Norimberské veletržní duo fascinuje mezinárodní biosvět

biofach_logo1.jpg 44 592 návštěvníků (2010: 43669) uvítal BioFach, vůdčí světový veletrh bioproduktů, a Vivaness, vůdčí veletrh přírodní kosmetiky a wellness, v době od 16. do 19. února 2011 v areálu norimberského výstaviště.  

Odborná veřejnost ze 131 zemí (2010: 119) se čtyři dny živě zajímala o inovativní biopotraviny, ekotextilie a přírodní kosmetiku. Kolem 1 150 zástupců médií z 37 zemí podávalo zpravodajství do celého světa. Inspirativní kongresové akce se postaraly o živou výměnu mezi účastníky.

Podíl zahraničních návštěvníků stoupl na 43 %. Vedle Německa s počtem 24 954 odborných nákupčích byly zvlášť silně zastoupeny tyto země: Rakousko (1795), Itálie (1417), Francie (1344), Nizozemsko (1233) a Švýcarsko (906).  Veletržního dua se zúčastnilo 2 544 vystavovatelů z 86 zemí. Zahraniční podíl činil 70 %. Vedle Německa s 752 vystavovateli měly silnou účast Itálie (419), Španělsko (181), Francie (184), Rakousko (104) a Nizozemsko (86).

Markus Arbenz, jednatel organizace IFOAM: „BioFach je naším vůdčím světovým veletrhem a letošní akce se zase ukázala jako mezinárodnější a političtější – v neposlední řadě díky zaměření na světovou potravinovou otázku. Pro biohnutí jsou typické opravdové koncepce řešení v boji shladem na celém světě!“

Vystavovatelé i návštěvníci ve skvělé náladě

Atmosféra mezi zúčastněnými výrobci a odbornými nákupčími byla výborná. 92% vystavovatelů veletrhu BioFach hodnotilo svoji účast na veletrhu jako úspěšnou, setkali se se svými nejdůležitějšími cílovými skupinami a navázali nové obchodní styky. Více výrobců (88%) než v roce 2010 počítá se zřetelným oživením obchodů v návaznosti na veletrh. Vysokou kvalitu návštěvnosti chválilo 97%. U vystavovatelů veletrhu Vivaness byly hodnoty vyjadřující spokojenost dokonce ještě o něco větší: Takřka 94% hodnotilo svoji účast na veletrhu jako úspěch a oslovilo svoje nejdůležitější cílové skupiny. 95% vystavovatelů očekává živé poveletržní obchody a chválí kvalitu kontaktů, 96% navázalo nové obchodní styky.

K hlavním důvodům návštěvy světového veletrhu patří informace o novinkách, všeobecná orientace na trhu, navazování a udržování obchodních kontaktů, jakož i výměna informací a rozšiřování vědomostí. Více než 80% vystavovatelů a návštěvníků veletržního dua vědělo již před odjezdem: „V příštím roce tu budeme zas!“

Setkání specializovaného obchodu: úspěšná permiéra

Jedna skupina návštěvníků se v letošním roce mohla radovat ze sekce, koncipované zvlášť pro ni: Nově vytvořený prostor pro německý specializovaný bioobchod se třemi zónami – frum, klub a kavárna – se měl stát místem komunikace a relaxace v rámci veletrhu.

1500 podnikatelů využilo této premiéry k výměně zkušeností s kolegy a dalšímu vzdělávání. Ve fóru specializovaného obchodu v rámci kongresu BioFach se informovalo jako již loni více než 800 účastníků, uvolněnou atmosféru klubu návštěvníci využili k intenzivním rozhovorům s obchodními partnery.

Vivaness 2011: páté narozeniny s větším počtem vystavovatelů

Páté narozeniny letos oslavil vůdčí veletrh přírodní kosmetiky a wellness Vivaness, konaný souběžně s vůdčím světovým veletrhem bioproduktů BioFach. V roce 2011 se zúčastnilo 198vystavovatelů z 22 zemí. Mezi vystavujícími firmami se prezentovali jak lídři světového trhu, tak i nováčci. O 15 výrobců víc než na minulém ročníku znamenalo pro „přírodní krásku“ Vivanes výrazné plus. Expozice firem obsadily 5 000 m2 čisté výstavní plochy.

Textil_area_Biofach_11.jpgNěmecko na letošním veletrhu Vivaness reprezentovalo 82 vystavovatelů. Početné zastoupení měly rovněž: Francie (38), Itálie (30), Rakousko (8) a Nizozemsko (5). 67„novelties“ - inspirativní a inovativní novinky produktů – mohla odborná veřejnost obdivovat na stánku novinek Vivaness. Zvláštní expozice BREEZE obohatila vůdčí veletrh o 10 trendovních, méně známých a mladých značek. Zde se prezentovali výrobci ze 7 zemí. Vedle Německa také z Rakouska, Švýcarska, Francie, Itálie, Dánska a Švédska. Předváděly se zde mimo jiné výrobky s náročnými a neobvyklými obaly a s osobitým designem.

And the winner is…: Návštěvníci udělovali Best New Product Award

Letos poprvé mohlo odborné publikum volit ze všech 222 výrobků přihlášených na stánku novinek veletrhu BioFach nejinovativnější produkt, a to v sedmi kategoriích. Zvítězily tyto produkty:

  • Best_new_product_BF11_1.jpgMisch-mit! Müsli Baukasten - sestava müsli, Rosengarten (základní potraviny),
  • Süße Bio-Feinschmeckerlinie - sladké lahůdkové koření, Herbaria (lahůdky a koření),
  • Lamm-Curry a Chicken-Curry - jehněčí a kuřecí po indicku, Biopolar (konvenientní potraviny),
  • Stevia Bio-Joghurt – jogurt slazený stévií, Andechser Molkerei Scheitz (mléčné a mlékárenské výrobky),
  • Honigmayr BioSelection - med, Honigmayr Handelsgesellschaft (pečivo a cukrovinky),
  • Rabenhorstsaft zum Kochen - šťáva na vaření, Haus Rabenhorst,
  • a stejné umístění získala pomerančová cola Now Orange Cola pivovaru Neumarkter Lammsbräu (nápoje).
  • V kategorii přírodních produktů vyhrál výrobek Guerilla Gardening Samenbombe (tzv. semenná bomba) firmy Aries Naturprodukte.

Zlaté hřeby ročníku 2011: víno a olivový olej, férový obchod a ekomóda

V 10 halách se i v letošním roce nabízela příležitost k ochutnávání a vychutnávání biopotravin, objevování přírodní kosmetiky a vybírání z celé škály ekotextilií.

K zlatým hřebům veletrhu patřila hala 4A s vínem z ekologické produkce a mezinárodní cenou vína MUNDUSVINI BioFach. Celkem 274 producentů biovína z 27 zemí se představilo na vůdčím světovém veletrhu. Navštívit halu s denním světlem se vyplatilo nejen kvůli vínu: Bar olivového oleje a cena olivového oleje jsou již řadu let nedílnou součástí světového veletrhu. „Zelené zlato“, hlavně z oblasti Středomoří prezentovalo 256 výrobců z 25 zemí. Nejlepší olivové oleje v roce 2011 opět vyznamenávalo odborné publikum. S 108 předloženými oleji zaznamenala soutěž o cenu olivového oleje rekordní účast.

Olive_oils_Biofach.jpgNa speciální expozici spravedlivě obchodovaných bioproduktů Organic + Fair se prezentovalo 46 vystavovatelů z 19 zemí. V sekci Textil Area se blýsklo 44 „zelených“ značek z 9 zemí. Opravdovým magnetem pro publikum byla největší přehlídka ekomódy s 80 modely.

Opět důraz na předávání vědomostí v biobranži

V rámci kongresu BioFach a fóra Vivaness se na obou odborných veletrzích každoročně věnuje pozornost předávání a sdílení vědomostí. 8 601 účastníků kongresu se informovalo na 158 akcích. Průměrně se jednotlivých přednášek a diskusních skupin zúčastnilo 50 osob. Diskuse na stěžejní téma světové potravinové otázky se zúčastnilo 582 návštěvníků kongresu.

Namaste - srdečně vítáme Indii!

Příště se mezinárodní biobranže v Norimberku sejde v době od
15 do 18. února 2012, kdy bude Indie zemí roku a středem pozornosti vůdčího světového veletrhu BioFach.

Zdroj: BioFach

 

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44         1 2 3
45 4 5 6 7 8 9 10
46 11 12 13 14 15 16 17
47 18 19 20 21 22 23 24
48 25 26 27 28 29 30  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,