Imperativ trvalé udržitelnosti

Časopis Harvard Business Review ve svém vydání ze září 2009 obrátil svou pozornost na "zelené" podnikání. Redaktoři se v článku ptají: „Proč zelené podnikání roste (Když nic jiného ne)“?  

Odpověď nabízí v úvodním článku, který činí odvážné tvrzení, že „podniky nebudou úspěšně inovovat - a v důsledku toho nebudou růst - pokud se plně nevrhnou na zelené iniciativy."

„Prozíravé společnosti nyní považují trvalou udržitelnost za novou metu inovací," píší autoři Ram Nidumolu, CK Prahalad, M. a R. Rangaswami.

A tak „zelené" podniky dále rostou, zatímco zbytek ekonomiky klesá. Podle průzkumu provedeném agenturou Cone v roce 2009, asi 34 procent spotřebitelů bude raději kupovat výrobky šetrné k životnímu prostředí a 44 procent spotřebitelů uvedlo, že jejich „zelené" nákupní zvyklosti se nezměnily v důsledku recese ekonomiky.

Další statistiky dokládají neúprosný vstup ekologických idejí na trh. Například více než 50 procent světové populace je nyní obeznámeno s termínem „uhlíková stopa", zatímco v roce 2007 to bylo jen 38 procent. McKinsey Quarterly odhaduje, že do roku 2020 bude každoročně investováno 170 miliard amerických dolarů do zvýšení energetické účinnosti.

BioSummit09_logo_1.jpgTématu "trvalé udržitelnosti" bude také věnován nadcházející 3. ročník konference Bio Summit, který se uskuteční 8. dubna 2010 opět v Kongresovém centru U Hájků v Praze. Bude se tak zabývat nejen marketingem bioproduktů a lokálním či regionálním nákupem z důvěryhodných zdrojů, ale i širšími otázkami etiky v podnikání, sociální a ekologickou odpovědností a férovou spoluprací s dodavateli.

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,