Na co kladou důraz spotřebitelé
Spotřebitelé v Česku i dalších zemích EU požadují při nákupu potravin větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky a lepší kvalitu. To vše za dobré ceny.
Podle průzkumu poradenské společnosti Deloitte jsou pro většinu dnešních zákazníků normou velká nákupní střediska s rozsáhlým sortimentem. Lidé očekávají, že na regálech najdou všechno, co chtějí, a jsou stále méně tolerantní k vyprodání zásob.
Snadnou dostupnost z místa bydliště uvedla jako nejdůležitější faktor při rozhodování, kde nakupovat, více než polovina dotázaných - 53 %. Pro 42 % spotřebitelů jsou důležité nižší ceny a kvalita. Nakupující si všímají také čerstvosti ovoce a zeleniny i celkové kvality zboží. Karty pro loajální zákazníky hrají roli jen pro 17 % dotazovaných.
Více než dvě třetiny zákazníků aktivně hledají nabídky druhého produktu zdarma a podobné speciální akce.
"Spotřebitele budou lákat reklamní nabídky tří výrobků za cenu dvou či druhého výrobku zdarma, ale do košíku budou přidávat i drahé zboží prvotřídní kvality a luxusní doplňky, což je častá ukázka zásadního rozporu mezi záměrem a skutečným chováním," uvedl Martin Tesař ze společnosti Deloitte.
Nejčastější odpovědí na otázku, co mohou supermarkety a výrobci potravin udělat, aby lépe plnili požadavky zákazníků, byl větší výběr a pestrost nabídky. Na první místo ji zařadilo 16 % respondentů. Následovaly nižší ceny, které preferuje 8 %. spotřebitelů.
Pondělí, 6. srpen 2007