Hlavní trendy pro další desetiletí

NMI_1.jpg Natural Marketing Institute (NMI), americká konzultační a výzkumná agentura, specializující se na trh zdraví a wellness, představila v únoru výsledky svých výzkumů, odrážející se v hlavních trendech pro další desetiletí.   

 

Jak známo, co začne v USA, dříve či později ovlivní i Evropu. Výzkum vychází z dlouhodobého sledování nákupního chování více než půl milionu amerických domácností ve 150 produktových kategoriích.

Hlavní trendy pro nadcházející desetiletí podle NMI:

  • Vystoupení z „rozvodné soustavy“
  • Smysluplná ZELENÁ
  • EcoTechMed
  • Rozbíjení stereotypů
  • Ryzí & Jednoduchý
  • Budoucnost je NYNÍ
  • Společenství spojení
  • Osobní návratnost investic

Vystoupení z „rozvodné soustavy“

"Nikdo vám nepřinese klid a pohodu, jen vy sami. Nic vám nepřinese klid a mír, jen vítězství principů."  Ralph Waldo Emerson

Novou hybnou silou na osobní úrovní se stává myšlenka soběstačnosti. Spotřebitelé dávají přednost výdajům a chování, směřujícím k tomu, co považují za cílevědomé, zásadové a mocné – něco, co mohou sami ovládat.

Spotřebitelé aktivně vyhledávají způsoby, jak se stát více soběstačnými dokonce nad rámec svých nákupních zvyků. Způsoby, jak se spotřebitelé snaží optimalizovat svoji vlastní vynalézavost a svůj pocit kontroly, jsou například výroba vlastní domácí energie, úspory a čištění vody, samoléčitelství a produkce potravin na vlastních zahradách.

Smysluplná zelená

Zelená prosákla vědomí a nákupní chování spotřebitelů po celém světě, téměř každá firma a výrobek požaduje alespoň malé místečko u stolu trvalé udržitelnosti. Výzvou se nyní stává, jak dosáhnout smysluplného odlišení, protože ZELENÉ iniciativy musejí být osobité, zapamatovatelné a měřitelné, pokud mají ovlivňovat společenské, ekonomické a ekologické aspekty.

Spotřebitelé požadují, aby zelené výrobky poskytovaly stejné výhody za stejnou cenu jako konvenční výrobky. Zásadní tedy bude, jak tyto aspekty spojit do působivého a ziskového ZELENÉHO marketingového mixu. Očekávejte, že význam ZELENÉ se přesune z boje o statistická data – x % méně obalů, y % více energetické účinnosti, do nových komunikačních platforem, které budou význam ZELENÉ posouvat dále.

EcoTechMed

"Touha je předpokladem pro aktivitu k jejímu dosažení; aktivita je předpokladem k dosažení hodnotných cílů." Ayn Rand

Mocné síly se hromadí v oblasti zdravotní péče a podněcují zásadní změny v tomto oboru.

Nová ekonomická realita motivuje mnohé k zásadním krokům v proaktivní prevenci nemoci a větší odpovědnosti za vlastní zdraví a pohodu. Zároveň technologické novinky začínají umožňovat plně individualizované a alternativní způsoby prevence nemoci, jako je například prolínání alternativní medicíny a západní lékařské vědy k vytváření nekonečných možností efektivnějších řešení zdravotní péče.

Bouřlivé změny v ekonomice, technologiích a lékařství přinesou revoluci ve zdravotní péči.

Rozbíjení stereotypů

„Kdo je rebel? Ten, který řekne ne.” Albert Camus

Spotřebitelé mění mnohé pevné společenské normy a tyto trhliny v chování otevírají dveře pro zásadní inovace. Od menší konzumace masa, přes odmítání očkování, výměnu příměstské vily za nízkoenergetický byt v centru, až po odmítání předem stanovených finančních modelů a řízení vlastního investičního portfolia – spotřebitelé začínají říkat „dost“ tradičním přístupům.

Když říkají NE, když rozbíjí stereotypy, vzpírají se tradicím, plavou proti proudu, vytvářejí spotřebitelé úplně nové tržní sektory pro vysoce cenné výrobky a služby, zcela nové kategorie příležitostí, kterým mohou říkat ANO!

Ryzí & Jednoduchý

„Jednoduchost je nejvyšší sofistikovanost.”

Leonardo DaVinci

Nové trendy v jednoduchosti a čistosti jsou evidentní s tím, jak se posouváme k jednodušším vstupům, cílenému odesílání zpráv, přehlednějším etiketám, efektivnějšímu designu a snadno dostupným donáškovým službám.

Odstraňujeme slupky komplexností – změna, po které toužíme, protože nám usnadňuje určit, které výrobky a služby opravdu naplňují naše osobní hodnoty. Jednoduchost a ryzost není o snižování intelektuálního obsahu, spíše pokus dopracovat se k poznání toho, co opravdu potřebujeme. Toto „méně je více“ rezonuje u konzumentů zaměřených na hodnoty, nadšenců pro vše ekologické a přírodní, a vyhledávačů pohodlí – čistota a jednoduchost jsou dnes nejvyšší formou sofistikovanosti!

Budoucnost je NYNÍ

„K úspěchu...potřebujete najít něco, čemu můžete zůstav věrni, co vás motivuje, co vás inspiruje.“ 

Tony Dorsett

Futurologové již léta předpovídají společenské a ekologické problémy stále vnímavějším posluchačům – ale není to příliš málo příliš pozdě? Od stárnoucí infrastruktury až k populačnímu růstu a klimatickým změnám, stojíme tváři v tvář složitým problémům, které ohrožují populaci, ekonomiku i naše životní prostředí. Například kvalita a množství zdrojů vody se rychle zmenšuje a ovlivňuje trvalou udržitelnost našeho potravinového řetězce – základu globální ekonomiky. Jednotlivě i společně musíme NYNÍ řešit problémy, vytvářet nové výrobky a služby, abychom zajistili životaschopnou budoucnost.

Společenství spojení

„Stárnutí nezabráníte, ale nemusíte se stát starým“ George Burns

Stárnoucí populace pohání masivní společenské změny, vedoucí ke spoustě nových produktů a služeb. Tito „Vyzrálí občané“ dnes preferují zůstat na penzi poblíž svého domova, místo úprku na Floridu, a vytváří nová spolupracující společenství. Vznikají nové komunity, speciálně zaměřené na zajištění bezpečnosti, aktivit a nezávislosti pro stárnoucí lidi. Specificky navržené a na trhu nabízené služby, jako specializované prodejny, restaurace a nabídky sociálních a zaměstnaneckých příležitosti, dělají z těchto komunit vyhledávaná místa. Vznikají nové podniky pro všechny ekonomické a společenské vrstvy seniorů, nabízející výrobky a služby určené ke spojování finančních, sociálních a lékařských potřeb této více než 100 milionové (a rostoucí) populace amerických zákazníků.

Osobní návratnost investic

„Cena je to, co platíš. Hodnota je to, co dostaneš.“ Warren Buffet

Spotřebitelé z každého zakoupeného výrobku nebo služby požadují stále větší hodnoty. Tato osobní hodnota je dnes definována jako osobní návratnost investic, vyrůstající z potřeby maximálně využít vše, co máme – včetně našich investic času a peněz. Jak řekl Albert Einstein, „Realita je pouhá iluze, ačkoli značně vytrvalá“. Realita omezených zdrojů a času vytváří touhu požadovat větší hodnoty. Tyto požadavky na hodnoty prostupují náklady na pořízení výrobků a jejich funkčnost a zahrnují také hodnotový diferenciál. Hodnotový diferenciál, zahrnující spravedlivý obchod (fair trade), řízení zdrojů a účinnost a produktivitu programů společenské odpovědnosti firem, se stále více stávají součástí rovnice emočních a společenských hodnot, plodící širší dimenzi osobní návratnosti investic.

Zdroj: Natural Marketing Institute

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44             1
45 2 3 4 5 6 7 8
46 9 10 11 12 13 14 15
47 16 17 18 19 20 21 22
48 23 24 25 26 27 28 29
49 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,