Maďarsko: Úspěch sociálních obchodů - 100 nových za rok

szocialis_bolt_1.jpg Obdobně jako v ostatních devíti nových členských zemích EU rostly i v Maďarsku v posledních letech velká obchodní a nákupní centra jako houby po dešti. Ty postupně zvelké části vytlačila z trhu lokální producenty a zemědělce.  

szocialis_bolthalozat.jpgMaďarští zemědělci však s pomocí své národní asociace zemědělců MAGOSZ vytvořili vlastní marketingový systém postaveny na principech regionálních produktů a férových cen. MAGOSZ vytvořil marketingový koncept sociálních obchodů (szociális bolt) postavený na myšlence nabízet v obchodech s potravinami, které se do systému zapojí, pouze domácí výrobky. Vynechají se velkoobchody a obchodní řetězce a zemědělci nebo jejich družstva zásobují obchody přímo. To snižuje náklady a umožňuje nabízet nižší prodejní cenu, což je základní součástí konceptu: obchody, které chtějí být certifikovány jako sociální obchody, musejí dodržovat cenové stropy, které obvykle leží 20 až 30 procent pod cenou v supermarketech.

szocbolt.jpgMarketingový koncept si rychle získal popularitu. Během jednoho roku od otevření prvního sociálního obchodu v roce 2009 se do systému zapojilo více jak sto obchodů z cele země. Klíčem k úspěchu je regionalita spojená s ideou spravedlnosti. Maďarští spotřebitelé tak mohou nakupovat výrobky z regionu, kterým důvěřují a které chtějí podpořit. Smyslem je přímé propojení zemědělců z okolních vesnic a sociálních obchodů v příslušných městských centrech. Díky rychlým dodávkám bez mezičlánků získají návštěvníci čerstvé domácí potraviny ve vysoké kvalitě. Současně to přispívá k udržení zaměstnanosti na venkově.

Úspěch sociálních obchodů ukazuje, že zákazníci rádi nakupují lokální a regionální potraviny, které se nepřivážejí z dálek a u nichž je zřejmý původ.

Zdroj: EkoConnect

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27 1 2 3 4 5 6 7
28 8 9 10 11 12 13 14
29 15 16 17 18 19 20 21
30 22 23 24 25 26 27 28
31 29 30 31        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,