Německo: Aldi spustil novou ekologickou ofenzívu
Když německý maloobchodní řetězec Aldi-Süd v polovině srpna 2008 bez jakékoli reklamy začal nabízet ve svém letáku trička z biobavlny za 6,99 euro, jeho konkurenti zpozorněli.
Když se však 25. srpna v prodejnách Aldi objevili akční letáky, obsahující deset stran zlevněných biopotravin, přírodní kosmetiky a Fair Trade výrobků, bylo všem jasné, že Aldi spustil ekologickou ofenzívu.
Biopotraviny se v konvenčním maloobchodě nabízejí již delší dobu. Zejména REWE Edeka v posledních dvou letech svůj sortiment výrazně rozšířili. Nyní přichází na řadu Aldi.
Ceny nabízených biopotravin jsou přibližně o 25 procent nižší než v bioprodejnách, ceny přírodní kosmetiky dokonce o 50 procent. Přestože ceny nejsou vše, mají výrazný vliv na chování zákazníků.
Kontrolovaná přírodní kosmetika vlastní značky Lacura se může pyšnit známkou BDIH. Obsahuje 17 výrobků, mezi nimi krém na obličej, dva druhy očních krémů, tři šampóny, sprchový gel a tělový balzám.
Nejen značku bio, ale také Fair Trade mají dva druhy kávy, které se objevily v akční nabídce. Ta kromě kávy obsahuje špaldovou mouku, olivový olej, jablečný a pomerančový džus, párky v konzervě a bílé víno.
Biosortiment nyní zahrnuje více než 50 produktů přes všechny kategorie, od trvanlivých, suchých potravin, přes vejce, uzeniny, mléko až po nápoje a mražené zboží. K tomu je také zařazováno sezónní zboží z oblasti ovoce a zeleniny, a výrobky od regionálních dodavatelů, jako čerstvé maso, plnotučné mléko, měkké sýry a červené víno.
Autor: Corinna Offeneÿ, Bio-markt.info
Pátek, 5. září 2008