Ministerstvo podporuje spotřebu biopotravin

Informovat nejširší veřejnost o biopotravinách a ekologickém zemědělství, ale také pomáhat producentům biopotravin, to jsou cíle informačního projektu Žiju bio! ministerstva zemědělství.  

Zájemcům jsou k dispozici webové stránky www.ziju-bio.cz, kde najdou aktuální informace o všech probíhajících akcích, telefonní linky pro zemědělce a spotřebitele (+420 246 060 682 a +420 246 060 683) a email (info@ziju-bio_cz), kde se mohou radit s odborníky.

„Nechceme, aby byl s biopotravinami spojován pouze jeden měsíc v roce," vysvětluje ministr zemědělství Petr Gandalovič a dodává: „naším cílem je také vyzkoušet nové komunikační a informační postupy při propagaci bioproduktů a ekozemědělství." Informační projekt Žiju bio! potrvá do konce roku. Jeho součástí jsou přednášky, ochutnávky biopotravin nebo například bioostrovy v obchodních řetězcích. V Praze, Brně a Hořicích proběhnou semináře na téma „biopotraviny a jejich vliv na životní styl", „marketing biopotravin" nebo „ekologické zemědělství a systém kontroly v ekologickém zemědělství".

Ředitel odboru environmentální politiky ministerstva Jiří Trnka doplňuje: „Zjistili jsme, že pouze asi čtvrtina spotřebitelů ví, jakým logem se označují biopotraviny. To je pro nás jasný signál k podpoře takových osvětových akcí jako je informační projekt Žiju bio!."

Zájem o biopotraviny v České republice stále roste. Podpora zdravého životního stylu začíná být důležitější než nejnižší cena. „Neustále se zvyšující poptávka konzumentů po bioproduktech signalizuje rostoucí uvědomění o závažnosti otázek zdraví a životního stylu. Už se dál neklade otázka, jestli je ekologické zemědělství možné. Odpověď je jednoznačná - je nevyhnutelné," vysvětluje český odborník žijící ve Švédsku Agr.Dr. Josef Dlouhý, Prof.h.c., který stál u zrodu ekologického zemědělství ve Švédsku i v tehdejším Československu.

Kampaň „Žiju bio!" předchází rozsáhlé vzdělávací kampani o výhodách ekologického zemědělství a biopotravin, kterou pro Státní zemědělský a intervenční fond realizuje agentura Ogilvy. Kampaň, která začne v lednu, je z 50 procent hrazena z fondů Evropské unie, má rozpočet téměř 30 milionů korun a potrvá tři roky.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Kompostujete doma zbytky z kuchyně?
Ano 90%
Ne 9%
V rámci městského/obecního systému sběru 0%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft leden rgt
Po Út St Čt So Ne
1   1 2 3 4 5 6
2 7 8 9 10 11 12 13
3 14 15 16 17 18 19 20
4 21 22 23 24 25 26 27
5 28 29 30 31      
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,
Karolina: Skvělý nápad, jak zabránit klíčení a to bez použití chemie!...
Ekologická revoluce ve skladování brambor,
Vlastimil: Chci objednat husu asi 4-5 kg na Svatého Martina. Jak ji mohu objednat?...
Je libo domácí svatomartinskou husu nebo kachnu?,