Největší studie o vlivu bioproduktů na zdraví
Britský odborný časopis Journal of Nutrition zveřejnil výsledky dosud největší studie, zkoumající vztah mezi bioprodukty a zdravím krmených zvířat.
Studie byla provedena holandskými výzkumníky, vedenými Institutem Louis Bolk. Výsledky studie ukazují, že biokrmivo u zvířat způsobuje aktivnější působení imunitního systému. Kuřata krmená biokrmivem vykazovala nižší váhu, rychlejší znovunabytí váhy a silnější reakci imunního systému po umělé aplikaci zárodků nemoci.
Cílem výzkumu bylo určit, zda se bude lišit zdraví zvířat poté, co budou krmena buďto běžným krmivem nebo biokrmivem. Dvě generace kuřat byly krmeny tímto způsobem. Oba typy krmiva byly srovnatelné v obsahu ztravitelné energie.
Druhá generace takto krmených kuřat byla vystavena působení uměle způsobené imunitní zkoušce, napodobující napadení nemocí. Ačkoli byla zvířata v obou skupinách zdravá, přece jen bylo možné pozorovat rozdíly ve fyziologii. Kuřata krmená konvečním krmivem vykazovala během svého života celkově vyšší přírůstek hmotnosti než kuřata na biostravě. Kuřata krmená biokrmivem vykazovala silnější reakci imunitního systému a rychlejší přírůstek váhy po vystavení imunitní zkoušce než konvenční stravou krmená kuřata.
Huber M, et al. (2009), Effects of organically and conventionally produced feed on biomarkers of health in a chicken model.
British Journal of Nutrition, Epub. 28 October 2009
www.nutritionsociety.org
Autoři: Machteld Huber, M.D. Louis Bolk Institute, m.huber@louisbolk
nl.



















