Maďarsko: Úspěch sociálních obchodů - 100 nových za rok

szocialis_bolt_1.jpg Obdobně jako v ostatních devíti nových členských zemích EU rostly i v Maďarsku v posledních letech velká obchodní a nákupní centra jako houby po dešti. Ty postupně zvelké části vytlačila z trhu lokální producenty a zemědělce.  

szocialis_bolthalozat.jpgMaďarští zemědělci však s pomocí své národní asociace zemědělců MAGOSZ vytvořili vlastní marketingový systém postaveny na principech regionálních produktů a férových cen. MAGOSZ vytvořil marketingový koncept sociálních obchodů (szociális bolt) postavený na myšlence nabízet v obchodech s potravinami, které se do systému zapojí, pouze domácí výrobky. Vynechají se velkoobchody a obchodní řetězce a zemědělci nebo jejich družstva zásobují obchody přímo. To snižuje náklady a umožňuje nabízet nižší prodejní cenu, což je základní součástí konceptu: obchody, které chtějí být certifikovány jako sociální obchody, musejí dodržovat cenové stropy, které obvykle leží 20 až 30 procent pod cenou v supermarketech.

szocbolt.jpgMarketingový koncept si rychle získal popularitu. Během jednoho roku od otevření prvního sociálního obchodu v roce 2009 se do systému zapojilo více jak sto obchodů z cele země. Klíčem k úspěchu je regionalita spojená s ideou spravedlnosti. Maďarští spotřebitelé tak mohou nakupovat výrobky z regionu, kterým důvěřují a které chtějí podpořit. Smyslem je přímé propojení zemědělců z okolních vesnic a sociálních obchodů v příslušných městských centrech. Díky rychlým dodávkám bez mezičlánků získají návštěvníci čerstvé domácí potraviny ve vysoké kvalitě. Současně to přispívá k udržení zaměstnanosti na venkově.

Úspěch sociálních obchodů ukazuje, že zákazníci rádi nakupují lokální a regionální potraviny, které se nepřivážejí z dálek a u nichž je zřejmý původ.

Zdroj: EkoConnect

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft srpen rgt
Po Út St Čt So Ne
31           1 2
32 3 4 5 6 7 8 9
33 10 11 12 13 14 15 16
34 17 18 19 20 21 22 23
35 24 25 26 27 28 29 30
36 31            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,