(Ne) odpovědnost potravinářských korporací

Oxfam.jpg Britská organizace Oxfam spustila v 12 zemích kampaň s názvem V pozadí značek.   

V kampani vyzývá v ní spotřebitele, aby prostřednictvím sociálních sítí tlačili na zodpovědnější podnikání potravinářských společností.

Oxfam nedávno hodnotil 10 největších potravinářských společností v kategoriích jako například transparentnost dodavatelských řetězců a operací, dodržování práv pracovníků, ochrana práv žen, hospodaření s vodou a půdou, aktivity zaměřené na zpomalení změny klimatu a způsoby, jak korporace zajišťují dodržování práv farmářů, kteří pro ně pěstují zemědělské plodiny.

Oxfam_food_brands445.jpgPoslední příčku s dosaženým hodnocením 13 ze 70 bodů obsadila společnost Associated British Foods. Podle odborníků z Oxfam, ABF neřešila problémy spojené s vlastnictvím půdy, chudobou ani nedostatkem příležitostí pro ženy pracující v dodavatelském řetězci. Společnost ABF zaujala ke zprávě od Oxfamu odmítavý postoj.

Nejúspěšnějšími z potravinářských korporací se staly společnosti Nestlé a Unilever s nejvyšším skóre 38 bodů. Oxfam tvrdí, že tyto korporace provedli v boji proti sociálním a environmentálním rizikům v jejich dodavatelských řetězcích více než ostatní společnosti v žebříčku.

Na druhé straně, žádná z potravinářských společností, včetně Nestlé, nemá vyvinutou adekvátní politiku na ochranu místních komunit před zabavením půdy a vody. Všechny však profitují ze surovin jako palmový olej, sója a cukr získaných porušováním vlastnických práv.

Dalším důležitým faktem je, že i když všechny společnosti podnikly kroky vedoucí k přímému snížení emisí skleníkových plynů, pouze 5 společností - Mondelez, Danone, Unilever, Coca-cola a Mars - zveřejňuje zprávy o emisích produkovaných zemědělskou produkcí spojenou s jejich výrobou.

Zdroje: businessgreen.com, bbc.co.uk

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,