Německo: Biopotraviny se těší v Německu vysoké oblibě

Německý trh s biopotravinami dosáhl dalšího růstu. V roce 2007 si více než 90 % všech domácností napříč celým Německem zakoupilo minimálně jednu biopotravinu.  

 K nárůstu došlo jak v oblasti tržeb, tak v celkové utracené částce. Toto jsou výsledky uveřejněné GfK Panel Services Deutchland ze stávajícího výzkumu, který monitoroval prodej biopotravin za poslední rok.

V roce 2007 trh s biopotravinami opět sílil a domácnosti utratily za biopotraviny až o 21 % více než předchozí rok. To přivedlo podíl biopotravin na trhu až těsně pod 3 % z celkového prodeje potravin a nápojů.

Nárůst v nabídce biopotravin v obchodech s potravinami rovněž přinesl rozšíření zákaznické základny pro tyto výrobky. Stávající průzkum biopotravin GfK Panel Servies organic food survey 2007 zjistil, že pouhých 6 % spotřebitelů může být klasifikováno jako „odpůrci bio". Růst trhu nebyl dosažen jen díky rostoucímu počtu domácností kupující biopotraviny, ale rovněž díky stupňující se frekvenci nákupu těchto výrobků. Prodej biopotravin stoupl virtuálně ve všech segmentech, nicméně, rozsah těchto

segmentů trhu je velmi rozdílný, v menších segmentech jsou běžné podíly na trhu menší než 1 %. Se svými 75 % mají cereální tyčinky nejvyšší podíl ze všech biopotravin na trhu.

Poptávka po biopotravinách stále roste

Napříč celým spektrem, bio výrobky zaznamenávají růst na trhu v téměř všech 29 typech produktů, které byly součástí výzkumu. Stejně tak jako mimo bio trh, nejdůležitější oblastí zůstávají čerstvé produkty, jako ovoce, zelenina a mléčné výrobky. Ale spotřebitelé rovněž kupují rostoucí počet snídaňových výrobků, jako je med, marmeláda, cereálie, müsli a jiné biopotraviny. Ve skutečnosti, v některých oblastech byl virtuálně nulový rozdíl v ceně mezi bio a ne-bio výrobky, což vedlo spotřebitele k tomu, aby vyzkoušeli bio variantu. Přestože částka, kterou spotřebitelé utratili vzrostla o dvě cifry, zakoupené množství dosáhlo pouze stejnou hladinu jako loni, což je fakt přičítaný loňskému značnému růstu cen.

Výhody sklízejí zejména diskontní prodejny

Biopotraviny jsou dražší než ostatní potraviny a spotřebitelé většinou za srovnatelné množství musí utratit až o 43 % více. Ovocné šťávy mohou stát až o 80 % více, čokoládové tyčinky o 100 % více a dokonce i čerstvé mléko je dražší více než o 30 %.

Ze všech maloobchodů právě diskonty na biopotravinách nejvíce profitují a získaly již 30% podíl na trhu.  Rovněž supermarkety prodávající biopotraviny zvýšily své prodeje.

V maloobchodním prodeji potravin tvoří velkou část prodaných výrobků biopotraviny nabízené pod vlastní maloobchodní značkou, tyto výrobky již dosáhly průměrného podílu na trhu 39 % z celkové částky utracené za biopotraviny.

Tři skupiny kupujících

Míru změny v nabídce bio výrobků dokládá fakt, že v roce 2004 spadalo 54 % celkových tržeb za biopotraviny do kategorie čerstvého zboží. V roce 2007 bylo toto číslo přesně 49 % a hlavními vítězi byli obchody a prodejci biopotravin s vlastními značkami.

Celkem 94 % všech domácnostní si zakoupilo bio výrobek, ale s podílem na trhu těsně pod 3 % lze předpokládat, že drtivá většina spotřebitelů pouze testovala nové vody. Společnost GfK dělí spotřebitele bio výrobků na tři skupiny:

  • Příležitostní kupci: Tito tvoří drtivou většinu domácností, vztaženo k celkové spotřebě potravin kupují pouze velmi umírněné množství biopotravin.
  • Pravidelní kupci: Tato skupina kupuje biopotraviny častěji a utratí za ně znatelně větší částky
  • Intenzivní kupci: Více než 10 % všech německých domácností nyní patří do skupiny, která se podílí 60 % na celkových tržbách z prodeje biopotravin. Bio výrobky tvoří téměř 20 % z celkové útraty za potraviny a nápoje této skupiny, s minimálně jedním bio výrobkem koupeným každý týden.

Všechny tři skupiny mají jednu společnou vlastnost: jejich útraty za biopotraviny rostou.

Biopotraviny: rostoucí trh

Lze dospět k závěru, že přes vysokou úroveň akceptace bio výrobků má bio segment v oboru maloobchodu s potravinami stále dostatek prostoru k růstu. Nicméně, frekvence a částky utracené za biopotraviny zůstávají nízké. Maloobchodní průmysl identifikoval růstový potenciál pro biopotraviny

a maloobchodníci v důsledku toho nabídku biopotravin rozšiřují. Jediná obtíž je v zajištění kvality potravin. Proto, aby potraviny zůstaly bio a obstály všem prohlášením, si tato skupina výrobků musí uchovat čistotu. V budoucnosti musí spotřebitelé věřit, že biopotraviny jsou skutečně bio.

Bio Summit 2008

I v České republice spotřeba biopotravin výrazně roste a tento trend přináší nebývalé možnosti pro ty, kteří na trh s biopotravinami chtějí vstoupit. Jaké jsou současné trendy v Česku i zahraničí, jaké mají zkušenosti evropští podnikatelé a odborníci v oboru biopotravin, jaké produkty mají šanci na

trhu uspět a jak získat nové distribuční a prodejní kanály - to všechno bude tématem prestižní konference Bio Summit 2008, kterou pořádá společnost Blue Events 27. 3. 2008 v Průmyslovém paláci na Výstavišti v Praze. GfK Praha je stříbrným partnerem této konference.

Zdroj: Tisková zpráva Gfk Praha

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Dáváte přednost nákupu biopotravin ve specializovaných prodejnách nebo v supermarketu?

 Kalendář akcí

lft 2017 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
39             1
40 2 3 4 5 6 7 8
41 9 10 11 12 13 14 15
42 16 17 18 19 20 21 22
43 23 24 25 26 27 28 29
44 30 31          
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Vlastimil: Chci objednat husu asi 4-5 kg na Svatého Martina. Jak ji mohu objednat?...
Je libo domácí svatomartinskou husu nebo kachnu?,
Roman: druhým rokem dělám právě prevenci ohledně varroa. A to tím že vždy...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,