Nejuvědoměleji nakupují spotřebitelé v Moravskoslezském kraji

Češi jsou i navzdory krizi uvědomělými zákazníky a i při nákupu zboží denní spotřeby přemýšlí eticky. Nejvíce se svých etických zásad drží spotřebitelé v Moravskoslezském kraji, kde je téměř 20 % zákazníků ochotných bojkotovat služby či výrobky pokud zjistí, že při jejich produkci jsou využívány děti, porušována lidská práva, nebo týrána zvířata.  

Po nich následují Pražané a Jihomoravský kraj. Nejméně se o původ zboží zajímají v Plzeňském kraji. Vyplynulo to z výzkumu spotřebního chování, který na sklonku roku 2009 uskutečnila konzultační a výzkumná agentura Market Gap.

„Českým spotřebitelům není lhostejné jestli zboží, které nakupují, vyrábí děti, nebo je testováno na zvířatech.  Nejvíce k původu zakoupených produktů přihlížejí zákazníci v Moravskoslezském kraji," uvedl Stanislav Adámek, marketingový stratég společnosti Market Gap. „Téměř pětina z nich je ochotná bojkotovat výrobky z etických, humánních a ekologických důvodů. Zároveň ale rádi podpoří charitu či určitou organizaci koupí konkrétních produktů nebo služeb," dodal Stanislav Adámek.

Spotřebitelské chování českých zákazníků se i v období ekonomické krize řídí etickým kodexem. Dokazují to výsledky výzkumu spotřebního chování, jež na konci loňského roku provedla konzultační a výzkumná agentura Market Gap. Nejsvědomitějšími jsou spotřebitelé z moravskoslezského kraje, kde je bezmála 20 % zákazníků ochotných bojkotovat výrobky nebo služby při jejichž výrobě se využívá práce dětí, porušují lidská práva, nebo týrají zvířata. Hned za Moravskoslezským krajem se umístila Praha s necelými 15 procenty. Třetí skončil Jihomoravský kraj, kde se uvědoměle a eticky chová každý desátý zákazník. Nejhůře v této oblasti spotřebitelského chování dopadl Plzeňský kraj, kde se o původ zboží zajímají pouze 4 % zákazníků.

Spotřebitelé při nákupu do velké míry přihlížejí i k tomu, jestli svým nákupem mohou někomu prospět. Více než 50 % všech zákazníků v České republice je ochotných nákupem podpořit neziskovou organizaci, fair-trade, charitativní činnost či nějakou obecně prospěšnou myšlenku. Téměř pětina spotřebitelů tímto způsobem během poslední doby už vědomou podporu svým nákupem projevila. Jedná se zejména o lidi z větších měst, spíše ženy než muže, ve středním věku a s vyšším vzděláním.

Reprezentativní průzkum spotřebitelského chování se uskutečnil koncem prosince 2009 na reprezentativním vzorku dospělé populace v České republice a provedla ho společnost Market Gap.

Tématu uvědomnělého spotřebního chování bude také věnován nadcházející 3. ročník konference Bio Summit, který se uskuteční 8. dubna 2010 opět v Kongresovém centru U Hájků v Praze. Bude se zabývat nejen marketingem bioproduktů a lokálním či regionálním nákupem z důvěryhodných zdrojů, ale i širšími otázkami etiky v podnikání, sociální a ekologickou odpovědností a férovou spoluprací s dodavateli. Program a registrace online na www.biosummit.cz.

Zdroj: Tisková zpráva Market Gap

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27     1 2 3 4 5
28 6 7 8 9 10 11 12
29 13 14 15 16 17 18 19
30 20 21 22 23 24 25 26
31 27 28 29 30 31    
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,