Liska podporuje místní podnikatele ve Zlínském kraji

Liska_logo.jpg Ve Zlínském kraji vzniklo hned několik zajímavých informačních zdrojů na podporu místních producentů.   

Hned několik nových informačních zdrojů, zaměřených na podporu místní ekonomiky a výrobců, vzniklo v těchto dnech ve Zlínském kraji. Líska spustila webové stránky i facebookový profil k projektu Poctivě vyrobené – podpora udržitelné místní ekonomiky ve Zlínském kraji. Kampaň spustilo na facebooku i sdružení Tradice Bílých Karpat.

V rámci projektu, který realizuje Líska, objevují lidé regionální výrobce i jejich příběhy. „Celý náš projekt je zaměřený na zvýšení spolupráce a povědomí při posilování místní ekonomiky na území Zlínského kraje. V projektu se zaměřujeme na spolupráci s řemeslníky, drobnými výrobci a zemědělci. Společně s nimi bychom chtěli dosáhnout zvýšení zájmu o regionální výrobky,“ řekla předsedkyně Lísky Iva Koutná.

Poctive_vyrobene_ZK445.jpgNa webu www.poctivevyrobene.cz se lidé dočtou o kampani a také o celém realizovaném projektu. Dále je zde odkaz, v němž jsou představeni místní producenti a jejich příběhy. Dále web pomůže spotřebitelům se zorientovat ve značkách a nejrůznějších známkách. Specialitou tohoto webového odkazu jsou dvě vydání novin, které přibližují příběhy místních producentů. Lidem přináší také adresáře a další zajímavosti z kraje.

Informace a také pozvánky na nejrůznější akce, dny otevřených dveří apod. naleznou lidé také na sociální síti Facebook – označení komunity: Poctivě vyrobené - podpora regionálních produktů ve Zlínském kraji.

Facebooková kampaň Tradice Bílých Karpat (www.tradicebk.cz) představuje rovněž místní výrobce, prodejny regionálních výrobků, zajímavé prodejní systémy (např. bedýnkování či komunitou podporované zemědělství), regionální značky i přínosy místní ekonomiky. Řekne nejen proč, ale i jak a kde bychom mohli podporovat výrobce v regionu.

„Lidem čím dál více záleží na tom, co nakupují, chtějí vědět, odkud výrobky pocházejí, jak byly vyrobeny a kam putují peníze z jejich peněženek. Vnímají, jak musí drobní podnikatelé postupně ustupovat supermarketům či zahraničním firmám, jak roste nezaměstnanost. A chtějí místní výrobce podpořit – jen si občas neví rady jak. A to se dozví v naší kampani“, říká organizátorka kampaně Hana Machů.

Obě osvětové kampaně, Lísky i Tradice Bílých Karpat, mají společné cíle. Nákupem výrobků a služeb od místních producentů totiž lidé podpoří nejen je, ale umožní jim zaměřit se na kvalitu jejich produktů a možnost vytvoření pracovních míst, čímž vlastně investují lidé i do sebe a svého okolí.

Dobře fungující místní ekonomika k produkci výrobků a potravin využívá místních zdrojů, zaměstnává místní obyvatele, produkci nakupují rovněž místní, přičemž jejich peníze zůstávají v regionu a napomáhají tak upevňování odolnosti a nezávislosti obce či regionu vůči okolním výkyvům.

Zdroj: Liska, o.s.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44         1 2 3
45 4 5 6 7 8 9 10
46 11 12 13 14 15 16 17
47 18 19 20 21 22 23 24
48 25 26 27 28 29 30  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,