Evropa: Ekologické zemědělství - prospěšné pro všechny

Novou propagační kampaň na podporu biopotravin a ekologického zemědělství zahájila minulý týden Evropská komise.  

advert_flavour_cs.jpgKampaň se zaměřuje na propagaci biopotravin zvláště mezi mladými lidmi a dětmi a na zvyšování důvěry spotřebitelů v tyto potraviny. Pod heslem: „Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás." chce propagační kampaň informovat o významu a přínosech ekologicky šetrného hospodaření a produkci ekologických potravin.

Na stránkách http://ec.europa.eu/agriculture/organic/home_cs mohou zájemci najít nejen informace o principech ekologicky šetrného hospodaření, hlavní myšlenky kampaně a propagační materiály, ale třeba i biokuchařku, průvodce nakupováním biovýrobků, hry a kvízy pro děti a další zajímavosti, a to vše v češtině. Součástí kampaně, která byla odstartována na Zemědělském veletrhu venkova (Foire de Libramont) v Belgii za účasti zástupců Generálního ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova EK, je také soutěž o vytvoření nového loga ekologického zemědělství, které bude od roku 2010 povinné.

poster_piglet_cs.jpgFirmám, podnikajícím v oboru biopotravin, nabízí web marketingové materiály k bezplatnému využití při propagaci biopotravin. K dispozici jsou brožury, letáky, plakáty, bannery, inzeráty, karty výrobků, rozhlasové a televizní spoty a kuchařka.

Kromě hlavního sloganu nabízí Komise seznam dalších sloganů a klíčových sdělení pro účely komunikace výhod biopotravin, například:  „Ekologické zemědělství. Přirozená volba.",  „Ekologické zemědělství. Buďte přirození!", „Ekologické zemědělství. Věříme kvalitě.", „Ekologické zemědělství. (Ne)bezpečně dobré.", „Ekologická produkce zodpovědně využívá energii a přírodní zdroje.", „Ekologická produkce přihlíží k místní a regionální rovnováze a podporuje využívání místních zdrojů."„Růst ekologického zemědělství vytváří více pracovních příležitostí, zlepšuje růst venkovské ekonomiky a přispívá k lepší péči o venkovskou krajinu."

Komisařka pro zemědělství Mariann Fischer Boel, k zahájení kampaně řekla, „Poptávka po biopotravinách roste a nabízí podnikatelské příležitosti pro všechny sektory dodavatelského řetězce potravin. Vyzývám všechny ekologické podnikatele, aby využili prostředků, které kampaň  nabízí a podpořili hlavní myšlenky ekologického zemědělství".

poster_apple_cs.jpgV několika posledních letech dochází k nárůstu počtu ekologicky hospodařících zemědělců, zpracovatelů, producentů nebo dovozců biopotravin, a to v evropském i českém měřítku. V roce 2005 bylo v EU celkem 182 305 ekologických provozovatelů, což odpovídá nárůstu o 13,4 % oproti roku 2004. Zvyšující se zákaznická poptávka posiluje ekologický trh a poskytuje zemědělcům a zpracovatelům nové příležitosti i u nás. V ČR bylo na konci roku 2006 registrováno 152 výrobců biopotravin, na konci roku 2007 to bylo 253 výrobců a nyní je jejich počet již 375.

Další informace o kampani „Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás." a sadu marketingových propagačních nástrojů v tiskové kvalitě, tzv. „toolbox", který mohou za určitých podmínek zdarma využívat zájemci z celé EU, naleznete na stránkách www.organic-farming.europa.eu.

Komentář Green marketing:

Evropská komise spustila kampaň, několikrát odloženou z důvodu nedostatku financí, aby informovala spotřebitele o výhodách biopotravin a podpořila ty, kteří se pohybují na stále rostoucím trhu s biopotravinami. Hlavním sloganem je „Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás." Ale přes určité podtextové sdělení, které naznačuje zdravotní výhody konzumace biopotravin, Evropská komise odmítá upřednostnit podporu ekologickému zemědělství na úkor konvenčního.

Michael Mann, mluvčí zemědělského odboru Evropské komise, řekl, "Nedáváme ekologickému zemědělství přednost před konvenčním. Pouze poskytujeme marketingové nástroje na pomoc k rozvoji ekologického sektoru, čímž pomáháme spotřebitelům dělat vlastní rozhodnutí, které výrobky kupovat."
Přesto se zdá, že sdělení „ekologické zemědělství je dobré pro vás a pro přírodu" je odvážnější a otevřenější než dřívější sdělení.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Chystáte se letos zapojit do bedýnkových systémů a brát produkty přímo z farmy?
Ano 57%
Ne 17%
Již odebírám 10%
Nevím 14%

 Kalendář akcí

lft 2017 rgt
lft květen rgt
Po Út St Čt So Ne
18 1 2 3 4 5 6 7
19 8 9 10 11 12 13 14
20 15 16 17 18 19 20 21
21 22 23 24 25 26 27 28
22 29 30 31        
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Eurona: Dobrý den, obracím se na vás s dotazem v čem perete oblečení? já...
Biotrička s potiskem živočichů,
Eurona: Ty jo oblečení vyrobené z plísně? Tak to slyším poprvé, ale je to...
AMWA Organic přináší kolekci bio froté do koupelny,
Eurona: Super ekologické výrobky jsou na Eurona by Cerny. Mám tam osvědčených...
British Journal of Nutrition: Prokázány jasné rozdíly mezi konvenční a bio produkcí mléka a masa,