Každý druhý Čech má zájem mléko nakupovat v mlékomatech

mlecny_bar_1.jpg Z reprezentativního průzkumu, mapujícího povědomí a zájem české veřejnosti o tzv. mlékomaty, který provedla agentura DEMA, vyplývá, že utomaty na čerstvé mléko občany ČR zaujaly. Každý druhý má zájem tímto způsobem mléko nakupovat.  

Informovanost

Tři čtvrtiny občanů ČR považují způsob prodeje čerstvého mléka prostřednictvím automatů za dobrý nápad (71%). Stejně vysoký podíl (71%) tvoří ti, kteří vědí nebo slyšeli o tom, že existují místa, kde již lze mléko tímto způsobem nakupovat.

Informace o automatech se k občanům dostávají nejen prostřednictvím televizních pořadů nebo článků v novinách, časopisech a regionálním tisku (69%), ale poměrně často také neformálně – diskusemi se členy rodiny a známými, a to jak osobně, tak po internetu (19%).

Spotřebitelský zájem

Mlekomaty_graf.jpgPokud by byl automat na mléko umístěn v obci, místě bydliště nebo tam, kam chodí občané nakupovat, každý druhý říká, že by ho využíval (53%, z toho 23% určitě ano) – viz graf. Spotřebitelský zájem projevují častěji ženy (dvě třetiny), lidé středního věku (více než polovina) a rodiče dětí předškolního a školního věku (více než každý druhý). Deklarovaná nákupní ochota je také zřetelně podmíněna zájmem o nákup kvalitních potravin: mlékomaty vítají především občané kupující potraviny v biokvalitě, postrádající na pultech obchodů tuzemské potraviny a projevující zájem nakupovat produkty přímo ze zdroje – od zemědělců.

Co lze konstatovat…

Dotazovaní se vyjadřovali konkrétně a odpovědí bylo velké množství. Z přínosů mlékomatů je nejvíce oceňována možnost získat čerstvý, kvalitní a chutný („neošizený“) produkt, jehož cesta od výrobce ke spotřebiteli není zbytečně prodlužována. Občané kladně kvitují podporu českých zemědělců, uvědomují si, že jde o podporu regionálních podnikatelů. Případná rizika spatřují především v dodržování hygieny a zajištění nezávislé kontroly jakosti a nezávadnosti mléka. Aby byli zemědělci v prodeji mléka dlouhodobě úspěšní, je třeba, aby napřeli své úsilí především k oblasti marketingu. Občany je nutno systematicky, intenzivně, srozumitelně a zcela konkrétně informovat o původu a kvalitě produktu, podmínkách zacházení s čerstvým mlékem a o cestě mléka od zdroje až na stůl.

Zdroj: Tisková  zpráva DEMA a.s.

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27     1 2 3 4 5
28 6 7 8 9 10 11 12
29 13 14 15 16 17 18 19
30 20 21 22 23 24 25 26
31 27 28 29 30 31    
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,