Evropa: prodej přírodní kosmetiky se přiblíží 2 miliardám EUR

zena_v_listi.jpg Prodeje kontrolované přírodní kosmetiky a biokosmetiky se v Evropě dále zdravě zvyšují a do konce letošního roku by měly dosáhnout 1,7 miliardy EUR, což je o 13 procent více než v roce 2007.    

Růst až na 2 miliardy v příštím roce

Agentura Organic Monitor předpokládá, že v roce 2010 dosáhne obrat v Evropě 2 miliard EUR. Právě zveřejněná zpráva The European Natural Cosmetics Market Report agentury Organic Monitor konstatuje, že prodeje přírodní kosmetiky byly finanční krizí ovlivněny. Přesto jejich obliba nadále stoupá, především díky zvýšenému zastoupení v širokém spektru prodejních kanálů a vysoké spotřebitelské poptávce po etické kosmetice bez chemikálií.

Britský trh trpí krizí nejvíce

Nejvíce zasažen ekonomickou krizí ze všech evropských trhů s biokosmetikou byl britský trh. Růst tamního trhu se zpomalil z 16 procent v roce 2008 na 8 procent v roce 2009, zejména díky propadu prodejů v bioprodejnách a prodejnách zdravé výživy. V ostatních evropských zemích ovšem prodeje nadále rostou dvoucifernými čísly.

 

Privátní značky motorem růstu

alverde.jpgNejrychleji rostou prodeje v Německu a Francii. Nejdůležitějším motorem růstu je pronikání přírodní kosmetiky do konvenčních maloobchodů. V posledních letech oba trhy zaznamenaly uvedení řady nových privátních značek. Výrobky kontrolované přírodní kosmetiky a biokosmetiky si pořídila řada tamních supermarketů, drogerií, parfumérií, bioprodejen a diskontérů. Privátní značky jsou tak úspěšné, že již dosahují podílu 10 procent na celkových obratech. Nejúspěšnější vlastní značkou přírodní kosmetiky na světě je Alverde, nabízená v prodejnách dm drogerie. Nabízí více než 100 certifikovaných výrobků v celé šíři kategorií.

Přírodní a bioprodukty nyní mají 3procentní podíl na prodejích kosmetiky v Evropě. V Německu, Rakousku a Švýcarsku podíl dosahuje již 4 procent. V následujících letech by díky rostoucím prodejům mohl podíl přírodní kosmetiky v Německu dosáhnout až na 10 procent.


Specializované prodejny dalším trendem

Dalším důležitým maloobchodním trendem, kromě privátních značek, je otevírání specializovaných prodejen pro přírodní a bio produkty. Vedoucí výrobci přírodní kosmetiky, velké maloobchodní řetězce a soukromí investoři otevírají řadu specializovaných prodejen. Největší rozmach zaznamenaly v Paříži, kde vlastní prodejny otevírají nejznámější značky jako například Dr. Hauschka a velcí obchodníci jako Monoprix.


weleda.jpgPodle Organic Monitor, která sleduje evropský trh s přírodní a biokosmetikou nepřetržitě od roku 2003, se konkurenční prostředí v posledních letech dramaticky změnilo. Vysoká míra růstu trhu s sebou přináší fůze a akvizice firem a příliv nových podnikatelů. Rostoucí konkurence nutí výrobce přírodní kosmetiky expandovat distribuci mimo tradiční prodejní kanály. Švýcarské společnosti Weleda tato strategie umožnila zajistit si vedoucí místo na trhu.


Zvítězí schopnost odlišit svoji nabídku

S rostoucím konkurenčním bojem o místo na regále očekává Organic Monitor, že vítězi se stanou ty společnosti, které dokáží úspěšně odlišit své výrobky od konkurenčních. Noví i stávající výrobci by měli používat strategie založené na odlišení produktů a segmentaci trhů; společnosti by měli cíleně mířit na konkrétní skupiny spotřebitelů nebo prodejní kanály.

V příštím roce by mělo dojít k výraznému nárůstu aplikace nových standardů pro přírodní a biokosmetiku. Německý a francouzský trh nyní nabízí zdaleka největší počet certifikovaných výrobků; uvedení nových standardů Cosmos a rostoucí popularita směrnic NaTrue (Bio-info již informoval) bude znamenat další rozšíření nabídky certifikovaných produktů v Evropě.


Zdroj: Organic Monitor

 

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27     1 2 3 4 5
28 6 7 8 9 10 11 12
29 13 14 15 16 17 18 19
30 20 21 22 23 24 25 26
31 27 28 29 30 31    
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,