Kde utrácíme nejvíce za zdravou výživu a biopotraviny?

Tesco_1.jpg Největší část svých výdajů za zdravou výživu a biopotraviny utratí čeští spotřebitelé v hypermarketech. Vyplývá to z šetření SHOPPING MONITOR 2011 společnosti INCOMA GfK.  

Výsledky největšího každoročního šetření vývoje nákupních preferencí českých domácností SHOPPING MONITOR 2011 společnosti INCOMA GfK ukazují, že hypermarkety potvrzují svou dominantní pozici relativně velkým nárůstem: už celých 43 % českých domácností je uvádí jako své hlavní nákupní místo pro celou oblast rychloobrátkového zboží (tj. prodejnu, ve které celkově utratí největší část měsíčních výdajů za potraviny a základní nepotravinářské zboží). Diskonty (25 %) si udržují druhou pozici. Obliba supermarketů poklesla na 15 %. Menší prodejny zůstávají na loňské pozici (15% úroveň preferencí).

Jak vypadá situace, když se podíváme na hlavní nákupní místo pro ZDRAVOU VÝŽIVU A BIOPOTRAVINY?

ZDRAVOU VÝŽIVU A BIOPOTRAVINY nakupují Češi především v hypermarketu (preference 22 %). Celkově velmi vysoké preference pro velkoplošné formáty (hypermarket, supermarket, diskont) jsou pro tuto kategorii zboží typické: dohromady tyto formáty dosahují 38 % preferencí. V malých samoobsluhách tuto kategorii nakupují 4 % domácností, v pultových a specializovaných prodejnách pak naprosté minimum domácností. Zdravou výživu a/nebo biopotraviny nakupuje 44 % českých domácností.

kde_nakupujeme_bio_Incoma_2010_1.jpg

 V hypermarketech nakupují zdravou výživu a biopotraviny nadprůměrně mladší zákazníci ve věku do 39 let, lidé s maturitou a lidé s vysokoškolským vzděláním, rodiny s dětmi a zákazníci ze středních a větších měst (od 20 tisíc obyvatel), včetně Prahy.

hlavni_nakupni_misto_pro_bio_Incoma_2010_1.jpgDiskontní prodejny nadprůměrně preferují při nákupu zdravé výživy a biopotravin zákazníci starších věkových skupin (od 50 let), lidé se základním vzděláním, zákazníci z nízkých příjmových skupin, zákazníci z malých obcí do 5 tisíce obyvatel a zákazníci z menších měst (10 tisíc až 20 tisíc obyvatel).

hlavni_nakupni_misto_pro_bio_vek_Incoma_2010_1.jpgSupermarkety při nákupu zdravé výživy a biopotravin výrazně upřednostňují zákazníci z menších měst (5 tisíc – 20 tisíc obyvatel), také zákazníci z větších měst (nad 100 tisíc obyvatel), včetně Prahy, mladší zákazníci do 39 let, vysokoškolsky vzdělaní zákazníci a domácnosti s dětmi.

Menší samoobsluhy jsou při nákupu zdravé výživy a biopotravin oblíbené u domácností z menších obcí do 10 tisíc obyvatel, u starších zákazníků nad 50 let, u lidí se základním vzděláním  a u jednočlenných domácností.

Komplexní analýzu spotřebitelských preferencí ve vztahu k maloobchodu SHOPPING MONITOR zpracovává INCOMA GfK každoročně již od roku 1997. Jako metoda výzkumu bylo použito osobní dotazování na reprezentativním souboru 1000 náhodně vybraných domácností v celé ČR. Dotazována byla vždy osoba, která v domácnosti realizuje největší část nákupů potravina a základního nepotravinářského zboží (věku od 15 do 69 let). Získaná data byla vícefaktorově převážena, čímž bylo dosaženo důsledné reprezentativnosti výběrového souboru ve vztahu k populaci ČR.

Zdroj: INCOMA GfK

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,