Leden 2010: Udo Funke

Funke_2006_1.jpg Ředitel veletrhů BioFach (Světový veletrh biopotravin) a Vivaness (veletrh přírodní kosmetiky)  

Vzdělání:

Ekonomická škola

Zaměstnání:

Ředitel veletrhů BioFach a Vivaness, Veletržní společnost NürnbergMesse

Koníčky:

Mám rád sport, to co se dá dělat na čerstvém vzduchu, běhání, plavání, jízdu na kole, na inline bruslích. A samozřejmě také trocha kultury – divadlo, koncert nebo kino!

Vedení firmy:

Vedení projektu - tým deseti osob

Počet zaměstnanců:

Veletržní společnost NürnbergMesse Group: přibližně 370

Ekologické zemědělství očima pana Funkeho:

Pro mě ekologické zemědělství znamená nejlepší možný způsob, jak obhospodařovat půdu a pěstovat potraviny – od ovoce a zeleniny až po biovíno. Produkty ekologického zemědělství jsou dobré pro nás i naše děti. Toto zemědělství nám dává zdravé potraviny bez škodlivin, a ještě k tomu je dobré pro životní prostředí – je tedy skutečně udržitelným způsobem hospodaření!

www.biofach.de

 

Otázky pro bio osobnost ledna:

 

Co děláte? Jak byste charakterizoval Vaše podnikání?

Jako vedoucí projektu jsem odpovědný za koncepci a organizaci veletržního dua BioFach a Vivaness. K tomu patří kromě jiného získávání vystavovatelů, organizace akcí, které má na starosti tým, a samozřejmě i neustálé, koncepční a strategické rozvíjení veletrhů.

Můžete krátce uvést jak jste se stal tím, čím jste teď, včetně toho proč a kdy jste začal „žít bio"?

Poprvé jsem se s bio setkal v roce 1992 na veletrhu BioFach ve Frankfurtu. Od té doby, co mám rodinu, zabývám se tímto tématem přirozeně intenzivněji než předtím, to je podobné jako u mnoha zákazníků, kteří kupují bio výrobky.

Můžete popsat Váš typický den?

Zaběhat si, pak se dobře nasnídat, hodně pracovat, pozdě domů.

Kdo jsou Vaši zákazníci a odkud jsou?

Naši zákazníci jsou vystavovatelé a návštěvníci obou veletrhů BioFach a Vivaness, ale také zástupci médií a odborníci, kteří si událost roku v biobranži nenechají ujít. Vystavovatelé pocházejí z 90 zemí a pokrývají všechny oblasti nabídky biobranže – potravinářské i nepotravinářské. Setkáte se zde s množstvím cílových skupin návštěvníků z více než 120 zemí. Počínaje zákazníky nakupujícími v obchodech s bio potravinami, přírodní kosmetikou, obchodech sítě Reformhaus, bio-supermarketech, bio-restauracích a velkých kuchyních, po nákupčí z konvenčního potravinářského maloobchodu, ze supermarketů, výrobce bio-produktů i konvenčních potravin, velkoobchodníky s potravinami, firmy zabývající se importem a exportem, instituce nabízející dotační programy i ministerstva zemědělství a certifikační instituce. Na Vivaness přijíždějí specializovaní obchodníci, kosmetičky, kadeřníci, lékárníci, léčitelé, homeopatici a majitelé wellness zařízení. K tomu jsou naši zákazníci velmi mezinárodní: 2/3 vystavovatelů a 1/3 návštěvníků přijíždí do Norimberku speciálně kvůli veletrhu ze zahraničí!

Principy ekologického zemědělství - proč jsou důležité, proč na nich záleží?

Jak již bylo řečeno, jde při tom koneckonců o naši planetu a udržitelné hospodářství, které je dobré pro životní prostředí i pro člověka.

Co je Váš největší úspěch?

To, že mohu být vedoucím projektu BioFach a Vivaness, a tím mohu tento trh v rámci světového vedoucího veletrhu spoluutvářet.

Jakým směrem plánujete Váš budoucí vývoj? Jaká je Vaše vize?

Přeji si mít při organizování veletržního dua BioFach a Vivaness vždy správný „čich“ a dále tyto veletrhy úspěšně rozvíjet i v dalších letech.

Kdybyste začínal úplně znovu, co byste změnil?

Vlastně nic. Myslím, že jsem ve všech fázích udělal to nejlepší, vždy na základě zkušeností, které jsem v té době měl.

Kdo nebo co je Vaší největší inspirací?

Každý, kdo je vůči mně v osobním rozhovoru otevřený a poctivý.

Co je klíčem Vašeho úspěchu?

Otevřenost, poctivost a veselá mysl.

Co máte nejraději z toho, co děláte?

Střídání a rozsah činností.

Co Vás nenechá v noci spát?

Vlastně nic. Moje žena o mně stále říká: „Ještě skoro ani nemá v posteli druhou nohu a už spí.“

Co nejvíce zlepšilo Váš život?

Moje žena!

Co je nejvíce frustrující na tom, co děláte?

Někdy zbytečně dlouhé diskuse kvůli maličkostem.

Jak podle Vás může být zlepšen trh s biopotravinami?

Pravděpodobně by se dalo dosáhnout ještě více, kdyby všichni hráči táhli za stejný provaz, a tím by mohli klást odpor komerční síle „konvenčního“.

Jak můžeme získat více lidí, aby kupovali biopotraviny?

Bohužel to celé velmi silně souvisí s cenou. Proto je nutné, aby se o bio zasadila společně politika i ekonomika. BioFach a Vivaness jsou zároveň důležitou platformou pro výměnu informací a zkušeností mezi všemi subjekty na tomto trhu.

Co je hlavní výhodou „žít bio"?

Pocit, že děláte něco dobrého nejen pro sebe, ale také pro životní prostředí.

Supermarkety - dobré či špatné?

Dobré, když se díky jim o bio zajímá více lidí.

Co je největším ohrožením pro to, co děláte?

Příliš velký rozdíl mezi jednotlivými cíli našich zákazníků. Je třeba, abychom tato nejrůznější cílová zaměření my jako organizátor veletrhu, ale i každý v mém týmu, denně vždy znovu uváděli v soulad.

Co je na biopotravinách nejlepší?

Pro mě úplně osobně to, že mohu jíst jablka a kiwi, která v konvenční variantě jíst nemohu.

Jaké je Vaše oblíbené jídlo?

Jehněčí, na všechny způsoby – a rád si je dám s dobrým biovínem.

Kdybych byl předsedou vlády, rád bych...

…asi bych nebyl v úřadu dlouho, protože jsem se ještě nikdy nechtěl politicky angažovat.

Svět by byl lepším místem, kdyby...

…kdyby si lidé více uvědomovali, že všechno je konečné, především naše planeta.

Kdy jste byl nejšťastnější?

Při narození svých dcer.

Z čeho máte největší strach?

O tom jsem ještě nikdy nepřemýšlel. Snažím se raději vše řešit.

Jaké je Vaše oblíbené slovo?

V současné době „anticyklický“. Myslím si totiž, že není dobré jednoduše strkat hlavu do písku, když narazíte na nepříznivé okolnosti, jako je například aktuální ekonomická situace.

Co byste si vzal s sebou na opuštěný ostrov?

Svoji rodinu.

Má Váš zákazník vždy pravdu?

Měl by z velké části dostat za pravdu, i když pravdu nemá, protože se zákazníkem by se vždy mělo zacházet jako s králem.

 

 

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,