Německo: Zakladatelé Basic odcházejí

Vstupu Schwarz Group (Lidl) do bio supermarketu Basic AG vyvolal v Německu velkou vlnu diskusí a protestů.  

Diskontní řetězec Lidl (přibližně 7 200 prodejen, 80 000 zaměstnanců, 30 mld EUR roční obrat) plánuje koupit akci Basic, druhého největšího řetězce bio supermarketů v Německu (23 prodejen, 740 zaměstnanců, 73 milionů EUR roční obrat).

Dva ze zakladatelů Basic, Georg Schweisfurth a Richard J. Müller, ačkoli jsou stále akcionáři, se rozhodli z firmy odejít. Protestují tak proti spojení s firmou Lidl, která dle nich zastává nesouměřitelné zásady, které by mohli negativně ovlivnit zaměstnance, dodavatele i zákazníky Basic. Jednání se Schwarz Group vedli bez vědomí dvou zakladatelů členové představenstva Josef Spanrunft a Hans Primeier.

Müller a Schweisfurth drží přibližně třetinu akcií Basic AG. Pokud by je prodali a pokud by se k jejich prodeji připojil švýcarský investor Theo Häni, Lidl by mohl získat až dvoutřetinovou většinu.

Schwarz Group nyní drží 12% podíl a má opci na dalších 11 % akcií. Basic hovoří o strategické aliance, která nebude mít vliv na provoz podniku. "Jedná se striktně o finanční vstup", říká předseda představenstva Basic AG Josef Spanrunft a zdůrazňuje, že akcie vlastní Nadace Lidl, nikoli firm Lidl či Kaufland.

Proti vstupu protestují také spotřebitelské organizace a vyzývají zákazníky i dodavatele k bojkotu Basic. Tuto výzvu vyslyšel největší německý velkoobchodník s biopotravinami, firma Denree, a minulý týden oznámila, že od konce září přestává prodejny Basic zásobovat. Basic se na základě tohoto vývoje rozhodl vybudovat vlastní dodavatelský a logistický řetězec.

Spojení firem Lidl a Basic přináší střet dvou naprosto odlišných podnikatelských filozofií. Basic klade důraz na „transparentnost a poctivost", zatímco Lidl je často terčem kritiky za podmínky, které nabízí svým zaměstnancům a dodavatelům.

Basic si od vstupu Lidlu slibuje kapitál na další expanzi. Podle Johanna Priemeiera je aliance jediný způsob, jak může bio branže získat větší podíl na spotřebě než dosavadních 3%-4%. "Musíme se spojit s tradičním potravinářským maloobchodem", říká Priemeier.

Pod tlakem negativního veřejného mínění a reakce bio obchodníků se Basic minulý týden rozhodl prozatím pozastavit prodej akcií Lidlu.

Zdroj: Bio-Markt.info

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červen rgt
Po Út St Čt So Ne
23 1 2 3 4 5 6 7
24 8 9 10 11 12 13 14
25 15 16 17 18 19 20 21
26 22 23 24 25 26 27 28
27 29 30          
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,