Lifefood objevuje nové trhy za hranicemi

lifefood_logo.gif Společnost Lifefood Czech Republic s.r.o., výrobce „živých“ potravin, které neprochází tradiční tepelnou úpravou, začíná s úspěchem uplatňovat své výrobky na zahraničních trzích.  

Majitelka společnosti Lifefood Tereza Havrlandová, charakterizuje „živou stravu" takto: „Živá strava neboli living foods (rawfood) je pojem označující potravu tepelně ale i chemicky neupravovanou. Vychází z vědeckých poznatků, že jakákoli tepelná úprava a nešetrné průmyslové zpracování ničí výživné hodnoty v potravinách, mění jejich molekulární strukturu a ty se tak stávají méně hodnotnými, často zdraví škodlivými, ne-li přímo toxickými a karcinogenními. Pod pojmem živá strava se ovšem neskrývá nic, co by se ‚ještě hýbalo‘ - mluvíme zde o syrové rostlinné stravě. Patří sem čerstvé ovoce a zelenina, ořechy a semena v podobě co možná nejbližší tomu, jak je příroda vytvořila."

Živá čokoláda

Lifefood_Cokolada_konopi_krabicka_a_obsah_thumb.jpgLifefood se před časem pustil do výroby naprosté novinky: Živé čokolády. Čokoláda je jednou z nejoblíbenějších potravin na světě ale bohužel nepatří mezi právě nejzdravější potraviny a má to své důvody. Běžná čokoláda se totiž vyrábí z pražených kakaových bobů jejich kapalněním, mletím a posléze smícháním s rafinovaným cukrem, sojovým lecitinem, mléčnými produkty a ztuženými tuky a řadou dalších přísad.

Základním rozdílem oproti běžným čokoládám je, že takzvaná „živá čokoláda" je vyráběná z nepraženého kakaa. Všechny kakaové součásti, které obsahuje, se vyrábí z nepražených kakaových bobů, díky čemuž se v čokoládě zachovají veškeré výživné hodnoty, kterými semena plodů kakaovníku Theobroma Cacao (řecky Pokrm bohů) oplývají.

Nepražené kakaové boby jsou výjimečně komplexní potravinou a řadí se do kategorie tzv „superfoods" neboli super-potravin. Jsou zejména významným zdrojem hořčíku a organické síry v přírodě, přičemž právě hořčík je považován za jeden z nejvíce nedostatkových prvků v současné běžné stravě. Kromě toho jsou zdrojem velmi širokého spektra dalších minerálů, vitamínů a antioxidantů Antioxidanty v nepraženém kakau jsou vysoce stabilní a snadno vstřebatelné pro lidský organismus.Řada těchto důležitých látek se bohužel znehodnocuje nebo zcela likviduje při pražení.

LifeFood_coko1.jpgDalší devizou živé čokolády Lifefood je fakt, že neobsahuje rafinovaný cukr. Je slazena sirupem z agáve zpracovávaným při nízké teplotě. Sirup z agáve má díky obsahu fruktózy velmi nízký glykemický index a je tak přijatelným sladidlem pro diabetiky. Výsledné hodnoty glykemického indexu u čokolády slazené sirupem z agáve jsou díky němu velice nízké a čokoláda je tak poměrně bezpečnou sladkostí, bez umělých či rafinovaných sladidel.

Čokoláda Lifefood dále neobsahuje žádné mléčné produkty, přidané tuky ani sojové přísady. Přesto to není čokoláda hořká. Je vyrobena pouze z vysoce kvalitních čistě přírodních a nerafinovaných ingrediencí v bio kvalitě, zpracovávaných při teplotě nižší než 45°C.

Čokoláda Lifefood je vyráběna ručně. Jak říká Tereza Havrlandová: „s péčí a láskou, kterou nemůže průmyslová strojová výroba nahradit."

O zhodnocení aktuálního vývoje ve společnosti Lifefood jsme požádali Terezu Havrlandovou.

Jak se vás dotkla ekonomická krize?

Tereza_Havrlandova_Lifefood_1.jpgTereza Havrlandová: „Ekonomická krize ani letní sezóna nijak prodeje výrobků Lifefood nepoznamenaly, obraty neustále rostou už od letošního ledna. Překvapivě nedošlo k žádnému povánočnímu ani letnímu propadu. Letos v únoru jsme vystavovali na veletrhu BioFach a od té doby neustále rozšiřujeme export...dnes export tvoří již 30 až 40 % našeho obratu."

Ve kterých zemích je o vaše výrobky největší zájem?

TH: V dubnu jsme vystavovali na londýnském veletrhu Organic Products Expo a o celou naši produktovou řadu projevil zájem velký anglický distributor. Jeho přáním bylo, abychom vyráběli pod jeho privátní značkou a pro začátek si objednal 15 produktů. Přípravou zakázky jsme strávili minulé čtyři měsíce a minulý týden jsme odeslali první objednávku.

Doposud jsme naše výrobky uplatňovali především na německém trhu. Od exportu si hodně slibujeme, očekáváme, že by mohl tvořit brzy až 60 procent našich prodejů.

Jen díky exportu jsme dosavadní krizí prošli bez problémů i přesto, že v zahraničí se krize projevuje mnohem silněji než u nás. Neustálé rozšiřování počtu zahraničních zákazníků nám zajistilo rostoucí obrat. Rozhodně se tedy dá říci že je v západní Evropě o naše výrobky poměrně velký zájem, protože tam má filozofie živé stravy již dobře odstartováno a existuje o ní již nějaké povědomí. V podstatě neexistuje žádná jiná evropská firma, která by měla takto široký a různorodý sortiment produktů živé stravy včetně kapacity. V Německu se konají několikrát do roka veletrhy zaměřené přímo na živou stravu (rawfood) kterých jsme se letos všech zúčastnili a mělo to veliký úspěch.

Pracujete v zahraničí sami nebo s partnery?

TH: Co se týče Německa, tak jsme se rozhodli pro vlastní distribuci a budování vlastní značky. Byla tam založena partnerská firma lifefood rohkost AG se sídlem a skladem asi tak 20 km od českých hranic, jejímž úkolem je distribuce a marketing v německy mluvících zemích.Před dvěma týdny   tam byl spuštěn e-shop www.lifefood24.de a myslím, že to zatím vypadá velice slibně.

V Anglii oproti tomu pracujeme s místním partnerem, zaběhnutým distributorem, který velice dobře zná tamní trh a má již svou odběratelskou síť.

Ve Francii naopak máme rozjednáno se dvěma místními bio-řetězci, takže pokud to vyjde, tak tam by se jednalo o přímý prodej do maloobchodu.

Prodeje v České republice vám nerostou?

TH: Bohužel z českého trhu jsme malinko rozpačití. Na jednu stranu jsme rádi, že si naše výrobky našli své zákazníky a na druhou stranu nás již omrzelo poslouchat, jak jsou naše výrobky drahé.  My víme, kolik stojí jejich produkce a že s českými prodejními cenami na nich víceméně proděláváme. Skutečné ceny odpovídající nákladům můžeme aplikovat pouze na západě..a přesto si tady stále někdo stěžuje. Řekněme že máme tak trochu pocit, že jsme zde poněkud nedocenění J. A je to škoda, mrzí nás to. V České republice máme jistý více či méně stabilní objem prodeje, který bychom si rádi udrželi , ale většinu energie nyní směřujeme na zahraniční trhy.  Velice si ale vážíme dosavadních zákazníků a děkujeme jim za přízeň.

Je něco, co vás ale brzdí?

TH: Jediné, co je pořád veliký problém, jsou finance...jednak čeští odběratelé platí pozdě nebo vůbec, a ti zahraniční si zase vyjednávají dlouhé splatnosti faktur. Kromě toho neustále investujeme, ať už to jsou nové obaly nebo nové suroviny, které se musí platit předem...chtělo by to investory, kteří by pochopili potenciál firmy a rezonovali s její filozofií. Již nám bylo ze zahraničí naznačeno, že kvalitní potravinářství je paradoxně i v období hospodářské krize perspektivní investice. V této výjimečné době dochází ke změnám chování ve společnosti a s tím i její rozštěpení na lidi s konzumním smýšlením a lidi začínající nebo praktikující alternativní způsob života. Ten zahrnuje i stravování a to jsou naši zákazníci. Těchto lidí neustále přibývá.

Touto aleternativou myslíte zajisté také vegetariánství?

TH: Nejen vegetariáství ale i hlavně zamýšlení se nad povahou svých činů. Pokud jdete po stopách svých činů, tak mnohdy narazíte na příjemné i nepříjemné zjištění. Když míjím na silnici kamion plný kuřat nebo čuníků zavřených v malinkých kojích, tak jsem docela ráda, že se tohoto neúčastním ani k tomu nepřispívám. Proto naše výrobky neobsahují jakékoliv živočišné složky a na provozovnách se snažíme používat ekologické prostředky do té míry jak je to možné. Bohužel je jasné, že v rámci obchodního života nejde vše dělat naplno bez kompromisů, ale snažíme se, aby to byly kompromisy co nejpřijatelnější a naše stopa co nejmenší. Máme rádi život a z toho vychází filozofie produktů lifefood.

Za Bio-info.cz se ptal Tom Václavík

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft květen rgt
Po Út St Čt So Ne
18     1 2 3 4 5
19 6 7 8 9 10 11 12
20 13 14 15 16 17 18 19
21 20 21 22 23 24 25 26
22 27 28 29 30 31    
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,
nina: Dobrý den. Thymovar je opravdu skvely+ se chci zeptat na nejakou prevenci...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,