Ministerstvo podporuje spotřebu biopotravin

Informovat nejširší veřejnost o biopotravinách a ekologickém zemědělství, ale také pomáhat producentům biopotravin, to jsou cíle informačního projektu Žiju bio! ministerstva zemědělství.  

Zájemcům jsou k dispozici webové stránky www.ziju-bio.cz, kde najdou aktuální informace o všech probíhajících akcích, telefonní linky pro zemědělce a spotřebitele (+420 246 060 682 a +420 246 060 683) a email (info@ziju-bio_cz), kde se mohou radit s odborníky.

„Nechceme, aby byl s biopotravinami spojován pouze jeden měsíc v roce," vysvětluje ministr zemědělství Petr Gandalovič a dodává: „naším cílem je také vyzkoušet nové komunikační a informační postupy při propagaci bioproduktů a ekozemědělství." Informační projekt Žiju bio! potrvá do konce roku. Jeho součástí jsou přednášky, ochutnávky biopotravin nebo například bioostrovy v obchodních řetězcích. V Praze, Brně a Hořicích proběhnou semináře na téma „biopotraviny a jejich vliv na životní styl", „marketing biopotravin" nebo „ekologické zemědělství a systém kontroly v ekologickém zemědělství".

Ředitel odboru environmentální politiky ministerstva Jiří Trnka doplňuje: „Zjistili jsme, že pouze asi čtvrtina spotřebitelů ví, jakým logem se označují biopotraviny. To je pro nás jasný signál k podpoře takových osvětových akcí jako je informační projekt Žiju bio!."

Zájem o biopotraviny v České republice stále roste. Podpora zdravého životního stylu začíná být důležitější než nejnižší cena. „Neustále se zvyšující poptávka konzumentů po bioproduktech signalizuje rostoucí uvědomění o závažnosti otázek zdraví a životního stylu. Už se dál neklade otázka, jestli je ekologické zemědělství možné. Odpověď je jednoznačná - je nevyhnutelné," vysvětluje český odborník žijící ve Švédsku Agr.Dr. Josef Dlouhý, Prof.h.c., který stál u zrodu ekologického zemědělství ve Švédsku i v tehdejším Československu.

Kampaň „Žiju bio!" předchází rozsáhlé vzdělávací kampani o výhodách ekologického zemědělství a biopotravin, kterou pro Státní zemědělský a intervenční fond realizuje agentura Ogilvy. Kampaň, která začne v lednu, je z 50 procent hrazena z fondů Evropské unie, má rozpočet téměř 30 milionů korun a potrvá tři roky.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft září rgt
Po Út St Čt So Ne
36   1 2 3 4 5 6
37 7 8 9 10 11 12 13
38 14 15 16 17 18 19 20
39 21 22 23 24 25 26 27
40 28 29 30        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,