Jak prodávat biopotraviny ve stagnující ekonomice

Co byste měli dělat, aby se vám udržely prodeje biopotravin na uspokojivé úrovni i v ochlazující se ekonomice? Nejdůležitější otázka, kterou by si maloobchodníci měli klást, zní: „jak přimět lidi, aby jedli své hodnoty?“.    

Není pravděpodobné, že lidé kupující biopotraviny změní své hodnoty jen proto, že se nedaří ekonomice. Maloobchodníci by lidem nicméně měli dát více důvodů, aby nakupovali stejné množství a stejně často, jako dříve.

Budete muset pomoci lidem najít hodnotu v jejich hodnotách. Jinými slovy, nemuset se zpronevěřovat svým zásadám, ale zároveň cítit, že od vás dostávají výhodnou nabídku.  
Měli byste zdůrazňovat výhodné nabídky ve všem kategoriích, zvýšit častost zařazení biopotravin do promočních akcí, akcí 1+1 zdarma a podobně. Snižovat ceny biopotravin nedoporučuji.

Whole Foods Market, největší světový maloobchodník s biopotravinami, zavedl tak zvané  „Tipy na výhodný nákup".  Maloobchodník tak chce svým zákazníků usnadnit hledání „opravdu výhodných nabídek" v prodejnách s cílem umožnit zákazníkům vyjít se svým rozpočtem, aniž by museli obětovat kvalitu. Tipy zahrnují návody, jak ušetřit nákupem sezónních produktů, výrobků aktuálně ve slevě nebo nákupem většího balení. Whole Foods v každé své prodejně umožňuje využít služeb tzv. „Value Gurus", zaměstnanců, kteří zákazníkům pomohou najít zboží na slevě nebo sezónní nabídku.
Maloobchodníci musí zákazníkům komunikovat, že biopotraviny nejsou luxus, ale přináší jim opravdové hodnoty v oblasti zdraví, ekologie a trvalé udržitelnosti.

Vzdělávání zákazníků ovšem musejí dělat vzdělaní zaměstnanci. Vědí vaši zaměstnanci, proč některé biopotraviny stojí až dvakrát tolik, co jejich konvenční alternativy? Pokud ne, jak chcete, aby to věděli zákazníci. Vaši zaměstnanci musejí být schopni pomoci zákazníkům nalézat opravdové důvody, proč dát biopotravinám přednost.
Pokud dokážete zákazníky přesvědčit o tom, že biopotraviny neobsahují některé kontroverzní látky, máte dobrou šanci na úspěch. I ti nejkonzervativnější spotřebitelé si dávají pozor na to, co jedí.

Některá média se obávají, že zákazníci v reakci na zhoršenou ekonomickou situaci, opustí od svých nedávno nabytých etických zásad a přesvědčení. Poslední věc, kterou bychom ovšem měli udělat, jako odvětví, i jako hnutí, je ztrácet důvěru v naše vlastní hodnoty, opouštět naše stěžejní principy.
Právě nyní je ideální čas zesílit poselství o přesvědčivých důkazech, které biopotraviny nabízí jejich konzumentům, producentům, přírodě a místním ekonomikám. Maloobchodníci mají nyní skvělou příležitost spojit veřejnost s jejich místními producenty potravin. Abychom příležitost na plno využili, musíme naše hodnoty komunikovat s nadšením a přesvědčením.

Tom Václavík

PS: Další nápady a tipy uslyšíte na konferenci Bio Summit 2009. Těším se na setkání s vámi.

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44         1 2 3
45 4 5 6 7 8 9 10
46 11 12 13 14 15 16 17
47 18 19 20 21 22 23 24
48 25 26 27 28 29 30  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,
dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,