Green marketing uvádí Cenový BIOmonitor

Ardo_brokolice.jpg Agentura Green marketing (vydavatel Bio Obchodu) uvádí na trh nový analytický produkt s názvem Cenový BIOmonitor. Cenový BIOmonitor komplexně mapuje sortiment a ceny biopotravin ve všech maloobchodních řetězcích.  

Základní část BIOmonitoru tvoří kompletní položkový seznam biopotravin, včetně ean kódů v relevantních maloobchodních řetězcích na českém trhu (Kaufland, Tesco, Hypernova, Interspar, Globus, Albert, Billa, Plus Discount, Penny Market, Coop, DM drogerie, Rossmann)‏.

Analytickou část tvoří „Biokošík" neboli cenové srovnání stejných položek napříč maloobchodními řetězci, porovnání jednotlivých maloobchodních řetězců z pohledu zastoupení kategorií a jejich šíře a  rovněž zastoupení jednotlivých dodavatelů biopotravin v maloobchodních řetězcích.

Cenový BIOmonitor obsahuje i přehledné grafické zpracování pro lepší „čitelnost" a další použití při plánování. Seznam a ceny biopotravin doplňuje popis rozmístění biopotravin ve sledovaných maloobchodních řetězcích, nebo-li jakým způsobem maloobchodní řetězce biopotraviny nabízí. Závěr každého, jedenkrát měsíčně aktualizovaného vydání, obsahuje stručné shrnutí novinek. Studie je velmi přehledně zpracovaný dokument v elektronické podobě ve formátu MS Excel.

Cenový BIOmonitor je ideální analytický nástroj pro všechny dodavatele do řetězců, včetně výrobců. Také maloobchodníkům umožňuje sledovat a srovnávat svoji pozici, nabídku, způsob vystavení a podpory a ceny ve srovnání s ostatními.

Pro lepší představivost, jak Cenový BIOmonitor funguje, předkládáme stručnou ukázku s názvem: Zaostřeno na mražené biopotraviny

Následující zpráva vychází z dat sebraných v prosinci 2008.

Frosta_zelenina.jpgMražené bioporaviny v prosinci 2008 nabízelo 7 maloobchodních řetězců (všech 5 hypermarketů - Tesco, Interspar, Globus, Hypernova a Kaufland, jeden diskont - Plus Discout a jeden supermarket - Albert). Hypermarkety nabízejí mraženou biozeleninu výhradně od firem Ardo Mochov nebo Frosta, Hypernova navíc zmrzlinu značky Naturattiva. Plus BioBio_Italska_zelenina.jpgDiscout nabízí pod svou privátní značkou BioBio vedle zeleniny i zmrzlinu (v předešlých měsících ale také třeba pizzu) a Albert a Hypernova nabízí biohranolky od společnosti McCain. Pokud jde o cenovou úroveň, tak nejníže se v kategorii mražených biopotravin drží Plus Discount, což je poMcCann_hranolky.jpgchopitelné a vychází to nejen ze samotného diskontního konceptu prodeje ale také z faktu, že biopotraviny jsou nabízeny pod vlastní privátní značkou.

Pokud byste si objednali sledování kategorie Mražené biopotraviny, zpráva by obsahovala seznamem všech položek, jejich ceny včetně vývoje cen a porovnání cen mezi prodejci. Zpráva by také obsahovala popis rozmístění výrobků po prodejní ploše a informaci, jak jsou výrobky označeny.

Dodatek aneb naše postřehy

Biospotřebitelé se vyznačují mimojiné i tím, že sledují ekologickou stopu biopotravin, které nakupují. Ani jeden z uvedených výrobků nepochází z Čech, což může v očích některých biospotřebitelů vyvolávat nechuť k nákupu. Zákazníci tak mohou dát přednost levnější, české, byť nebio, variantě. Další ekologickou stopu může zanechat obal. Pojďme se tedy podívat na to, v čem jsou výrobky zabaleny: Ardo Mochov v plastových obalech po 600 g, Frosta opět v plastových obalech po 550 g. Plus Discout nabízí mražené bio v papírových krabicích a zajímavé je řešení balení biohranolek McCain. Je totiž vyroben z přírodních a zcela recyklovatelných materiálů. Neobsahuje žádnou umělou hmotu. Díky tomu při jeho likvidaci nedochází k znečišťování ovzduší. Rozkládá se v zemině a to během 6 až10 týdnů. To vše jsou výrazné plusy, ovšem zákazník neovládající němčinu se je nikdy nedozví. McCain biohranolky dokonce nemají ani českou etiketu.

Cenový BIOmonitor můžete objednávat na adrese: zuzana.citkova@greenmarketing_cz.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Dáváte přednost nákupu biopotravin ve specializovaných prodejnách nebo v supermarketu?
V bioprodejně 21%
V prodejně zdravé výživy 23%
V super nebo hypermarketu 5%
Biopotraviny nekupuji 49%

 Kalendář akcí

lft 2017 rgt
lft prosinec rgt
Po Út St Čt So Ne
48         1 2 3
49 4 5 6 7 8 9 10
50 11 12 13 14 15 16 17
51 18 19 20 21 22 23 24
52 25 26 27 28 29 30 31
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Martina24: Toto sú zaujímavé postrehy...
Studie: ekologické hospodaření snižuje vliv zemědělství na klimatické změny,
Karolina: Skvělý nápad, jak zabránit klíčení a to bez použití chemie!...
Ekologická revoluce ve skladování brambor,
Vlastimil: Chci objednat husu asi 4-5 kg na Svatého Martina. Jak ji mohu objednat?...
Je libo domácí svatomartinskou husu nebo kachnu?,
Roman: druhým rokem dělám právě prevenci ohledně varroa. A to tím že vždy...
Šance pro včely. Konec syntetickým akaricidům ve včelaření!,
Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,