Náročná, neideologická, moderní hledá… přírodní kosmetiku!

zena_v_listi.jpg Stále více zákazníků se při nákupu kosmetiky rozhoduje pro přírodní, vysoce účinné a udržitelně vyrobené produkty.  

Dnešní uživatelé přírodní kosmetiky jsou nároční, neideologičtí, moderní a vyhledávají inspirující novinky. Ty odborní nákupčí najdou na každoročním oborovém setkání Vivaness, vůdčím veletrhu přírodní kosmetiky a wellness, který je inspirativní oázou vivaness_logo_male.jpgživotního stylu a pohody a současně tvoří mezinárodní obchodní platformu pro aktéry trhu certifikované přírodní kosmetiky. Naposledy zde v únoru 2012 vystoupilo 204 vystavovatelů z 26 zemí. Celkem se na dvojveletrhu BioFach a Vivaness prezentovalo 2 420 vystavovatelů 40 315 odborným nákupčím. Příští termín: 13. – 16. února 2013!

Nabídka produktů a značek v segmentu přírodní kosmetiky v posledních letech nadále silně rostla, stejně jako celosvětová poptávka po přírodních kosmetických výrobcích bez obsahu parafínů, parabenů a silikonu. Uvědomělí spotřebitelé při nákupu stále více dbají na nezávadnost obsažených látek, původ a způsob výroby. Samozřejmě jsou mezi jednotlivými zeměmi rozdíly z hlediska preferencí zákazníků a nabídky. Na tradičně silných trzích přírodní kosmetiky, jakými jsou Německo, Francie a Itálie, výroba podléhá přísným směrnicím. Standardy a odpovídající certifikační systémy byly vyvinuty, aby se zvýšila transparentnost a spotřebitelům bylo umožněno rozhodnout se pro pravou přírodní kosmetiku.

Nejen v těchto evropských zemích sázejí průkopnické firmy na nejvyšší kvalitu, od surovin až po konečný produkt. Na mezinárodní úrovni je ovšem pojem přírodní kosmetika často chápán mnohem šířeji. Výrobci a spotřebitelé tolik nerozlišují mezi kontrolovanou přírodní kosmetikou a necertifikovanou kosmetikou blízkou přírodě. V důsledku toho se odhady celosvětového tržního objemu přírodní kosmetiky rozcházejí a pohybují se od 9 do 25 mld. USD. Průzkumníci trhu na celém světě, kteří se zabývají vývojem segmentu přírodní kosmetiky, vyvinuli svoje vlastní kritéria, podle nichž definují přírodní kosmetiku. Britský institut pro výzkum trhu Organic Monitor, Londýn, vyčísluje hodnotu celosvětového trhu s přírodní kosmetikou zhruba na 9 mld. USD. Mezinárodně činná Kline Group uplatňuje širší pojetí přírodní kosmetiky a zahrnuje do výpočtů více necertifikovaných produktů blízkých přírodě. Podle toho bylo v tomto sektoru v roce 2011 docíleno objemu 25 mld. USD. V čem se však experti shodují, jsou pozitivní prognózy do budoucnosti. Organic Monitor v příštích letech počítá s průměrnými mírami přírůstku 9 %. Skupina Kline vychází dokonce z 12 %.

Zákazníci jsou stále náročnější

K důvodům velmi dobrých tržních prognóz patří mimo jiné citlivější přístup spotřebitelů ke škodlivým látkám a chemikáliím obsaženým v běžné kosmetice a výrobcích osobní hygieny. K dalším důvodům nákupu patří ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost. Spotřebitelé jsou čím dál náročnější. Nemají už na zřeteli jen obsažené přírodní látky a produkty vyrobené bez pokusů na zvířatech, ale očekávají všestranně udržitelná řešení: Spravedlivé podmínky pro dodavatele surovin na celém světě, zpracování ohleduplné k životnímu prostředí a snížení nebo zabránění odpadu z obalů. Zákazníci si také čím dál víc uvědomují svůj vliv na výrobce. Ve fórech a sociálních sítích diskutují na různá témata, vyměňují si zkušenosti s produkty a předávají doporučení. Komunikace prostřednictvím těchto sítí nabývá na významu. Spotřebitelé navazují přímý dialog s výrobci a tímto způsobem dnes ovlivňují vývoj produktů.

Trendy: deideologizace a přírodnost ve všech odstínech

Tržní expertka Elfriede Dambacher, vydavatelka oborové publikace Naturkosmetik Branchenreport, Dortmund (D), pozoruje trend směřující k odideologizování přírodní kosmetiky. Spotřebitelky v ní vidí doplněk dosavadního sortimentu kosmetiky a často akceptují také nekonvenční koncepce, u nichž se nejedná o 100 % přírodní kosmetiku. Toto platí hlavně v mezinárodním kontextu. Další trend: Přírodnost ve všech odstínech. Jinými slovy, nová, mladá generace zákazníků získává na významu. Ti hledají svoje vlastní, svým požadavkům a svému hodnotovému systému odpovídající produkty, a nechtějí jednoduše přejímat značky generace svých rodičů.

Zdroj: BioFach

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27 1 2 3 4 5 6 7
28 8 9 10 11 12 13 14
29 15 16 17 18 19 20 21
30 22 23 24 25 26 27 28
31 29 30 31        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,