Na evropském trhu s přírodní kosmetikou se zvyšuje konkurence

Melvita_1.jpg Pomalejší růst spotřeby a vstup řady nových výrobců vyostřuje konkurenční boj na evropském trhu s kontrolovanou přírodní a biokosmetikou. Podle agentury Organic Monitor se obrat trhu v Evropě v roce 2010 zvýší o 12 procent.  

Ačkoli se jedná o výrazně rychlejší růst než v oblasti konvenční kosmetiky, půjde o pokles ve srovnání s růstem okolo 20 procent z předešlých let.

Podle agentury Organic Monitor jsou od začátku ekonomické krize nejúspěšnější ty značky, které zákazníkům nabízí nejlepší hodnotu za peníze.

Zákazníci jsou nejvíce přitahováni značkami, nabízejícími kontrolovanou přírodní kosmetiku nebo biokosmetiku za nízké ceny. Největších úspěchů dosahují v posledních letech privátní značky maloobchodníků. Nejmarkantnější je jejich úspěch v Německu, kde privátní značky přírodní kosmetiky nabízí supermarkety, drogerie, biosupermarkey a dokonce i diskonty  Kosmetické výrobky značky Alverde, privátní značky drogistického řetězce dm drogerie, z konkurenčního boje v Německu vychází jako jasný vítěz. Pod značkou Alverde nabízí dm na 300 výrobků, řadu z nich za ceny pod 2 Eura.

alverde.jpgNejvětší nárůstů dosahují velcí maloobchodníci a s nimi značky, které cílí na tato odbytová místa. Například americká značka Burt’s Bees si získává popularitu s tím, jak zvyšuje svoji distribuce díky umístění do supermarketových řetězců a lékáren. Další nováčci na trhu používají segmentovaný přístup a cílí na specifické skupiny zákazníků nebo distribučních míst. Například britská značka Bulldog si získává popularitu ve Skandinávii díky zaměření na přírodní kosmetické produkty pro muže. Izraelská značka Yes To Ltd se se svými kosmetickými výrobky na bázi potravin zaměřuje na drogerie. Na druhou stranu, některé prémiové značky přírodní a bio kosmetiky ztrácejí tržní podíly kvůli pomalým prodejům v bioprodejnách a kosmetických salonech.

yes_ti_tomatoes.jpgV důsledku měnících se podmínek na trhu se mnozí výrobci přírodní a bio kosmetiky snaží o přímý vztah se svými zákazníky. Kromě on-line prodeje stále více výrobců otevírá v Evropě vlastní maloobchodní prodejny. Epicentrem prodejen s přírodní kosmetikou se stává Paříž. Značky jako Weleda, Dr. Hauschka a Couleur Caramel tam v posledních letech otevřely vlastní prodejny. Na druhou stranu se vedoucí francouzské značky, jako Melvita a Florami, rozhodly pro mezinárodní expanzi.

Bulldog.jpgRychlý růst popularity přírodní kosmetiky do tohoto segmentu přilákal také velké konvenční výrobce, jako jsou Garnier a Schauma. Ne všichni nováčci ale budou slavit úspěch, jak se konkurenční boj zostřuje a ubývá místa na regálech. „Zelené“ značky konvenčních výrobců si ne vždy najdou dostatek zákazníků mezi lidmi, orientovanými na přírodní produkty. Podle Organic Monitor budou na trhu úspěšné ty značky, které dokáží dobře využít strategie jasného odlišení svých produktů.

Zdroj: Organic Monitor

Mohlo by vás také zajímat:

Saloos uvádí na trh novinku - BIO KOKOSOVÁ PÉČE

Kosmetika Blue Lagoon ICELAND - spojení přírody a vědy

Nobilis Tilia představila přírodní kosmetiku řady ANTI-AGE de luxe

Choice of Nature – individuální přírodní kosmetika


 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft srpen rgt
Po Út St Čt So Ne
31           1 2
32 3 4 5 6 7 8 9
33 10 11 12 13 14 15 16
34 17 18 19 20 21 22 23
35 24 25 26 27 28 29 30
36 31            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,