Na evropském trhu s přírodní kosmetikou se zvyšuje konkurence

Melvita_1.jpg Pomalejší růst spotřeby a vstup řady nových výrobců vyostřuje konkurenční boj na evropském trhu s kontrolovanou přírodní a biokosmetikou. Podle agentury Organic Monitor se obrat trhu v Evropě v roce 2010 zvýší o 12 procent.  

Ačkoli se jedná o výrazně rychlejší růst než v oblasti konvenční kosmetiky, půjde o pokles ve srovnání s růstem okolo 20 procent z předešlých let.

Podle agentury Organic Monitor jsou od začátku ekonomické krize nejúspěšnější ty značky, které zákazníkům nabízí nejlepší hodnotu za peníze.

Zákazníci jsou nejvíce přitahováni značkami, nabízejícími kontrolovanou přírodní kosmetiku nebo biokosmetiku za nízké ceny. Největších úspěchů dosahují v posledních letech privátní značky maloobchodníků. Nejmarkantnější je jejich úspěch v Německu, kde privátní značky přírodní kosmetiky nabízí supermarkety, drogerie, biosupermarkey a dokonce i diskonty  Kosmetické výrobky značky Alverde, privátní značky drogistického řetězce dm drogerie, z konkurenčního boje v Německu vychází jako jasný vítěz. Pod značkou Alverde nabízí dm na 300 výrobků, řadu z nich za ceny pod 2 Eura.

alverde.jpgNejvětší nárůstů dosahují velcí maloobchodníci a s nimi značky, které cílí na tato odbytová místa. Například americká značka Burt’s Bees si získává popularitu s tím, jak zvyšuje svoji distribuce díky umístění do supermarketových řetězců a lékáren. Další nováčci na trhu používají segmentovaný přístup a cílí na specifické skupiny zákazníků nebo distribučních míst. Například britská značka Bulldog si získává popularitu ve Skandinávii díky zaměření na přírodní kosmetické produkty pro muže. Izraelská značka Yes To Ltd se se svými kosmetickými výrobky na bázi potravin zaměřuje na drogerie. Na druhou stranu, některé prémiové značky přírodní a bio kosmetiky ztrácejí tržní podíly kvůli pomalým prodejům v bioprodejnách a kosmetických salonech.

yes_ti_tomatoes.jpgV důsledku měnících se podmínek na trhu se mnozí výrobci přírodní a bio kosmetiky snaží o přímý vztah se svými zákazníky. Kromě on-line prodeje stále více výrobců otevírá v Evropě vlastní maloobchodní prodejny. Epicentrem prodejen s přírodní kosmetikou se stává Paříž. Značky jako Weleda, Dr. Hauschka a Couleur Caramel tam v posledních letech otevřely vlastní prodejny. Na druhou stranu se vedoucí francouzské značky, jako Melvita a Florami, rozhodly pro mezinárodní expanzi.

Bulldog.jpgRychlý růst popularity přírodní kosmetiky do tohoto segmentu přilákal také velké konvenční výrobce, jako jsou Garnier a Schauma. Ne všichni nováčci ale budou slavit úspěch, jak se konkurenční boj zostřuje a ubývá místa na regálech. „Zelené“ značky konvenčních výrobců si ne vždy najdou dostatek zákazníků mezi lidmi, orientovanými na přírodní produkty. Podle Organic Monitor budou na trhu úspěšné ty značky, které dokáží dobře využít strategie jasného odlišení svých produktů.

Zdroj: Organic Monitor

Mohlo by vás také zajímat:

Saloos uvádí na trh novinku - BIO KOKOSOVÁ PÉČE

Kosmetika Blue Lagoon ICELAND - spojení přírody a vědy

Nobilis Tilia představila přírodní kosmetiku řady ANTI-AGE de luxe

Choice of Nature – individuální přírodní kosmetika


 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft září rgt
Po Út St Čt So Ne
35             1
36 2 3 4 5 6 7 8
37 9 10 11 12 13 14 15
38 16 17 18 19 20 21 22
39 23 24 25 26 27 28 29
40 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,