Německo: Známý původ - od výrobce ke spotřebiteli

Skupina několika německých ekologických zemědělců vytvořila svoji vlastní značku a prodává své sušené produkty velkoprodejcům a bioprodejnám. Úspěšný koncept, který zasluhuje napodobení.  

Ekologičtí zemědělci v Německu většinou prodávají své čerstvé produkty, jako brambory, zelenina, ovoce, vajíčka nebo maso, regionálním bioprodejnám. V případě zpracovaných výrobků však nabídka bioprodejnám většinou nepřichází přímo ze statku, ale od výrobců, přesto, že na statku jsou suroviny na zpracování k dispozici.

V létě roku 2008 se daly dvě zemědělské výrobní společnosti „Kornbauern“ a „Kornkreis“ novým směrem. 70 zemědělců ze spolkových zemí Baden-Württemberg, Saarland a Rheinland Pfalz v jihovýchodním Německu od té doby společně vyrábí sušené produkty, například ovesné vločky, nudle z pšenice dvouzrnky, hořčici a uzeniny.

Myšlenkou je nabízet: „biopotraviny s tváří“. Na každém balení je zobrazen jeden ze zemědělců, jehož suroviny byly zpracovány. Tímto se docílí vytvoření vztahu mezi konzumentem a výrobcem. V sortimentu mají obě skupiny již 30 výrobků a sortiment se i nadále rozšifruje. Jako další přijdou na trh bio oleje a marmelády. Všechny produkty mají minimální trvanlivost osm měsíců.

Sklizeň se zpracovává přímo v regionu, například semena hořčice se melou na statku Markuse Comtesse v obci Wadgassen, vzdálené 30 km jižně od řeky Saar, v malém mlýnu na hořčici nazvaném „Mettlacher Abtei Senfmühle“.

Thorsten Neubauer, jednatel výrobní skupiny „Kornbauern” vidí ve vývoji těchto produktů ohromný potenciál, ;neboť ekologičtí zemědělci a zpracovatelé jsou velmi kreativní: „Díky spolupráci došlo v nárůstu objemů prodaného zboží, na čemž mají zájem všichni zúčastnění“.

Obě výrobní skupiny prodávají své produkty především velkoobchodníkům na jihovýchodě Německa a přímo bioprodejnám na území celého Německa. „Kornkreis“ je zodpovědný za obsloužení zákazníků v jižním a východních Německu a „Kornbauern“ v severním a západním Německu. Zemědělci sami navštěvují prodejny, aby jim mohli lépe prezentovat své produkty. „Majitelé bioprodejen milují naše produkty. Především jsou nadšení nápadem tisknout na etikety fotky zemědělce a výrobce“, prozradila Eva-Maria Esslinger ze skupiny „Kornkreis“.

V současné době obě výrobní společnosti hledají pro své výrobky nová odbytiště, aby si tak zajistily trvalý růst. Zároveň nadále rozšiřují svůj sortiment.

Zdroj: Ecokonnect, Autor: Stefan Simon, Agrarjournalist

Překlad: Romana Braeuer

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27     1 2 3 4 5
28 6 7 8 9 10 11 12
29 13 14 15 16 17 18 19
30 20 21 22 23 24 25 26
31 27 28 29 30 31    
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,