Ministerstvo podporuje spotřebu biopotravin

Informovat nejširší veřejnost o biopotravinách a ekologickém zemědělství, ale také pomáhat producentům biopotravin, to jsou cíle informačního projektu Žiju bio! ministerstva zemědělství.  

Zájemcům jsou k dispozici webové stránky www.ziju-bio.cz, kde najdou aktuální informace o všech probíhajících akcích, telefonní linky pro zemědělce a spotřebitele (+420 246 060 682 a +420 246 060 683) a email (info@ziju-bio_cz), kde se mohou radit s odborníky.

„Nechceme, aby byl s biopotravinami spojován pouze jeden měsíc v roce," vysvětluje ministr zemědělství Petr Gandalovič a dodává: „naším cílem je také vyzkoušet nové komunikační a informační postupy při propagaci bioproduktů a ekozemědělství." Informační projekt Žiju bio! potrvá do konce roku. Jeho součástí jsou přednášky, ochutnávky biopotravin nebo například bioostrovy v obchodních řetězcích. V Praze, Brně a Hořicích proběhnou semináře na téma „biopotraviny a jejich vliv na životní styl", „marketing biopotravin" nebo „ekologické zemědělství a systém kontroly v ekologickém zemědělství".

Ředitel odboru environmentální politiky ministerstva Jiří Trnka doplňuje: „Zjistili jsme, že pouze asi čtvrtina spotřebitelů ví, jakým logem se označují biopotraviny. To je pro nás jasný signál k podpoře takových osvětových akcí jako je informační projekt Žiju bio!."

Zájem o biopotraviny v České republice stále roste. Podpora zdravého životního stylu začíná být důležitější než nejnižší cena. „Neustále se zvyšující poptávka konzumentů po bioproduktech signalizuje rostoucí uvědomění o závažnosti otázek zdraví a životního stylu. Už se dál neklade otázka, jestli je ekologické zemědělství možné. Odpověď je jednoznačná - je nevyhnutelné," vysvětluje český odborník žijící ve Švédsku Agr.Dr. Josef Dlouhý, Prof.h.c., který stál u zrodu ekologického zemědělství ve Švédsku i v tehdejším Československu.

Kampaň „Žiju bio!" předchází rozsáhlé vzdělávací kampani o výhodách ekologického zemědělství a biopotravin, kterou pro Státní zemědělský a intervenční fond realizuje agentura Ogilvy. Kampaň, která začne v lednu, je z 50 procent hrazena z fondů Evropské unie, má rozpočet téměř 30 milionů korun a potrvá tři roky.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Které vlastní značky supermarketů pro biopotraviny znáte?

 Kalendář akcí

lft 2018 rgt
lft květen rgt
Po Út St Čt So Ne
18   1 2 3 4 5 6
19 7 8 9 10 11 12 13
20 14 15 16 17 18 19 20
21 21 22 23 24 25 26 27
22 28 29 30 31      
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,
Karolina: Skvělý nápad, jak zabránit klíčení a to bez použití chemie!...
Ekologická revoluce ve skladování brambor,
Vlastimil: Chci objednat husu asi 4-5 kg na Svatého Martina. Jak ji mohu objednat?...
Je libo domácí svatomartinskou husu nebo kachnu?,
Roman: druhým rokem dělám právě prevenci ohledně varroa. A to tím že vždy...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,