 8 9 10 11 12 13 14
29 15 16 17 18 19 20 21
30 22 23 24 25 26 27 28
31 29 30 31        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,