Nakupujte nosem, ne očima, vyzývá Sklizeno

Manifesto_visualization_120.jpg Nakupujte nosem, ne očima, vyzývá Sklizeno a zve k nakupování potmě do Manifesto Marketu.  

Ve spolupráci s Nadačním fondem Mathilda otevře Sklizeno v Manifesto Marketu u pražského Masarykova nádraží pop-up prodejnu Sklizeno powered by Mathilda, kde budou zákazníci v doprovodu nevidomých nakupovat pouze po čichu a chuti. Od 8. do 17. června si může kdokoliv vyzkoušet v úplně zatemněné prodejně, zda pozná kvalitu po vůni a může otestovat své chuťové buňky. Výtěžek z akce poputuje do Nadačního fondu Mathilda na rozšíření knihovny digitálních dokumentů. Po skončení pop-up na jeho místě vznikne nový koncept prodejny Sklizeno s možností nákupu surovin podle receptů.

Manifesto_visualization_445.jpg„Neprodáváme esteticky dokonalou zeleninu bez chuti, krásně růžové šunky s minimálním obsahem masa a spoustou barviv, prostě nelákáme na vzhled, ale na kvalitu. Abychom zákazníkům ukázali, že oči nejsou často dobrý pomocník při nákupu, budou se muset v prodejně v absolutní tmě řídit jen svým čichem a chutí a uvidíme, zda lze kvalitu poznat i bez očí - bez toho, abyste četli etiketu a znali vzhled potraviny. My jsme si jistí, že to lze,“ představuje koncept pop-up prodejny Sklizeno powered by Mathilda Petr Borkovec, majitel sítě prodejen Sklizeno.

Po 10 dnů si budou moci zákazníci moci vyzkoušet nakupování čichem v areálu Manifesto u pražského Masarykova nádraží. Celým nákupem je bude provázet nevidomý asistent a bude jim nabízet potraviny jak k očichání, tak ochutnání. Tu, kterou si vybere, si vloží do speciální tašky zavěšené na krku a nákup klasicky zaplatí už na světle. Akce je nezisková a výtěžek z prodeje speciálních nákupních tašek poputuje na rozšíření knihovny digitálních dokumentů o sekci filmů s audiopopisem a o záznamy not v braillově písmu. Po ukončení provozu prodejny Sklizeno powered by Mathilda ji vystřídá nový koncept prodejny Sklizeno, ve kterém budou zákazníci moci nakupovat suroviny podle receptů, které se budou každý týden měnit.

„Nakupování ve tmě je pro nás další způsob, jak ukázat veřejnosti, s čím se nevidomí denně potýkají. Tentokrát je ale zábavné to, že jsme vlastně ve výhodě, protože jsme zvyklí nakupovat podle smyslů, které nám o jídle řeknou často mnohem víc než zrak. Jsme nadšení, že se nám podařilo najít takto hravou formu, jak ukázat něco tak běžného, jako je nakupování a doufáme, že to bude zákazníky bavit. Nás určitě,” dodává Luboš Krapka, ředitel nadačního fondu Mathilda.

Prodejna Sklizeno powered by Mathilda bude otevřená od 9. do 17. června denně od 12 do 20 hodin. Slavnostní otevření pro zvané proběhne v pátek 8. června 2018 v poledne, pro veřejnost se Manifesto otevře ten den v 18.00.

Manifesto je kulturně-gastronomický pop-up market, iniciovaný organizací reSITE ve spolupráci s Aerofilms. Designová tržnice tvořená 27 kontejnery oživí zapomenutý kout v samém centru Prahy a propojí frekventovaná, ale odtržená území. Pop-up je vzdáleně inspirovaný koncepty ze světových metropolí, kupříkladu londýnským Boxparkem. Propojí kulturní program, který bude zahrnovat projekce, DJs, hudební vystoupení, workshopy či lekce, s gastronomickým zážitkem. Manifesto bude nabízet street food vysoké kvality v limitované, sezónně obměňující se nabídce od lokálních dodavatelů. Stane se prvním místěm v České republice s cashless provozem. Manifesto vzniká za podpory Penta Real Estate, Mastercard, mmcité a pod záštitou starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého a radního hl. města Prahy Jana Wolfa.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Dáváte při nákupu kávy a čokolády přednost fair trade výrobkům?
Kupuji jen fair trade. 62%
Pokud je v nabídce prodejny, upřednostním. 27%
Občas vyzkouším. 6%
Ne. 3%

 Kalendář akcí

lft 2018 rgt
lft září rgt
Po Út St Čt So Ne
35           1 2
36 3 4 5 6 7 8 9
37 10 11 12 13 14 15 16
38 17 18 19 20 21 22 23
39 24 25 26 27 28 29 30
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,
Karolina: Skvělý nápad, jak zabránit klíčení a to bez použití chemie!...
Ekologická revoluce ve skladování brambor,
Vlastimil: Chci objednat husu asi 4-5 kg na Svatého Martina. Jak ji mohu objednat?...
Je libo domácí svatomartinskou husu nebo kachnu?,
Roman: druhým rokem dělám právě prevenci ohledně varroa. A to tím že vždy...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,