Liska podporuje místní podnikatele ve Zlínském kraji

Liska_logo.jpg Ve Zlínském kraji vzniklo hned několik zajímavých informačních zdrojů na podporu místních producentů.   

Hned několik nových informačních zdrojů, zaměřených na podporu místní ekonomiky a výrobců, vzniklo v těchto dnech ve Zlínském kraji. Líska spustila webové stránky i facebookový profil k projektu Poctivě vyrobené – podpora udržitelné místní ekonomiky ve Zlínském kraji. Kampaň spustilo na facebooku i sdružení Tradice Bílých Karpat.

V rámci projektu, který realizuje Líska, objevují lidé regionální výrobce i jejich příběhy. „Celý náš projekt je zaměřený na zvýšení spolupráce a povědomí při posilování místní ekonomiky na území Zlínského kraje. V projektu se zaměřujeme na spolupráci s řemeslníky, drobnými výrobci a zemědělci. Společně s nimi bychom chtěli dosáhnout zvýšení zájmu o regionální výrobky,“ řekla předsedkyně Lísky Iva Koutná.

Poctive_vyrobene_ZK445.jpgNa webu www.poctivevyrobene.cz se lidé dočtou o kampani a také o celém realizovaném projektu. Dále je zde odkaz, v němž jsou představeni místní producenti a jejich příběhy. Dále web pomůže spotřebitelům se zorientovat ve značkách a nejrůznějších známkách. Specialitou tohoto webového odkazu jsou dvě vydání novin, které přibližují příběhy místních producentů. Lidem přináší také adresáře a další zajímavosti z kraje.

Informace a také pozvánky na nejrůznější akce, dny otevřených dveří apod. naleznou lidé také na sociální síti Facebook – označení komunity: Poctivě vyrobené - podpora regionálních produktů ve Zlínském kraji.

Facebooková kampaň Tradice Bílých Karpat (www.tradicebk.cz) představuje rovněž místní výrobce, prodejny regionálních výrobků, zajímavé prodejní systémy (např. bedýnkování či komunitou podporované zemědělství), regionální značky i přínosy místní ekonomiky. Řekne nejen proč, ale i jak a kde bychom mohli podporovat výrobce v regionu.

„Lidem čím dál více záleží na tom, co nakupují, chtějí vědět, odkud výrobky pocházejí, jak byly vyrobeny a kam putují peníze z jejich peněženek. Vnímají, jak musí drobní podnikatelé postupně ustupovat supermarketům či zahraničním firmám, jak roste nezaměstnanost. A chtějí místní výrobce podpořit – jen si občas neví rady jak. A to se dozví v naší kampani“, říká organizátorka kampaně Hana Machů.

Obě osvětové kampaně, Lísky i Tradice Bílých Karpat, mají společné cíle. Nákupem výrobků a služeb od místních producentů totiž lidé podpoří nejen je, ale umožní jim zaměřit se na kvalitu jejich produktů a možnost vytvoření pracovních míst, čímž vlastně investují lidé i do sebe a svého okolí.

Dobře fungující místní ekonomika k produkci výrobků a potravin využívá místních zdrojů, zaměstnává místní obyvatele, produkci nakupují rovněž místní, přičemž jejich peníze zůstávají v regionu a napomáhají tak upevňování odolnosti a nezávislosti obce či regionu vůči okolním výkyvům.

Zdroj: Liska, o.s.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27 1 2 3 4 5 6 7
28 8 9 10 11 12 13 14
29 15 16 17 18 19 20 21
30 22 23 24 25 26 27 28
31 29 30 31        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,